tisdag 6 september 2011

Dans...

Denna artikel hittade jag på facebook och den är från Värmlands Folkblad.

Vägen till tjejerna - lär dig att dansa.

Det finns många sätt för singlar att träffa en partner. Köpa böcker, gå på kurser, gå med i klubbar, söka på nätet och tusen andra mer eller mindre dyra lösningar. Men är man kille behöver man faktiskt bara kunna en enda sak: lära sig att dansa.
Det finns nämligen ingenting som tjejer älskar mer här i världen än killar som dansar. Eller, förresten, det de gillar allra mest är nyktra, eller åtminstone relativt nyktra, killar som dansar. Lyssna till exempel på när gamla damer pratar om killar de mött i sin ungdom. En del var ”stiliga”, andra ”perfekta gentlemän” och några ”duktiga” på det ena eller andra. Men det är först när de ”fantastiska dansarna” kommer på tal som det riktigt lyser av beundran i ögonen på dem. Dansarna glömmer de aldrig.
Själv har jag alltid varit en av de där fegisarna som stått och tryckt intill en vägg på krogen och i smyg beundrat dessa killar som utan skam i kroppen, och alltid med de mest populära tjejerna i släptåg, kastat sig ut på dansgolvet. Det har gjort ont i bröstet några gånger, men inte ens ett krossat hjärta kan få en dansrädd kille att ändra beteende. Och det är ju väldigt korkat. För ingen kan säga att det är direkt svårt nu för tiden. Ställa sig på dansgolvet, le lite och svänga på höfterna. Ganska långt ifrån hjärnkirurgi, om man säger så.
Det är mot denna bakgrund som jag nu gör allt för att uppmuntra min drygt ettåriga sons nyvunna dansintresse. För tillfället börjar han nämligen dansa så fort han hör musik. En mycket bra start, men eftersom han har mina gener i sig är jag rädd att dansskräcken snart kväver intresset och det får inte ske. Han har visserligen en mamma som älskar att dansa, men eftersom skräck alltid tenderar att vinna den mentala genmatchen mot entusiasm så vågar jag inte chansa. Därför dansar jag nu flera gånger per dag med honom för att hålla intresset vid liv. Och det går faktiskt riktigt bra. Skäms inte det minsta. Men det kanske beror på att jag alltid ser till att persiennerna är ordentligt fördragna innan vi kör igång.
Tommy Jansson

Hmm. Nu va det ett tag sedan jag gick nån danskurs men tycker väl att mitt "dans CV" borde duga.
Måste jag gå en ny danskurs eller vad?
Jag får ta mig en funderare på detta. ;)
Ha de gött...
//Per

Inga kommentarer: