måndag 3 september 2007

15 köttbullarsmeny.

Idag kom mamma till Karlstad. Hon tog bussen in efter jobbet.
Vi åkte ut till Ikea och åt lunch. Jag tog köttbullemenyn med 15 st köttbullar. 49:-.
Mamma tog samma fast med 10 st köttbullar. Då ingick inte drickan tydligen.
Men med Ikea Family fick hon byta ut kaffet mot dricka. Pris....16:-.
Det kan man väl kalla för bra pris på maten?
Idag fick vi i Värmland digitala tv-sändningar. Jag bor ju i lägenhet så jag drabbas inte.
Värre för pappa. Han har en "Robert"box. Fick precis ett samtal att tv:n har fått spasmer. :)
Ibland funkar det och ibland funkar det inte.*Suck*
Ska de göra saker bättre så tycker man ju det SKA funka.
Vi var ute å jagade en box till "lilla" tv de har. Det är min tv jag fick när jag fyllde 10 år. Den är 24 år iår med andra ord. (Tänker inte säga min ålder)Den funkar kanonbra. Problemet är att boxarna för å kunna köra den finns knappt. Men vi tror vi hittat en. 899:-.

Ska försöka förklar det där med ensamarbetet. Under en vecka så är vi en personal ca 30-35 timmar. Detta utspritt på hela veckan. Tex. Under helgerna är vi ensamna 1 timme på morgonen mellan 07,00-08,00. Sedan 3 timmar då vi har våra raster. Och en timmer mellan 20,00-21,00. Så under lördag och söndagspassena är vi ensamna 10 timmar.

Ha det gött.

// Per

Inga kommentarer: