söndag 19 september 2010

100919...

va den 3 ledigheten slut då.
Den har gått grymt snabbt.
Det har vart en lugn och skön helg för min del.

Idag har det vart en vacker höstdag på Strandvägen.
Men jag har faktiskt hunnit med en komedi trots vädret.

The invention of lying...
Jag tog mej en tur ut till Bergviks köpcenter och kikade runt lite.
Och nu ikväll så har jag tagit mej en promenad igen.

En bild under promenaden...
Nån som missat att valet avgörs ikväll?
Ser ut som det blir samma regering som det vart.
Upp till bevis nu då!
De har väl lovat bättre vård och det borde ju innebära att det kommer bli fler personal på alla vård inrättningar.
Moderaterna vill ju ha privat vård så.
Men jag har inte sett att vi blivit fler personal de senaste 4 årena.
Däremot en massa praktikanter från arbetsförmedlingen.
Men som praktikant får man inga jobb.
Syrran skickade ett tips via sms till mej ang resultatet i valet.
Där stod det.
Se nu till att hålla dej frisk i 4 år!!
Allt för att inte bli utförsäkrad.
Syrran va ju tvungen att gå tillbaka till jobbet för hon vart utförsäkrad fast hon hade en krånglande rygg.
Tänk bara på alla stackare som drabbats av cancer och måste tillbaka till jobbena igen.
Idioti!!!
Sedan så verkar det som SD får över 4%.
Hur ska det se ut?
När deras ledare va här i Karlstad så fick han sitta i bilen med 50!!! poliser som vaktade han.
Ska han ha med sej en massa poliser vart han än går?
Undrar om de som röstat på SD gör sina egna pizzor.
Jag har då aldrig sett nån svensk som har en pizzeria.
Nej. Nu får det va nog om valet.
Jag är så trött på skiten.
Det blir som det blir.
Nu blir det natten för mej.
Har heldag imöra.
Nattinatti.
// Per

4 kommentarer:

Syrran sa...

Det va lite mer probllem än bara ryggen. Kraftfnedsättning och känselborfall höger kroppshalva. Synbortfall höger öga och 3 buktande diskar i rygg/nacke.
Hmmm, de som röstat blått i årets val kanske hamnar i den fruktansvärda situation att bli utförsäkrad vid sjukdom men inte är arbetsför. Så få de smala på sin egen medicin!!!!!

Dette sa...

Ja men vad faan det e väl inget svårt val? Brunnsparken 21 OCH 25:e såklart!! :D

Marita Alberthsson sa...

Sitter tyvärr i samma sits som K. :( Tänker mkt. på er som ff. orkar jobba kvar inom VoF. Ni är enastående! Snart får väl de som är i behov av vård ta hand om personalen.... :((

Per Noremalm sa...

Karin: Skulle jag dra upp hela din sjukhistoria skulle jag få hållå på i evigheter ju. ;)

Dette: Just nu ser det mörkt ut tyvärr me danserna. :(

Marita: :)