torsdag 1 september 2011

Lampa...

Torsdag och arbetsveckan är slut.
Nu väntar 3 dagars ledighet.
Och det kan behövas kan jag säga.
Min rygg känns kan jag säga.
På ett mindre bra sätt dessvärre. :(
Är lite rädd att detta är början på någe som kan göra ont en längre tid.
Jobbade med Doris idag.
Och jag förstår inte varför vi ska töla så mycke.
Men som vanligt hann vi med det vi skulle.
Som ni vet så skaffade jag mig en Tassimo T20 för ett tag sedan.
Så här ser det ut i mitt café. :)
Efter jobbet så gjorde jag det som jag tjötat om i ett halvår typ.
Jag knallade ner till lampaffären i Haga och fick med mig denna kartong hem. 
Nya lampan från Malmbergs som heter Kandela.
Så imöra ska nya lampan upp.
Nu blir det TV och vila min gamla kropp som börjar säga ifrån.
Ha de gött...
// Per

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår inte vad du menar med att vi skulle töla mycket!? Bra att du slog till på lampan,det kommer bli snyggt å en stor förändring i ditt kök. Ha en bra helg å vila rygen! =) Doris

Malin sa...

Vet du vad jag tycker du ska göra..haka bort luckan och låt alla se ditt fina *cafe* och ha fina muggar å sånt där. Ser ju så mysigt ut så det är ju helt onödigt att stänga för köksluckan! Hm, du gav mig faktiskt lite insperation vad jag ska göra i mitt kök. Varför ska allt gömmas i skåp.....? ...mot Ikea!

Marita sa...

Ang. din onda rygg, har ni möjlighet till subventionerad massage? Är det ett privat "vårdföretag" du jobbar på? I H-ö kommun har de anst. friskvårdstimme/vecka. Många använder den till massage av ett pris av 100:- (gäller även utöver arb.tid) Friskvård är nog så viktigt om personalen ska orka med. Hoppas att du får en bra helg!!!

Per Noremalm sa...

Doris: Du pratar så mycke menar jag. ;) Jag hoppas de kommer bli bra med lampan.

Malin: Kul att jag kunde inspera dig. :)

Marita: Vi har friskvårdspengar. 1000:- varje år. Men tror inte detta går att massera bort. :/