tisdag 25 september 2007

Kaos Tisdag....

Fyyy. Säger bara Fyyy.
Idag skulle vi behövt va mer personal.
Man ska va hos helst 10 boende på en gång. Är 2 personal. :(
Den matten funkar inte riktigt.
Det är så tajt att det inte får va något extra som händer. Och idag vart det extra hela tiden.
Rond som vi är tvungen och va med på... Telefonen har ringt hela dagen idag.
2 boende som vart bruna av... ja säger inge mer.
Kan ju fråga Doris om det va choklad hon trampade i :)))
Vart 30 min övertid pga "brunfärgen".
Ett tag var det.... Mjölk som skulle in i kylen, telefoner ringde(2 st) sjukgymnast som kom och ville prata + att en boende höll på att prata med mej.
Jag är ju man. Jag kan ju bara göra en sak åt gången.
På fredag ska vi bli bjudna på pizza på jobbet.
Ssk Siv ska sluta.
Ikväll så vart det innebandy för första gången för hösten för min del.
Känns att orken inte är på topp. :)
Men får jobba på det. Vart blodsmak i munnen till en början.
Hur det gick?? 1:a matchen till 20 vann vi.
2:a kom Herr Hede i andra laget. Han fuskar hela tiden så det vart förlust. ;)
Hede tyckte iaf att jag va bra för att va invalid....Han är snäll den där Hede.
Imorgon lär jag väl ha träningsvärk.
Det onda i benet kände jag inte av alls. Får se hur det är imorgon då jag vaknar.....
Efter jobbet imorgon ska jag till Kil och hjälpa till med att plocka ved.
Så de har lite ved att elda i vinter.

Gonatt.

// Per

Inga kommentarer: