måndag 24 september 2007

Ikea med mamma....

Ledig dag... Inte fel efter en hård helg på jobbet.
Mamma kom till Karlstad vid 12 tiden.
Men syrran kidnappade henne på stan tydligen så hon vart sen hit.
Vi va tvugna att åka till Karin och hälsa på Johan för han är förkyld.
Förkyld men glad va han. Efter besöket där så blev det Bergvik och Ikea som jag misstänkte.
Vi kollade in på Stadium först....Det vart ett "dyrt" besök för mej.
Vart en vinterjacka. Så nu är det bara att det blir kallt och vinter.
Men jag var väl i behov av en riktig vinterjacka.
Har ju skidjackor som inte är så tjocka så det kanske va en bra affär.
Efter vi avvärkat några affäer inne på Bergvik så blev det Ikeas tur.
Vi började med mat då vi blivit hungriga. Jag hade fått en tidning från Ikea med en kupong i.
2 st strips med kotlettrad för 59:- exklusive dricka.
Så 79:- med dricka för 2 personer. Rätt ok pris. :)
Sedan skulle mamma kolla krokar till badrummet. Men det fanns inga.
Så vi drog iväg till Rickardssons på Våxnäs och hittade jättefina där...till reapris.
Sedan va vi ju tvugna att åkta tillbaka till Ikea. Vi hann ju inte kolla klart ju.
Mamma köpte lite småplock och sånt. Men det tog tid ändå. Är ju sååå mycke man ska titta på.
Och när man kommer till tag själv lagret...så ser jag det...JULSAKERNA!!!
Redan??!?! Det ska ha vart klart sedan den 22:e tydligen. Är det inte lite väl tidigt??
Beror ju iof på vem man frågar. :)
När vi var klara så körde jag hem mamma till Kil.
Där jag och pappa kollade på min j*vla löne spec. Semeter har jag tydligen haft som jag inte märkt av. Tydligen har man semester då man är på jobbet å jobbar. :/

En sjuk Johan i mormors knä.
Nya jackan jag köpte idag. Den är brun. Syns lite dåligt.... men det bjuder jag på. :)
Julen har kommit till Ikea.
Va nog allt.

// Per

2 kommentarer:

Anonym sa...

snygg jacka..

Anonym sa...

Stackars liten som måste vara sjuk....men jackan var jätte snygg! kram Helena