Då va jobbhelgen över...
23 timmars arbete på 2 dagar.
Lite mastiga pass när det är som det är på jobbet.
Det ska va ett demensboende.
Men jag börjar tvivla på det och tro det är något annat. :/
Är iaf ledig 2 dagar nu. Ska bli sååå skönt.
Har väl lite inplanerat denna veckan än så länge.
Så här ser den ut just nu.
Måndag: Passa Johan som är febrig igen. Och sedan byta däck i Kil.
Tisdag: Kolla på tapeter. Innebandy.
Onsdag: Jobb 15.00-20.00.
Torsdag: Jobb 7.00-13.30.
Fredag: Jobb 7.45-15.15 + 16.00-21.00.
Lördag: Ev slalom.
Söndag: Innebandy.
Det har vart final nr 3 i hockeyn.
Missade den pga att jag jobbade men tv:n stod på i bakrunden så jag hade någorlunda koll.
3-1 till FBK vart det och nu står det 2-1 i matcher till Karlstadslaget. :)))
2 vinster från SM GULD...
Skulle inte sitta helt fel.
Nu blir det natten.
Godnatt på er...
// Per
söndag 5 april 2009
lördag 4 april 2009
Jobblördag...
När klockan ringde imorse så snoozade jag 2 ggr. :)
Trööött...
Men jag har ju nära till jobbet så det går bra.
Idag så tog jag och bytte om till arbetskläderna på jobbet.
De nya arbetskläderna ser ut som sjukhuskläder så det känns inte så skoj att springa runt med dom hur som helst. :)
Jobbhelgerna är 11 resp. 12 timmar långa.
Imorgon är det ett 12 timmars som gäller.
Innan man kommit till jobbet så känns det tungt men när man väl är där så går det snabbt.
Fast man är rätt trött i huvudet efter en helg.
Dagens kommentar på jobbet kom från Caroline...
Vad jobbar vi med egentligen???
Gissa vad vi gjorde då. :)

Lite mat vart det idag oxå...
Sallanden tar jag en annan dag. :)
Nu blir det sängen...
Tjo...
// Per
Trööött...
Men jag har ju nära till jobbet så det går bra.
Idag så tog jag och bytte om till arbetskläderna på jobbet.
De nya arbetskläderna ser ut som sjukhuskläder så det känns inte så skoj att springa runt med dom hur som helst. :)
Jobbhelgerna är 11 resp. 12 timmar långa.
Imorgon är det ett 12 timmars som gäller.
Innan man kommit till jobbet så känns det tungt men när man väl är där så går det snabbt.
Fast man är rätt trött i huvudet efter en helg.
Dagens kommentar på jobbet kom från Caroline...
Vad jobbar vi med egentligen???
Gissa vad vi gjorde då. :)
Lite mat vart det idag oxå...
Sallanden tar jag en annan dag. :)
Nu blir det sängen...
Tjo...
// Per
fredag 3 april 2009
Dagen efter...
Då va det fredag och dagen efter 36årsdagen...
Får tacka alla som gratulerat mej.
På facebook, sms och via kort.
Jag fick pengar, presentkort, ungsform och en lampa.
Tror det va det jag fick.
Börjar ju bli gammal så jag glömmer lätt.
Idag har jag vart på Ikea med mamma.
Idag har jag vart på Ikea med mamma.
Hon tycker pappa har så bråttom när de är där.
Och jag kan ju "offra" mej att åka till Ikea.
Händer ju då och då att jag är där. :)
Fick bli köttbullar idag...
Vad handlade vi då?
Jag köpte inget till mej själv. Men till lille Johan. :)
Men kan inte avslöja något än ifall han läser bloggen.
Han smsar ju mej kl 6.10 på mornarna enl. hans mamma.

En sovande Johan idag...

Kommer syrran åt en dator så tar hon chansen...

En sovande Johan idag...
Kommer syrran åt en dator så tar hon chansen...
Johan ÄLSKAR tåg...
Så vi gick upp till stationen så han fick kolla läget. :)
Jag och mamma åkte och kollade på tapeter idag också.
Jag och mamma åkte och kollade på tapeter idag också.
Finns maaassor av fina att välja på.
Fanns några fina som kan va någe. Priset rätt fint också.
639:-/ rulle.
Ska kolla mer när mer tid finns.
Imorgon blir det jobb. Har de långa dagarna denna helgen.
7-13.30 och sedan 15-20 imöra.
Och 7.45-15.15 och sedan 16-21 på söndag.
Sedan är jag ledig 2 dagar.
Planer för måndan är att jag ska byta till sommardäck.
Takboxen får sitta på för ev. drar jag till snön till helgen. :)
Räknar med bara vägar då. :)
Natten nu...
Godnatt...
// Per
torsdag 2 april 2009
36 år...

För 36 år sedan idag så kom jag till världen. :)
Lycko mamma och pappa asså. ;)
Men idag är det bara en helt vanlig sketen torsdag enl. Annelie på jobbet.
Iaf tills hon fick veta att jag fyllde år. :)
Jobbar till 15.15 sedan blir det lite firande.
På jobbet så har tanterna sjungit för mej. :)
Sedan va det en sak till som måste komma med här.
Min syrra fyller 29 ½ idag.
GRATTIS!!!
Ha det bäst...
// Per
onsdag 1 april 2009
Vår igen...
Idag har jag haft en ledig dag.
Och det har vart en helt underbar dag.
Började dagen med att va en *vardagshjälte*.
Var och lämnade blod.
Så nu har jag nog räddat ett liv.

Och det har vart en helt underbar dag.
Började dagen med att va en *vardagshjälte*.
Var och lämnade blod.
Så nu har jag nog räddat ett liv.
Så här ser en hjälte ut...
Trodde de flaggade på fel dag för mej.
Men så visar det sej att kungen med fru va i stan. ;)
Jaja. De flaggar säkert imorgon också. :)
Tydligen någon som fyller år då...
Helt underbart väder idag.
Hillevi på jobbet ville att jag skulle hjälpa henne när hon skulle till banken.
Hon skulle fixa med en SUS anslutning.
Efter det så bar det av på en promenad till Mc Donalds.
Hillevi på jobbet ville att jag skulle hjälpa henne när hon skulle till banken.
Hon skulle fixa med en SUS anslutning.
Efter det så bar det av på en promenad till Mc Donalds.
Ser ut som asvalt. :)
Hillevi moffar och har sej...
Om ni undrar varför vi hamnade på Mc Donalds så ska jag förklara det.
Sista egokortet som 35 åring. :)
Hockeyn då...
Finalmatcherna är igång.
Och vad ska jag säga???
FBK hade tydligen skickat ner Karlstads konståkningsförening.
De åkte runt och finåkte och snurrade lite.
SUCK!!
Nu kan det knappats bli värre på fredag. :(
Till något roligare nu...
Fick deklarationspapprena idag... :)
Får tillbaka pengar. Det är aldrig fel.
Nu blir det natten...
Nu blir det natten...
Natti...
// Per
tisdag 31 mars 2009
Kyckling igen...
Då har jag jobbat så nu är jag ledig imorgon.
Men det "kostade" att jag gjorde ett 11 timmars pass idag.
Första passet till 13.30 gick fort. Men kvällspasset...
Trodde aldrig det skulle ta slut.
Men till slut så va klockan 20.
När jag hade rast mellan 13.30-15.00 så passade jag på att betala räkningarna.
Skönt att slippa ha de hängande över en när jag kom hem.

Dagens lunch...Kycklingrulle.
Kyckling på tisdag funkar också. :)
Och glasfri va den.
Hemskt att nått pucko förstör kycklingen med att lägga i glas i påsarna...
Känner mej rätt sliten nu. Blir väl sängen och natten här snart.
Natti på er...
// Per
Men det "kostade" att jag gjorde ett 11 timmars pass idag.
Första passet till 13.30 gick fort. Men kvällspasset...
Trodde aldrig det skulle ta slut.
Men till slut så va klockan 20.
När jag hade rast mellan 13.30-15.00 så passade jag på att betala räkningarna.
Skönt att slippa ha de hängande över en när jag kom hem.
Dagens lunch...Kycklingrulle.
Kyckling på tisdag funkar också. :)
Och glasfri va den.
Hemskt att nått pucko förstör kycklingen med att lägga i glas i påsarna...
Känner mej rätt sliten nu. Blir väl sängen och natten här snart.
Natti på er...
// Per
måndag 30 mars 2009
Nyklippt...
Jag tog och ringde frissan idag på rasten och fick mej en klipptid kl 16.00 idag.

Bea som brukar klippa mej är hemma och är mammaledig så jag vart klippt av Rebecka.
Har tydligen fått en liten Saga tror jag de sa.
Förstår inte att håret ska växa så in i norden.
Fast det kanske är bra det.
Tror inte jag blir tunnhårig de närmaste årena iaf. :)
Och på jobbet så är det som vanligt.
Ljudnivån är värre än på en fabrik. :/
Förstår inte att de orkar...Kyckling på måndag går också...
Efter jag klippt mej så drog jag till gymmet och ställde mej på natural runnern i 40 minuter.
Skönt att köra ett pass trotts att jag kände mej rätt sliten idag.
Sedan la jag mej i solen.
Vet inte hur snabbt jag somnade.
Men jag hann iaf sänka ner "taket". :)
Imorgon blir det heldag på jobbet.
Annelie behövde va ledig så vi bytte tur.
Så jag blir ledig på onsdag istället.
Kanske kan bli en promenad då?
Har ju bara blod lämningen inplanerat då.
Annars har jag handlat lite.
Dagens köp... 2 par kallingar... :)
Får va färdigbloggat nu...
Ha de gôtt...
// Per
söndag 29 mars 2009
Helgen över...
Ja då va denna helgen snart över då.
Idag har jag spelat innebandy.
Gick rätt bra faktiskt. Vart en hel del mål och "mitt" lag vann 4 av 6 matcher tror jag.
Så det får duga.
Sedan va det hem och duscha. Drog ut till Ikea och kollade lite grejer.
Har ju lite planer som sagt va.
Fick med mej Ahlgrens bilar igen. :))
Kan man bli beroende av dom tro?
Har även tvättat och diskat undan här.
Så det inte gror igen helt här hemma.
Nån som underar vad jag ska göra under kommande vecka?
Min kommande vecka ser ut så här...
Måndag: Jobb 7.45- 15.15. Sedan blir det träning och ev sola.
Tisdag: Jobb 7.00- 20.00
Onsdag: Ledig. Lämna blod kl 11.00
Torsdag: Jobb 7.45-15.15. Jag fyller visst år då också. :/
Fredag: Ledig. Ska ut med mamma och göra stan.
Lördag: Jobb 7.00- 20.00
Söndag: Jobb 7.45-21.00
Blir lite dåligt med träning tyvärr denna veckan.
Onsdan skulle ju passat bra om jag inte skulle lämnat blod. Men de avråder från att man ska träna tydligen efter man lämnat blod.
Men jag gör en insats för de som behöver blod iaf. :)
MÅSTE fixa en klipptid också. Får se till att få en denna veckan.
Natten nu...
// Per
Idag har jag spelat innebandy.
Gick rätt bra faktiskt. Vart en hel del mål och "mitt" lag vann 4 av 6 matcher tror jag.
Så det får duga.
Sedan va det hem och duscha. Drog ut till Ikea och kollade lite grejer.
Har ju lite planer som sagt va.
Fick med mej Ahlgrens bilar igen. :))
Kan man bli beroende av dom tro?
Har även tvättat och diskat undan här.
Så det inte gror igen helt här hemma.
Nån som underar vad jag ska göra under kommande vecka?
Min kommande vecka ser ut så här...
Måndag: Jobb 7.45- 15.15. Sedan blir det träning och ev sola.
Tisdag: Jobb 7.00- 20.00
Onsdag: Ledig. Lämna blod kl 11.00
Torsdag: Jobb 7.45-15.15. Jag fyller visst år då också. :/
Fredag: Ledig. Ska ut med mamma och göra stan.
Lördag: Jobb 7.00- 20.00
Söndag: Jobb 7.45-21.00
Blir lite dåligt med träning tyvärr denna veckan.
Onsdan skulle ju passat bra om jag inte skulle lämnat blod. Men de avråder från att man ska träna tydligen efter man lämnat blod.
Men jag gör en insats för de som behöver blod iaf. :)
MÅSTE fixa en klipptid också. Får se till att få en denna veckan.
Natten nu...
// Per
lördag 28 mars 2009
Earth hour...
Då va mitt lördagspass slut. 

Jag är rätt trött. Det tar på en att va i stimmet på jobbet i 11 timmar.
Men det gör en del i lönekuvertet nästa månad.
Har ju en del planer som ska fixas till har jag tänkt mej. :)
Ikväll har det ju vart Earth hour.
Släck ner ljuset en timme och rädda världen lite grann.
Här i Karlstad så kändes det som det va lite sisådär med detta.
Men jag släckte ner allt och tände ett gäng värmeljus och fick värsta mysfaktorn här. :)
Mysigt värre...
Undra hur många barn som kommer födas i december? :))
Och idag så vart det klart med vem Färjestad får som finalmotståndare.
HV 71 vann över Frölunda idag.
Så nu ska HV åka på pisk...
Så här såg det ut mot Strandvägen och kanalen imorse när jag gick till jobbet.
Vill inte bli vår i Karlstad än.
Och inatt blir det ju sommartid. Lite svårt att tro det när man tittar ut.
Med andra ord får vi sova en timme mindre.
Jag är ju ledig så det gör inte så mycket.
Ha de...
// Per
fredag 27 mars 2009
Vinter igen...
När jag gick till jobbet var gräsmattorna gröna.
Nu ikväll så va allt vitt igen.
Det har snöat hela dagen här i Karlstad.
Jag har jobbar 11 timmar idag då Annelie är genomförkyld.
Trott eller ej men imorgon så får de gamla drass med mej igen.
Ett nytt 11 timmars pass för mej.
7-20. Lär väl va rätt trött när klockan är 20 imöra och jag får gå hem.
Men får ju vila på söndag...

Bild från jobbet i förmiddags...
Ikväll har ju let´s dance finalen avgjorts.
Säger bara en sak...
Lailas showdans... Så jävla bra!!!!
Vinnaren blev Magnus.
Faan säger jag... Laila va den solklart bästa dansaren.
Men Magnus är som en stor nallebjörn så klart han fick en massa röster.
Han har utvecklas grymt mycket under säsongen.
Men Laila är den bästa dansaren av dom båda finalparen.
Jaja. Aldrigt rätt par som vinner. :)
Nu blir det sängen.
Klockan ringer 06.15...
Sov gott...
// Per
Nu ikväll så va allt vitt igen.
Det har snöat hela dagen här i Karlstad.
Jag har jobbar 11 timmar idag då Annelie är genomförkyld.
Trott eller ej men imorgon så får de gamla drass med mej igen.
Ett nytt 11 timmars pass för mej.
7-20. Lär väl va rätt trött när klockan är 20 imöra och jag får gå hem.
Men får ju vila på söndag...
Bild från jobbet i förmiddags...
Ikväll har ju let´s dance finalen avgjorts.
Säger bara en sak...
Lailas showdans... Så jävla bra!!!!
Vinnaren blev Magnus.
Faan säger jag... Laila va den solklart bästa dansaren.
Men Magnus är som en stor nallebjörn så klart han fick en massa röster.
Han har utvecklas grymt mycket under säsongen.
Men Laila är den bästa dansaren av dom båda finalparen.
Jaja. Aldrigt rätt par som vinner. :)
Nu blir det sängen.
Klockan ringer 06.15...
Sov gott...
// Per
torsdag 26 mars 2009
Ont ont ont....
Idag va det kortpass på jobbet.
Fick gå hem redan 13.30...
Hem och vila min sjukt onda muskler.
Har sån grym träningsvärk idag.
Bröstmusklerna gör så ont.
De fick sej en rejäl omgång igår.
Men det ska väl gå över så småningom hoppas jag.
Men träningsvärken är väl ett kvitto på att man tränat bra? :/
Eller att man är otränad. :))
Imorgon blir det ingen träning.
Jag har tagit ett extrapass.
Ett pass på 11 timmar. Men det ger väl några extra kronor.
Under eftermiddagen idag så hamnade jag på Ikea.
Fick med mej en ny sovrums lampa.
En lampa med 3 spotar.
Bild kommer väl så småningom på den.
Men nu har jag fått en grym lust att fixa till i sovrummet som jag tänkt på ett tag.
Nya tapeter och ev ny säng.
Får se vad som händer.
Någon som har några tips på färger på tapeter???
Ska va fondvägg iaf.
Godnatt...
// Per
Fick gå hem redan 13.30...
Hem och vila min sjukt onda muskler.
Har sån grym träningsvärk idag.
Bröstmusklerna gör så ont.
De fick sej en rejäl omgång igår.
Men det ska väl gå över så småningom hoppas jag.
Men träningsvärken är väl ett kvitto på att man tränat bra? :/
Eller att man är otränad. :))
Imorgon blir det ingen träning.
Jag har tagit ett extrapass.
Ett pass på 11 timmar. Men det ger väl några extra kronor.
Under eftermiddagen idag så hamnade jag på Ikea.
Fick med mej en ny sovrums lampa.
En lampa med 3 spotar.
Bild kommer väl så småningom på den.
Men nu har jag fått en grym lust att fixa till i sovrummet som jag tänkt på ett tag.
Nya tapeter och ev ny säng.
Får se vad som händer.
Någon som har några tips på färger på tapeter???
Ska va fondvägg iaf.
Godnatt...
// Per
onsdag 25 mars 2009
Våffeldagen 2009...
Idag är det våffeldagen.
Men jag ställde mej inte och gjorde våfflor till mej själv.
Det fick bli pannbiff och fullkornsmakaroner.
Detta efter ett hårt pass på gymmet.
Jag körde ett styrkepass och det va inte igår.
Så det är bara att vänta på träningsvärken nu. :))
Men känns skönt att jag kommit igång med gymmet.
Efter jag fått i mej maten så va det bara att dra sej till jobbet.
Tog med mej ägg hemifrån då vi inte haft ägg på jobbet på ett tag då de beställs från familjen Dafgård. Och då är det STOR pack som gäller.
16 kg är det minsta man får beställa.
Tanterna på jobbet va tvungen att få våfflor idag.
Smeten klar...
Men jag ställde mej inte och gjorde våfflor till mej själv.
Det fick bli pannbiff och fullkornsmakaroner.
Detta efter ett hårt pass på gymmet.
Jag körde ett styrkepass och det va inte igår.
Så det är bara att vänta på träningsvärken nu. :))
Men känns skönt att jag kommit igång med gymmet.
Efter jag fått i mej maten så va det bara att dra sej till jobbet.
Tog med mej ägg hemifrån då vi inte haft ägg på jobbet på ett tag då de beställs från familjen Dafgård. Och då är det STOR pack som gäller.
16 kg är det minsta man får beställa.
Tanterna på jobbet va tvungen att få våfflor idag.
Smeten klar...
tisdag 24 mars 2009
Brandman Per...
Dags att summera 24 mars 2009 då.
Närmar sej julafton... ;)
Klockan 10 idag va jag tvungen att va på jobbet.
Är ju "lycklig" utvald till att va brandskyddsombud. :)
Värsta brandmannen ju...
Det va brand och skyddskontroll.
Trodde att det skulle väl inte ta så lång tid.
Kl 14 va allt klart. Hmm...
Och han som kollade upp Sveagastan sa. Detta va ju inte så farligt.
Jag tyckta han hade massa saker som skulle behövas åtgärdas.
Sedan va det hem och få i sej lite mat innan kvällspasset började. :)
Vart en heldag på jobbet med andra ord.
Imorgon blir det kvällen igen. 15-20.
Vad jag har för tur på torsdag vet ja inte just nu. Å jag har inget schema nära mej så jag skiter i skriva arbetstiden för torsdan.
Sedan är jag ledig fredag, lördag och söndag iaf. ;)
*Det minns jag utantill* :)
Godnatt på er...
// Per
Närmar sej julafton... ;)
Klockan 10 idag va jag tvungen att va på jobbet.
Är ju "lycklig" utvald till att va brandskyddsombud. :)
Värsta brandmannen ju...
Det va brand och skyddskontroll.
Trodde att det skulle väl inte ta så lång tid.
Kl 14 va allt klart. Hmm...
Och han som kollade upp Sveagastan sa. Detta va ju inte så farligt.
Jag tyckta han hade massa saker som skulle behövas åtgärdas.
Sedan va det hem och få i sej lite mat innan kvällspasset började. :)
Vart en heldag på jobbet med andra ord.
Imorgon blir det kvällen igen. 15-20.
Vad jag har för tur på torsdag vet ja inte just nu. Å jag har inget schema nära mej så jag skiter i skriva arbetstiden för torsdan.
Sedan är jag ledig fredag, lördag och söndag iaf. ;)
*Det minns jag utantill* :)
Godnatt på er...
// Per
måndag 23 mars 2009
Beach 2009...
Äntligen!!
Idag kom jag äntligen iväg till Nautilus.
Känns rätt gôtt faktiskt.
Körde ett liten pass på "Vassberg:arn".
50 minuter fick det bli. Gick grymt lätt måste jag säga.
Trodde jag skulle va i sämre form eftersom jag inte vart på gymmet på nästan 2 månader.
Men nu j*vlar ska jag kämpa på och gå dit.
Det är ju snart dags för beach 2009. :))

Sjukt laddad innan träningen...
Jag slog till med att lägga mej i solariet efter träningen.
Somnade jaa... :)

Lite vårigt är det trotts att det snöade igår. :/
Tyvärr så har den lilla värmen som va förra veckan försvunnit.
Sedan va det ju hockeyn då.
Semifinal nr 3...
Det finns inte så myckat att säga. :)
3:e seger mot Skellefteå. 6-0 ännu en match.
14-0 efter 3 matcher.
Ser inte ut som Skellefteå kan vända detta.
Men jag klagar inte.
Kan meddela att nu när jag sitter och skriver detta så snöar det ute. :/
Höres...
// Per
Idag kom jag äntligen iväg till Nautilus.
Känns rätt gôtt faktiskt.
Körde ett liten pass på "Vassberg:arn".
50 minuter fick det bli. Gick grymt lätt måste jag säga.
Trodde jag skulle va i sämre form eftersom jag inte vart på gymmet på nästan 2 månader.
Men nu j*vlar ska jag kämpa på och gå dit.
Det är ju snart dags för beach 2009. :))
Sjukt laddad innan träningen...
Jag slog till med att lägga mej i solariet efter träningen.
Somnade jaa... :)
Lite vårigt är det trotts att det snöade igår. :/
Tyvärr så har den lilla värmen som va förra veckan försvunnit.
Sedan va det ju hockeyn då.
Semifinal nr 3...
Det finns inte så myckat att säga. :)
3:e seger mot Skellefteå. 6-0 ännu en match.
14-0 efter 3 matcher.
Ser inte ut som Skellefteå kan vända detta.
Men jag klagar inte.
Kan meddela att nu när jag sitter och skriver detta så snöar det ute. :/
Höres...
// Per
söndag 22 mars 2009
Söndan
Då va söndan avklarad...
Jobbade mellan 7.45-15.15.
Lite kortare pass än jag är van vid.
Va rätt skönt faktiskt.
Så jag hann med ett besök till Forshaga efter jobbet.
Där va det full fart kan ja säga.
Iaf på Johan. :)
Det skulle lekas med en basketboll...Köras bilar.
Han är såååå go.
Nu hade han lärt sej Karin nu.
Jaja. De va väl på tiden. ;)
Per har han sagt länge... :))
Tyvärr så har han feber igen. 39.4 tror jag det va.
Stackarn.
Jag kanske kan bli dagpappa åt han så han slipper dagis. :)

Det vart pizza fr Värmlandspizzan i Forshaga.
Den va inte så dum faktiskt.
Jaa. Det vart pizza med köttfärs på. :)
Det va väl min söndag i korthet.
Natti...
// Per
Jobbade mellan 7.45-15.15.
Lite kortare pass än jag är van vid.
Va rätt skönt faktiskt.
Så jag hann med ett besök till Forshaga efter jobbet.
Där va det full fart kan ja säga.
Iaf på Johan. :)
Det skulle lekas med en basketboll...Köras bilar.
Han är såååå go.
Nu hade han lärt sej Karin nu.
Jaja. De va väl på tiden. ;)
Per har han sagt länge... :))
Tyvärr så har han feber igen. 39.4 tror jag det va.
Stackarn.
Jag kanske kan bli dagpappa åt han så han slipper dagis. :)
Det vart pizza fr Värmlandspizzan i Forshaga.
Den va inte så dum faktiskt.
Jaa. Det vart pizza med köttfärs på. :)
Det va väl min söndag i korthet.
Natti...
// Per
lördag 21 mars 2009
Mini inlägg...
Då sitter jag här.
Värmeljus tända och colan upphälld.
Redo för att se resten av hockeyn.
Frölunda mot HV 71.
Kan ju säga att FBK krossa Skellefteå idag. 6-0.
2-0 i matcher. 2 kvar sedan så är det finalen kan börja. :)
Har jobbat delad tur och det har vart en lång dag.
Men nu är det bara 1 dag kvar av jobbhelgen. Sedan ledig. :)
Nu får det räcka för idag.
Ha de...
// Per
Värmeljus tända och colan upphälld.
Redo för att se resten av hockeyn.
Frölunda mot HV 71.
Kan ju säga att FBK krossa Skellefteå idag. 6-0.
2-0 i matcher. 2 kvar sedan så är det finalen kan börja. :)
Har jobbat delad tur och det har vart en lång dag.
Men nu är det bara 1 dag kvar av jobbhelgen. Sedan ledig. :)
Nu får det räcka för idag.
Ha de...
// Per
fredag 20 mars 2009
Jobbhelg igen...
Då va det fredag igen och min jobbhelg.
Just nu så känns det väl inte såå inspererande att jobba hela helgen.
Men bara fredagen är gjord så brukar det springa iväg.
Har vart ute och tagit mej en lång promenad nu på förmiddagen.
Det vart den där sträckan jag gått några dagar nu plus en extra sväng.
Va inte riktigt så varmt idag som det vart de senaste dagarna.

Gröna gräsmattor...
Mitt arbetspass ikväll är 15-20.
Imorgon har jag delad tur. 7-13.30 och sedan 15-20.
Och på söndag är tiden 7.45-15.15.
Så ser min helg ut. Någon som är avis?
Nu ska jag äta något tror jag.
Ha en bra fredag...
// Per
Just nu så känns det väl inte såå inspererande att jobba hela helgen.
Men bara fredagen är gjord så brukar det springa iväg.
Har vart ute och tagit mej en lång promenad nu på förmiddagen.
Det vart den där sträckan jag gått några dagar nu plus en extra sväng.
Va inte riktigt så varmt idag som det vart de senaste dagarna.
Gröna gräsmattor...
Mitt arbetspass ikväll är 15-20.
Imorgon har jag delad tur. 7-13.30 och sedan 15-20.
Och på söndag är tiden 7.45-15.15.
Så ser min helg ut. Någon som är avis?
Nu ska jag äta något tror jag.
Ha en bra fredag...
// Per
torsdag 19 mars 2009
Ikea...
Ledig torsdag och sol idag också...
Jag klagar inte. :)
Fick bli en sväng ut till Ikea idag.
Tvungen och fylla på värmeljusförrådet.
Vart lite Ahlgrens bilar också.
6 påsar för 40:-.
Och de låg inte på fyndavdelningen. ;)

Ikea är aldrig fel...
Jag klagar inte. :)
Fick bli en sväng ut till Ikea idag.
Tvungen och fylla på värmeljusförrådet.
Vart lite Ahlgrens bilar också.
6 påsar för 40:-.
Och de låg inte på fyndavdelningen. ;)
Ikea är aldrig fel...
Ja va säger man... :))))))
Är det sol så är det.
Har kollat på Färjestads 1:a semifinal mot Skellefteå.
Ja vad säger man?
1-0 till Färjestad med 14 sekunder kvar.
Sedan vart det 2-0 7 sekunder senare. :)))
Med andra ord. 1-0 i matcher till FBK.
Nu ska jag parkera bilen.
På återseende...
// Per
onsdag 18 mars 2009
Meer vår...
Klockan 10 idag var jag ute och tog mej en härlig promenad.
Fick bli den 6 km långa turen.
Det va helt underbart även idag.
Här är ett bevis på att våren är här...

Så här såg det ut under promenaden idag.
Efter jag vart ute i vårsolen så var jag hem och vände typ.
Slängde mej i duschen och rusade iväg på personalmöte.
1:a mötet med Carema.
Kan ju säga en sak vi pratade om.
Vi är inte nöjda med vårt schema. :)
Får väl se vad vi kan göra åt det...
När jag kom hem så började jag röja lite på ballkongen.
Fick bort ljusslingehjärtat och ljusslingan och barret på räcket.
Så snart är den redo för att användas.
Mysigt värre där ute.
*Tycker jag iaf*
Annars ikväll så har jag slappat i soffan.
Godnatt...
// Per
Fick bli den 6 km långa turen.
Det va helt underbart även idag.
Här är ett bevis på att våren är här...
Så här såg det ut under promenaden idag.
Efter jag vart ute i vårsolen så var jag hem och vände typ.
Slängde mej i duschen och rusade iväg på personalmöte.
1:a mötet med Carema.
Kan ju säga en sak vi pratade om.
Vi är inte nöjda med vårt schema. :)
Får väl se vad vi kan göra åt det...
När jag kom hem så började jag röja lite på ballkongen.
Fick bort ljusslingehjärtat och ljusslingan och barret på räcket.
Så snart är den redo för att användas.
Mysigt värre där ute.
*Tycker jag iaf*
Annars ikväll så har jag slappat i soffan.
Godnatt...
// Per
tisdag 17 mars 2009
Per i rosa...
Fortsatt vår här i Karlstad.
Idag så blåste det en del tyvärr men det hindrade mej inte från att ta den lååånga promenaden.
Va tvungen och kolla va lång sträckan va.
Så när jag åkte och handlade så kollade jag va långt jag gått.
6 km...
Så det har blive 1,2 mil på dagar då.
Inte så illa för å va mej. :)
Måsta tillbaka till gymmet snart.
Känns som jag skrivit det förr. :)
Idag gjorde jag en kvällstur.
15-20. Ikväll så fixade jag till köttbullar, potatis och brunsås till middagen.
Mitt arbetspass började ju inte så bra.
Tog fel nyckelknippa så jag hade inte med mej nyckeln till mitt skåp.
Bra jobbat Per...
Jobba i träningskor?
Tror inte det. :/
Det fick bli till att låna av en kollega.
Men... Alla har ju denna färg på sina Foppadojer...

Passar jag i rosa? :)
De funkade att jobba i iaf.
Kanske ska byta ut mina gula?
Dagens tankar går till syrran...
Ha det gôtt...
// Per
Idag så blåste det en del tyvärr men det hindrade mej inte från att ta den lååånga promenaden.
Va tvungen och kolla va lång sträckan va.
Så när jag åkte och handlade så kollade jag va långt jag gått.
6 km...
Så det har blive 1,2 mil på dagar då.
Inte så illa för å va mej. :)
Måsta tillbaka till gymmet snart.
Känns som jag skrivit det förr. :)
Idag gjorde jag en kvällstur.
15-20. Ikväll så fixade jag till köttbullar, potatis och brunsås till middagen.
Mitt arbetspass började ju inte så bra.
Tog fel nyckelknippa så jag hade inte med mej nyckeln till mitt skåp.
Bra jobbat Per...
Jobba i träningskor?
Tror inte det. :/
Det fick bli till att låna av en kollega.
Men... Alla har ju denna färg på sina Foppadojer...
Passar jag i rosa? :)
De funkade att jobba i iaf.
Kanske ska byta ut mina gula?
Dagens tankar går till syrran...
Ha det gôtt...
// Per
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)