torsdag 3 november 2011

Egentid...

Idag har jag haft en dag med bara egentid.
Fast egentid vet jag inte.
Jag är ju alltid ensam så de blir ju egentid då med.
Lyxtid kanske jag ska kalla det istället?
I förmiddags ringde jag ner till frissan och fick mig en klipptid.
Och jag är alltid lika glad på "egobild" som jag brukar.
Va iaf gött att få av lite "fluff".
Sedan så tog jag mig en tur till jobbet fast jag inte skulle jobba.
Jag la mig i solariet en stund och sov bort 30 minuter. :)
Nu ikväll så har jag vart ut till Ikea och strosat runt.
Summerar jag dagen så tycker jag allt att det vart en bra dag.
Nu blir det inge mer ledigt förrens lördagen den 12:e.
8 dagars jobb framför mig med andra ord.
Nu blir de lite TV och sedan natten.
Ha de bäst...
// Per

4 kommentarer:

Siw sa...

Skönt med lyxtid :D fast ogillar det med att det är 8 arbetsdagar kvar till ledighet igen...

Kram/Siw

Marita sa...

Vet inte hur jag ska skriva för att formulera mig rätt ang. din "ensamhet". Du har dina goa föräldrar, en systerfamilj samt en massa vänner som du ofta har kontakt med samt har ett jobb där du får din sociala bit +att du har dansen. Ditt jobb gör att du troligtvis har en regelbunden inkomst som trygghet. Hade jag haft hälften vore jag jättetacksam!

Marita sa...

Förstår att det var det du tänkte på. Jag är lyckligt lottad som har min son men så är han oxå allt jag har. Att du snart är 40 är inget hinder, du har tiden framför dig för ni är produktiva hela livet. Du kanske har sett min status på FB att jag har ett "kompliserat förhållande" och det är ännu mer kompliserat än så!!! Tror att du ska gå ut med en mer positiv attityd utåt än att rikta in dig på det negativa. Samma sak när du är ute på dina danskvällar, varför inte ta kontakt med nån som inte är "proffsdansare" utan nån som står lite bakom och bara väntar på att få dansa. Det är kanske där hon finns!!!! :)

Per Noremalm sa...

Siw: Nej. Det är inte fel att få unna sig lite lyx ibland. :)

Marita: Om vi pratar om någe som jag saknar och därav jag känner mig ensam så finns det något. Jag är snart 40 år. Jag har alltid drömt om att finna mitt livs kärlek och få bilda familj med. Skaffa hus men ingen Volvo. :) Sen vet jag att jag är lycklig lottad som har allt de andra. :)

Marita igen: Du får gå på dans och se hur det går till tror ja. ;) Är man kille så blir man haffad så fort man släpper den tjej/kvinna man dansat klart med. Som kille kommer man inte av dansgolvet om man inte tackar nej. Och jag har blivit uppfostrad att alla bör få chansen att dansa med en. Jag tackar sällan nej med andra ord. Det resulterar i att jag kommer sällan av golvet och till den som står längre bort. :/