fredag 11 november 2011

Carema care...

Som ni säkert vet så jobbar jag på Sveagatans gruppboende som Carema Care driver.
Och ni har säkert hört och sett att Carema vart en hel del i TV och tidningarna den senaste tiden.
Jag tycker det är fruktansvärt när media vrider och vänder som de vill.
Jag kan säga att det som skrivs i tidningarna och sägs på TV INTE existerar på Sveagatan.
Jag kan sträcka på ryggen och säga att våra boende har de bra.
Skulle det va så illa skulle vi i personalen gjort något åt det eller så hade jag slutat och sökt mig till något annat jobb.
13 år inom privat vård säger väl allt?
// Per

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen med dig, inget av vad som sägs i media stämmer. Enheterna i värmland är super och det tack vare er som är så bra medarbetare.
Kram jenny

Marita sa...

Konstigt att det oftast inte framkommer vilka problem det är inom Vård o Omsorg inom den offemtliga sektorn?? Har själv sett och hört vad som förekommer-it. Har även bekanta som har anhöriga inom den kommunala "omsorgen" och får höra av dom vad som händer. Viss personal saknar total empati för de boende. Vanligt förekommande är kränkningar samt att det pratas "över huvudet" som om de inte fanns i rummet. För 17, granska hela omsorgsbiten!!! H-ö Kommun hade en förfrågan till boende samt anhöriga för nåt år sen och det resultatet var def. inte bra!!!! Kämpa på, jag håller tummarna!!!