lördag 15 december 2007

13-15:e december....

Ja då får jag väl ta och sammafatta lite här då.
13:e december och Lucia. Kanske inte världens roligaste Lucia.
15.00 skulle jag skrivas in på patienthotellet. Innan dess var jag på kem-lab och tog prov.
När jag kommit upp till "sviten" så var det bara att vänta.
Först kom det en sköterska upp med lite kläder och pratade lite.
Visade sej vart syrrans chef eller va det nu va.
Syrran och Johan va med mej för att hålla mej sällskap.
Va väl Johan som fick all uppmärksamhet. Full fart på han som vanligt.
Till slut kom Dr Rolf upp och börjar prata.....
Och han börjar prata på att sjukskriva mej och inte operera mej!!
Men hallå!! Här har man checkat in på hotell och ska man gå hem nu ??*Mina tankar*
Men till slut kom vi fram till att han skulle operera mej iaf.
Lite senare kom mamma och pappa upp och kollade till mej.
14:e December och operation.
7.20 var det dags att checka in på operation.
Men där va det kö. :)
När jag väl kom in och de fått ordning på allt så var det dags att sova.
7.45 var det dags....jag kan erkänna att det snurrade en del.
En av dem va... Nu somnar jag. Undrar om jag vaknar.
7.45 sa de godnatt och jag somnade utan bekymmer.
11.10 tror jag klockan va när någon sa till mej...
-Sträck på benen.
Har för mej jag såg Micke( En innebandypolare) som jobbar på sjukan.
Tror jag sa. Blir ingen innebandy idag. Men jag var inte helt 100 i skallen kan jag säga.
Får väl fråga om han ens va där :)))
Efter ett tag så kom dr:n in. Han sa att diskbråcket va stort och fult.
Men även att han pillat sönder ryggmärgen så den började läcka.
Sedan sa han det jag inte ville höra.
-Per... Du måsta ligga på rygg i 24 timmar. Annars kommer du få "lite" huvudvärk.
*Tack för den*
Har haft sådan förr och ville inte ha den igen.
24 timmar på rygg är inte sååå kul.
Inte när man ska äta. Tänk dej att ha tallriken på bröstet och försöka äta.
*Tur man inte har större bröst* ;)
Inte ser man maten. Va bara att äta med fingrarna.
Sedan skulle man borsta tänderna. Inte lätt det heller.
Lite vatten vart det i sängen. :)
Men jag klarade nästan alla 24 timmar.
*Fuskade nog lite i sömnen*
Klarade mej från huvudvärken också.
När jag vart utskriven så tog jag in på Hotell Noremalm.
Ja hos mor och far asså.
Ja det va väl 13-15 december det.

// Per


Johan och syrran provar hotellsängen.

Syrran visar upp sin guldklimp.

Johan provar duschen. 5*****ig vart resultatet.

Johan festar loss på hotellet.

Inga kommentarer: