tisdag 30 september 2008

Tisdagskvällen...

Sitter här efter hockeyn. Ikväll möte Färjestad Södertälje.
Resultat.... 2-0 till Färjestad. De gillar vi. :))
Annars händer det inte mycke just nu.
Tvättar 4:e tvättmaskinen. Måste ju ha lite rena arbetskläder bl a inför jobbhelgen som nalkas.
Vet att jag körde arbetskläder häromdagen men det är bäst att ha rena på lager.
Man vet ju inte vad som kan hända. :)
Har fått handlat från Ullared idag.
Va ju inte så mycke som jag fick på listan till "pärona".
Det vart...Tandkräm, tandborstar, flytande tvål, Scrubs säsong 5, vantar, hårgelé.
Tror det va allt....
Igår när jag kom tillbaka till jobbet efter helgen så låg det ett nyckelband fr MilkoMagnus.
Tack så mycket!!
Idag fyller pappa 63 år. GRATTIS!!!
Imorgon så har jag sovmorgon. Börjar personalmötet kl 14.00.
Frågan är vad vi ska prata om... Inga firmahemligheter iaf skulle jag tro då vi snart är konkurrenter med Attendo. :))


Nyckelbandet....

Ha de gôtt...

// Per

måndag 29 september 2008

Måndag....

Ja då var det måndag och dags att jobba igen.
Jag jobber kvällen idag. 16.15-21.15.
Så det blir några timmars vila till. Imöra blir det ingen sovmorgon. :)
Och på onsdag är det personalmöte....
Och det vill säga.....En massa töl (prat) bara om allt oviktigt i världen känns det som.
Det har vart riktigt skönt att va ledig i helgen.
Jag va nog mer trött än jag trodde jag skulle va efter jobbandet.
Idag måste jag skicka iväg en lista på om jag vill ha någe från Ullared.
Mamma och pappa drar vidare dit från Borås idag. Va ju inte så så längesedan jag va där så det ska väl inte bli såå lång lista hoppas jag. :)
Lite småplock kanske?
Ang träningen idag så får jag hoppa över den....
Har sån jäkla träningsvärk i bena efter innebandyn igår.
Vet inte va jag gjort, men lite otränade muskler hittande jag iaf. :)
Kan ju skylla på att golvet är så jäkla skitigt av damm så jag får springa och spänna sej hela tiden. :))

En hemsk liten egobild.... :)
Ses....

// Per

söndag 28 september 2008

Redan Söndag??

Ops va den helgen gått fort då.
Redan söndag och imöra är det jobb igen.
Då fyller visst MilkoMagnus år om jag fattat det hela rätt.
Måste va max 25 han fyller eller någe. ;)
Idag har jag vart och spelat lite innebandy.
Formen är väl inte riktigt på topp men men.
Vart väl några mål iaf. 6 st närmare bestämt.
Har tvättat lite jobbkläder också idag.
Bäst att man ser ordentlig ut på jobbet.
Så tanterna fortsätter att gilla mej. :)
Igårkväll va det hockey så jag vart bänkad vid TV:n.
FBK mot Frölunda.
2-1 vart det till FBK och det....känns rätt gött faktiskt. ;)
Fast det skulle vart 3-0 till FBK men det tyckte inte domare Lathi.
Jaja. Huvudsaken de vann.
Så nu har jag 2 rätt på tippahockey.se av 2 möjliga...
Men säsongen är ju lång så... :)
Ska ju bli jul innan den tar slut.
Å på tal om jul så skrev jag upp mej på julbord på jobbet i fredags.
5 December på Blue Moon Bar. (Ajdå...Nu fick de reklam också)
Va där för 2 år sedan och det va rätt bra.
Sist va det grymt mycke godis efteråt iaf.
Det gillar jag. :)
Det är ju julshow också.
Artisterna som är med iår är tydligen.....
Boney M, Mikael Rickfors, Lili & Susie, Markoolio, The Starboys och Kerstin Ryhed.
Ja.... Vad säger man..??
Va bättre förra gången vi va där men det är ju gratis iaf. :)
På tal om jul.. Då ska det ju va snö ju...
*Å där kom en fin övergång till nästa ämne* :)))
En arbetskompis har tydligen stugor i Sälen.
Vid Tandådalen och Hundfjället.
Säger bara en sak....
Vill dit NU!!!
Måste göra någe åt det i vinter...
Någon som vill med?? :)
Det har visst kommit räkningar denna månad också.
Bäst jag betalar dem då.....Ska ta dem nu.
Sedan blir det slappa resten av kvällen tror ja.


Packad och klar för Sälen tro??

På återseende...

// Per

lördag 27 september 2008

Äntligen ledig....

Då vart det helg då... Lördag och söndag utan jobb.
Äntligen får ja nog säga. Det har varit massa extra pass men jag kan ju bara skylla på mej själv.
Men nästa månad känns det nog rätt gôtt den 25:e när jag öppnar lönekuvertet.
Om jag låter bli att titta på va mycke de dragit i skatt. :))
Idag tänker jag inte göra så mycke...
Blir väl till att städa och diska och lite sånt. Hockey å lite mer hockey skulle ja kunna tänka mej att det blir också. :)
Hade jag tävlat i dans nu så hade jag förmodligen vart i Borås idag.
Mina föräldrar är där med husvagnen och såg att det va danstävling där....
Men det var ju några år sedan jag la skorna på hyllan.
Måste försöka ta mej i kragen och börja träna nu...
Imorgon blir det väl innebandy.
Men måndag.. Då blir det gymmet...


Så här ser skohyllan ut på jobbet....

Någon som kan gissa vilket par som är mitt??

Ha de gôtt...

// Per

fredag 26 september 2008

Snart helg....

Då va det fredag och arbetsveckan lider mot sitt slut.
Men jag fick ett extrapass ikväll som jag skrev om igår redan.
Tiden som gäller är 16,15-21,00.
Så det blir 4,75 till på månades "konto" för extratimmar.
43,75 slutar det på. Men nu får det räcka för denna månad. :)
Men kl 9,00 ringde det på dörran. Syrran med Johan och Pontus kom.
En hel halvtimme för tidigt. :/
Jag som låg och sov...
Jaja... Det va bara och köra igång.
Syrran skulle till frissan och sjukgymnasten.
Jag och bröderna Noremalm tog gick ut på en lååång promenad.
2 timmar vart det till slut.
Hann med att fixa bajspåsar till Pontus.
Nu ska jag vila lite innan jobbet.....
Passade på att ta några kort när vi va ute.


Hösten har kommit till stan.

Jag ska va vaken nu tänker Johan...
Men det gick inte så bra...
Johan sover på Sandgrundsudden.
Bild från Sandgrundsudden...
Karlstad är rätt fint med allt vatten...
Hörs snart igen....
// Per

torsdag 25 september 2008

Tillbaka på allvar??

Jaha.....
Som ni märker så är jag tillbaka med bloggandet.
Får väl se vad det blir av detta.
Ska försöka va en flitig bloggare iaf.
Gick ju ganska bra senaste tills jag slutade. :)
Nu har jag mer koll på era kommentarer. ;)
Men kommentera gärna....
Annars är det väl ganska bra med mej tror jag.
Livet går ju upp och ner men det ska väl va så.
Jag får väl ha skrivandet här som en "terapi" eller något när man inte är på topp kanske.
Kan väl tala om att min rygg har vart bra sedan jag vart opererad i december.
Så det va en lyckad operation. :)
Annars så jobbar jag kvar på gruppboendet med mina 10 gamlingar.
Lite nytt på den fronten är att Carema kommer ta över som arbetsgivare 1 mars 2009.
Attendo som driver det nu tappar stället med andra ord.
Får vi se va Carema kan hitta på för undervärk för oss... :)
Fast med den personalen ska det väl inte va några bekymmer.
Jag har jobbat kvällen idag. 16,15-21,15.
Ett lätt hysteriskt pass men det är så mer eller mindre just nu på jobbet.
Men innan dess drog jag iväg en sväng till Ikea.
Det är ju hösten nu och då behövs det ju värmeljus.
Så det vart några packet med värmeljus, 2 st prydnadskuddar till sängen och 2 påsar chips.
Nu är jag ledig fredag, lördag och söndag.
Fast ev har jag ett extrapass till imörakväll....
Va visst någon som skulle på After Work.
Har jobbar 39 timmar extra hittills denna månaden.. :)
Imöra ska jag passa "lille" Johan och Pontus.
Syrran hade några ärenden eller va det nu va.
Nu blir det sängen....


Ha de gôtt

// Per

onsdag 24 september 2008

Tillbaka....

Hallå på er...
Jag gör ett litet test och provar att blogga igen.
Får se om det bara blir tillfälligt eller om det blir för en längre tid.
Har gått och funderat senaste dagarna om jag ska prova igen.
Och kom fram till att jag provar och ser vad som händer.
Får väl se om det blir någon som läser....
Nu blir det åter till TV4.

Höres.

// Per

lördag 16 februari 2008

Sista....

Det får bli så att jag ger mej med detta....
Jag kommer trycka så det inte går att kommentera här så vill ni någe så maila.
Ni får hålla till goda med varsin bild på mej och Johan.



//Per

fredag 15 februari 2008

Problem???

Det får bli ett extra inlägg ikväll.
Detta pga att någon där ute verkar ha problem med mej och mitt liv.
Jag kommer ta bort ALLA inlägg som inte har någon avsändare eller inlägg som inte är passande!!
I värsta fall lägger jag ner bloggen och slutar blogga.

// Per

Jobbhelg igen...

Ja då är det jobbhelg igen då.
Fredag till söndag och full fart skulle jag tro.
Men bara fredagen är avklarad så går det av bara farten.
Ska inte göra så många knop innan klockan är 16 då jag ska va på jobbet. JIHOO.

Fick ett inlägg igår ang bildernas storlek och ny sida som öppnas.
Det ligger till så här nu.....
Jag har valt att låta bilderna va större nu på huvudsidan.
Detta pga att då jag minskar ner dem så kan de se lite konstiga ut.
Så nu är det så här.....
Jag kommer ha större bilder. Men det går fortfarande att klicka på dem men då har de förmodligen samma storlek men öppnat en ny sida.
Då jag inte hittat någon funktion som gör att det inte öppnas en ny sida.

Hockeyn igår va ju ingen höjdare.
Jag somande (vilade ögonen kanske) i andra period och sov i sista pausen också. :)
Vart iaf 4-3 efter "sudden".
Men det va bara tur.
Kvitteringen kom då det va mindre än 30 sekunder kvar.
Dags för lite skärpning kanske???


Dags att plocka fram denna på läktaren kanske???

Ha det gött. Och glöm inte att tycka synd om mej som jobbar. ;)

// Per

torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag....

Påminnelse!!
Idag är det Alla hjärtans dag. För er som glömt det. ;)
Jag hamnade i Örebro idag faktiskt.......
Mycke trevligt får jag lov att säga. :)
Nu blir det lungt i soffan resten av kvällen.
Får bli hockey... Färjestad- Södertälje.
Risk för 5:e raka förlusten....
Vet inte vad de håller på med riktigt. :(
Men Jörgen Jönsson gör tydligen comeback ikväll.
Har haft ryggbekymmer tror ja.
Han borde gått till min ryggdoktor. ;)
Då blir man bra på 6 veckor.
Må så gott där ute.
// Per

onsdag 13 februari 2008

Tvätt...

Idag har jag tvättat för fulla muggar här.
Det vart 4 maskiner med tvätt.
Så det har vart lite pyssel här idag.
Har även fixat med lite filmer också...
Annars har jag vart ute på ett litet ärende plus att jag va till lilla Nova med hennes sked hon glömde då hon och mamma va här och hälsade på.
Jag och hennes pappa John pratade på att ev dra och åka slalom så småningom.
Jag är såååå sjuk på att få åka slalom snart.
Imorgon är det Alla hjärtans dag......

Gonatt på er.

// Per

tisdag 12 februari 2008

Tisdag....

Tisdag och ännu ett arbetspass på kvällen. Började kl 15.
Kan ju säga en sak...... :)
Innan jag skulle arbeta så gjorde jag ingenting alls. :)
Va kanske därför jag va så duktig på jobbet.
Stekte våfflor till 10 hungriga boende.
Men jag börjar bli lite rädd att mitt favvojärn börjar sjunga på sista versen.
Inte bra alls.....
Glömde ju tippa på FBK-Modo idag. :)
Men farsan påminde mej så jag tog hjälp av Henka.
*Tack tack*
Men va f*n. Tippade fel ändå. :(
Lite övrig info kanske???
Nu är jag förövrigt ledig 2 dagar och sedan är det jobb i helgen som gäller.
Ja det är ok att tycka synd om mej. ;)
På måndag så ska jag lämna blod igen.
Är ju ett tag sedan pga att jag käkat värktabletter för diskbråcket.

Allt för idag.

// Per

måndag 11 februari 2008

Ny arbetsvecka...

Då va det måndag igen.
Det vart sen frukost idag kan ja säga...
11.30 eller någe i den stilen.
Men jag började inte förrens 16.15 så det va ju lungt. ;)
Syrran va nog lite sällskapssjuk idag tror jag.
Hon lurade ut oss till Max för att käka hamburgare.
Så det fick väl bli en tur dit.
Tror t.o.m att jag "fick" med en hamburgare och dricka idag... ;)
Full fart på Johan även idag.
Han gick från bilen och in till resturangen.
Sedan gick han där och flörtade med alla tjejer han såg.
16.15 var det dags för jobb.
Laila och jag skulle kämpa med de gamla.
Men det va inte mycke till kämpande. Det va sååå lungt där ikväll.
Skönt att det kan va det ibland.

Natten här nu....

// Per

söndag 10 februari 2008

Helgen slut.

Då har helgen gått då.....
I ett rasande tempo. Men det är väl så när man har kul??
Idag har det blive mys och film.
Även en promenad plus att det fick bli ett besök på jobbet.
För att kolla så de sköter sej.
Verka va rätt lungt där.
Kvällens TV program- En annan del av Köping.
De är allt ett härligt gäng. :)
Har inte hänt så mycke annars här...

Ha det gött.

// Per

lördag 9 februari 2008

Rätt eller fel låt??

Melodifestivalen 2008 drog igång idag.
*Suck*
Då va det igång igen. Varför ska vi va med där?? Ingen som röstar på oss ändå.
Men innan det vart dags för melodifestivalen så det fick bli ett besök på Ikea.
Värmeljusena nästan slut. Inte bra....
Fick tag på ett paket och även ett 3-pack Tindra ljuv ljus.
Med Kanelbulle doft. Kanske kan lura mina grannar att jag bakar bullar. ;)
Efter det drog vi till Forshaga för att kolla in syrran nya slott.
Jag har inte sett hur det ser ut men det blir nog bra.
Melodifestivalen sågs i Kil hos mamma och pappa.
8 låtar och en va bara bra. :)
Amy Diamond sjöng låten "Thank you". Det va väl den enda låt som va ok.
Dessvärre så gick Christer Sjögren till final.
Vad ska han till globen att göra??
Skämma ut Värmland?? :))
Jaja. Det är alltid fel låt som vinner ändå ju.....

Veckans vinnare i deltävling 1.

Ha det gött.

// Per

fredag 8 februari 2008

Äntligen Fredag!

Jaha. Då var det fredag......
Ledig 3 dagar. Känns rätt gôtt faktiskt. :)
Idag ville syrran att att jag skulle ha koll på vilde Johan!
Men först vart jag tvungen att få förstärkning.
Johan är inte att leka med....
Tindra va med för att hålla ordning på han. :))
Vi såg till att han fick mat i sej och att han fick torr blöja på sej.
*Får inte skriva om det blev någe för mina arbetskompisar*
Det var ju meningen att vi skulle gå ut och gå men det sket sej i starten.
Då syrran tog med sej nyckeln till lägenheten då hon gick till jobbet.
Och resten av nycklarna är utlånade.
Bra jobbat syrran. ;)
Fick helt enkelt leka han trött.
Till slut så somnade han på Tindra.
Sedan vart det pizza och let´s dance.
Dilba åkte ut denna gång.....
Va tydligen nära att Richard åkte.
Men han kan ju inte åka ut redan!!! Han ska ju va i final. Frågan är vem han ska få möta där.
MatTina dansade grymt bra ikväll. Vart max poäng från juryn.
Ett tidigt finaltips är... Richard och Tina. Fast Linda är ju bra också... Hmmm.
Vår vän bonden har fortfarande lite problem med dansen men han kämpar på. :)
Allt för idag.

Natti!!

// Per

torsdag 7 februari 2008

Arbetsveckan slut....

Då var det Torsdag då.
Jobbat kvällen ikväll. 16.15-21.15.
Men innan dess hann jag prata i telefon och prata i telefon....
Va till syrran och kollade läget.
Där va det full rulle. Ska passa Johan imöra.
Va och handlade lite.
Sedan tänkte jag greja lite me banken men det gav jag upp. Hjälp va dryga de va där.
Kan de haft max 5 kunder var på hela dagen tro???
Väl på jobbet så va det som vanligt.
Jobbade med Laila. Hon fick dras me mej som kände mej som en nybörjare.
Va ju inte igår jag gjorde ett kvällspass.
Hände inte så mycke utöver det vanliga så det gick rätt bra iaf.
Hann att fixa till en kökslampa som hade "lite" för mycke sladd utrullad.
Så nu ser det bättre ut. :)
Nu blir det snart natten. Har lite att pyssla med imöra.
Är ledig i 3 dagar förresten. ;)

Natti.

// Per

onsdag 6 februari 2008

Mitt i veckan.

Då har det blive Onsdag redan då.
Eller snart Torsdag då det snart är natten här. :)
Har jobbat 06.45-15.30 idag igen. 3:e raka A-turen som de kallas.
Trött blir jag iaf. Inte kommit in i tidiga mornar än.
Men snart så....
Jobbade med Caroline idag.
Har kommit fram till en sak.
Jag och Doris tölar(pratar) nog alldeles för mycket.
Därför vi är sena.
Vet inte om jag är på väg att bli förkyld eller någe heller. :/
Efter lunch idag vart jag frysen av mej.. Sedan vart de varmt. Mådde lite tjyvens.
Ont i kroppen och så....
Kanske utbränd redan??? ;)
När jag skulle ha min lunch så vart jag inkallad till chefen.....
*Ops*
Hon ville ha med mej i en krisgrupp eller va det nu va.
Verka inte va sååå mycke jobb så jag tackade ja.
Kan kanske ge 2 kronor mer i lönehöjning?? ;)
Imorgon har jag en D-tur.
16.15-21.15. *Sovmorgon*
Får väl se om det är sej likt att göra kväll som det va förr.
Va ju ett tag sedan.
Men det ska väl ordna sej.
Måsta komma på när jag ska ha semester också.
Min period är vecka 30-33.
Men jag brukar bara ta 3 veckor. Kanske blir så iår med. Får se när det blir.
Någon som vet när det blir sol och varmt i sommar?
Brukar regna då jag har semester så välj inte samma tid som mej. ;)

Ha det gött.

// Per

tisdag 5 februari 2008

En dag på jobbet...

05.50 väcks jag av ljudet från larmet eller var det ett sms??
Fyy va trött jag är....
55 minuter tills jag börjar jobba.
Bara att börja fixa iordning sej då.....*Suck*
06.45 så får jag rapporten av natten.
06.55 sätter ResursAnna igång. Då är det lika bra att köra på.
Sedan vart det full fart till kl va 10.10.
Och då menar jag full fart.
Det gick i ett......
Doris fick inte sitt Te. Och...Doris BEHÖVER sitt Te.
10 boende som ska tvättas och få kläder på sej.
1 av dem skulle även duschas.
Sedan va det dags för frukost och mediciner.
Tvättstugan va full med tvätt så där va man ju tvungen och försöka ordna så det gick att ta sej in.
Jag fattar inte hur snabbt klockan går....
Eller så är vi helt enkelt för lite personal. ;)
Kan ju va så??? Men det tänker väl inte VD:n som sitter med sina bonusar.
*Bitter Per*
Det får inte bli någe extra kan jag säga.
10.30-11.30 hade jag rast.
Mellan klockan11.30-12.00 så skurade jag ett golv i en lägenhet. Ringde 3 samtal och fixade med färdtjänsten för 2 resor denna vecka och plockade ur en diskmaskin. Sedan fyllde jag den nästan med disk som stod i diskhonn.
Sedan var det lunch för de gamla + att jag skulle dela ut mediciner.
Arbetskompisen Doris fick åka hem vid lunch.
Efter maten ska 4 boende läggas med hjälp av 2 personal.
Hmmm. En av dem hade visst skött magen....
*Sånt har vi inte tid med*
13.45 skulle tydligen Anna som jag jobbade med då ha gympa med de gamla i huset.
*Stress*
Vi hade ju "bara" 3 som skulle läggas och klockan va väl då ca 13.15.
Men vi hann.....
13.45 så va det en boende som kissade i en papperskorg...Varpå allt inte hamnade där det skulle utan i byxan.
Och efter det den boende satte sej i soffan och gjorde avtryck där. :(
*Suck*
Sedan så va det tvättstugan som skulle röjas i lite. Iaf det som hängde på sträcket.
3kaffedags och semeltårta till de boende....
Blir panik när alla boende inte sitter still utan ska ha sin tårtbit på en gång!!!
Men det är ju lungt.... Man är ju bara 1 personal då. :)
Varför fick man bara 2 armar??
15.00 kom kvällspersonalen Caroline för att få sin rapport + att vi plockade upp 2 boende.
Men tog lite längre tid med den ena pga...... diarré.
Hur kul är det att avsluta dagen med det??
Dagens "guldblöja" går till Doris förresten. ;)
*Motiveringen lyder*
För en bra insats vid dusch och städningarna....
Det va ett axplock på en vanlig dag på jobbet.
Hemma nu och här ska det tvättas. :)

Så ha det så gött.

// Per