torsdag 28 juli 2011

110728...

Först vill jag förklara att det är jag som skrivit den där texten jag hade på bloggen igår.
Och den frågan är fortfarande aktuell.
Vart finns kärleken?
Eftersom det känns som jag mist två "saker" här i mitt liv så vart det en tur till Sunne igår.
Jag kände att jag orkade inte sitta hemma i lägenheten.
Jag drog iväg på Fryksdalsdansen.
260:- i inträde!!
Hejdlöst mycket tycker jag.
Men golvet va det absolut bästa jag dansat på någonsin.
Det va som att dansa hemma på parketten med dansbandena i vardagsrummet.
Perikles, Elisa´s och Blender stod för musiken.
De två sistnämnda är riktigt bra.
Perikles har jag lite svårt att höra va de sjunger ibland.
Skåne dialekten tar över för mycket. :)
Personligen tycker jag det gick trögt med dansen.
Jag stod och tittade flera låtar.
Och det brukar inte hända så ofta faktiskt.
Jag orkade inte bjuda upp någon heller.
Men det är rätt intressant att titta på andra par.
Något kanske jag kan lära mig.
Idag är jag ledig från jobbet.
Så en sovmorgon va inte dumt.
Jag va rätt sliten igår eftersom jag sov dåligt natten innan.
Idag står det tvätt och stryka tröjor på schemat.
Måste grejer på ledig dag med andra ord.
Ha de gött...
// Per

Inga kommentarer: