tisdag 5 februari 2008

En dag på jobbet...

05.50 väcks jag av ljudet från larmet eller var det ett sms??
Fyy va trött jag är....
55 minuter tills jag börjar jobba.
Bara att börja fixa iordning sej då.....*Suck*
06.45 så får jag rapporten av natten.
06.55 sätter ResursAnna igång. Då är det lika bra att köra på.
Sedan vart det full fart till kl va 10.10.
Och då menar jag full fart.
Det gick i ett......
Doris fick inte sitt Te. Och...Doris BEHÖVER sitt Te.
10 boende som ska tvättas och få kläder på sej.
1 av dem skulle även duschas.
Sedan va det dags för frukost och mediciner.
Tvättstugan va full med tvätt så där va man ju tvungen och försöka ordna så det gick att ta sej in.
Jag fattar inte hur snabbt klockan går....
Eller så är vi helt enkelt för lite personal. ;)
Kan ju va så??? Men det tänker väl inte VD:n som sitter med sina bonusar.
*Bitter Per*
Det får inte bli någe extra kan jag säga.
10.30-11.30 hade jag rast.
Mellan klockan11.30-12.00 så skurade jag ett golv i en lägenhet. Ringde 3 samtal och fixade med färdtjänsten för 2 resor denna vecka och plockade ur en diskmaskin. Sedan fyllde jag den nästan med disk som stod i diskhonn.
Sedan var det lunch för de gamla + att jag skulle dela ut mediciner.
Arbetskompisen Doris fick åka hem vid lunch.
Efter maten ska 4 boende läggas med hjälp av 2 personal.
Hmmm. En av dem hade visst skött magen....
*Sånt har vi inte tid med*
13.45 skulle tydligen Anna som jag jobbade med då ha gympa med de gamla i huset.
*Stress*
Vi hade ju "bara" 3 som skulle läggas och klockan va väl då ca 13.15.
Men vi hann.....
13.45 så va det en boende som kissade i en papperskorg...Varpå allt inte hamnade där det skulle utan i byxan.
Och efter det den boende satte sej i soffan och gjorde avtryck där. :(
*Suck*
Sedan så va det tvättstugan som skulle röjas i lite. Iaf det som hängde på sträcket.
3kaffedags och semeltårta till de boende....
Blir panik när alla boende inte sitter still utan ska ha sin tårtbit på en gång!!!
Men det är ju lungt.... Man är ju bara 1 personal då. :)
Varför fick man bara 2 armar??
15.00 kom kvällspersonalen Caroline för att få sin rapport + att vi plockade upp 2 boende.
Men tog lite längre tid med den ena pga...... diarré.
Hur kul är det att avsluta dagen med det??
Dagens "guldblöja" går till Doris förresten. ;)
*Motiveringen lyder*
För en bra insats vid dusch och städningarna....
Det va ett axplock på en vanlig dag på jobbet.
Hemma nu och här ska det tvättas. :)

Så ha det så gött.

// Per

Inga kommentarer: