söndag 9 maj 2010

Söndag= Jobb & dans...

Då är jag hemma och mellanlandar.
Har jobbat en dagtur och nu ska det fixas innan det blir dans i Kristinehamn.
De kan va så illa att det är sista dansen de kör där. :(
Ekonomin som spökar tydligen...
Så hoppas att det kommer mycke folk ikväll.
Nu ska jag fixa tröjor och slänga mej i duschen.
Kommer svänga mina lurviga till Jannez ikväll och jag ska försöka undvika gammeldansen. :))
Ha de gött...
// Per

lördag 8 maj 2010

Karlskoga...

Idag så har jag tagit mej en tur till Karlskoga...
Det va marken som de säger där.
Eller som jag säger. Mârten...
Marknad på svenska heter de nog. :)
Det va 1:a gången jag va inne i centrum faktiskt.
Karlskoga är ett ställe man jag alltid åkt förbi annars.
Men nu har jag koll på city också.
Det vart fika på Som Hemma. Ett fik vid torget.
Himla god blåbärspaj hade de.
Det va en trevlig tur till Karlskoga måste ja säga. :)
När jag kom hem till Karlstad igen så ringde en kompis och drog med med mej till en välkänd hamburgekedja. :)
Efter det svängde vi förbi några andra kompisar som satt ute och grillade.
Va inte avundsjuk på dom precis...
Lite väl kallt ute idag för att grilla tycker jag. :)
Nu ikväll så har jag slappat framför TV:n och sedan har jag skrivit protokollet från personalmötet vi hade förra veckan.
Ha de bäst...
// Per

fredag 7 maj 2010

100507...

va de fredag och jag har slage mej ner i soffan efter 12 timmar på jobbet.
Första halvan va jag "hemma" på 3:an.
Och andra halvan på 4:an som numera känns som hemma eftersom jag vart där mer än på 3:an den senaste tiden.
Vad har jag gjort idag då?
Känns som jag letat grejer hela dagen.
På 3:an så va det handväskor som va borta.
2 st som hade fått fötter.
Men kan säga att om du har nån gammal släkting som tappat bort handväskan...
Kolla under kudden i sängen. :)
På våning 4:a så letade jag efter nattlinne som kommit bort men tyvärr hade jag inte tid riktigt att leta tillräckligt noga.
Hittade 3 andra plagg som hamnat fel istället.
Och när jag ändå berättar om jobbet så kan jag berätta att nästa vecka så ska vi få pappersschemat.
Och så ska vi som vill ha mer tid få ta till oss extraturer.
Gissa om de kommer bli huggsexa efter turerna. :)
Kan bli livat värre...
På dansbandet Blenders hemsida så fanns dessa 2 bilder från helgens dans.
Jag är med i bakrunden på dessa 2 kort och som ni ser så va det lite varmt åt mej...

Frida och Erika... Men i vänstra hörnet syns en lätt blöt Per.
Och i högra hörnet denna gång...
Stackars Linda som dansar me mej... :/
Till mitt försvar så hann jag inte byta tröja.
Jag satt 3 låtar på hela kvällen.
3 låtar är ca 15 minuter...
15 minuters vila på en 5 timmars dans.
Då kan de bli så att man bli "lätt" svettig och tröjan bli som på bilden. :)
Nu blir det sängen här.
Ska till metropolen Karlskoga imöra...
Godnatt...
// Per

torsdag 6 maj 2010

Barnvakt...

Då är jag hemma efter en dag i Forshaga med lille Johan.
Passade på att handla på vägen hem också.
Vad har hänt idag då?
När jag kom till Johan stod han i fönstret och väntade på mej. :)
Då skulle vi käka glass och eftersom jag gillar glass så tackade jag inte nej.
Sedan kollade vi lite på Disney Channel innan maten och utgång.
Här kommer ett gäng kort från dagen...

Leksaker har han ingen brist på iaf...
Här bjuder han mej på mat...

Och når man inte upp till disken så får man ta till flaket till Bobby caren... :)

Och inte helt oväntat skulle vi cykla också...

Johan kör som morbror Per Audi. ;)
Den går iaf lika fort som en Audi...
Det har vart en himla rolig dag med Johan. :)
Får se när vi ses nästa gång.
Och nu är det bara 3 dagar kvar av denna veckan.
Veckorna går allt bra snabbt.
Så här ser resten av veckan ut...
Fredag: Jobb 7.45- 21.00
Lördag: Karlskoga.
Söndag: Jobb 7.45- 15.15. Dans i Kristinehamn till Jannez mellan 18.00- 22.00.
Nu ska jag tvätta arbetskläderna och slappa i soffan tills jag tar natten.
Ha de bra...
// Per

Barnvakt...


Nu har jag och Johan gjort lunch.
Han ville ha pytt i panna och ägg. :)
Efter maten ska vi gå ut.
Ha de gött...
// Per

onsdag 5 maj 2010

Grrr...

7.00 klev jag in på våning 4:a.
20.00 klev jag ut från våningen.
Nu va de kanske inte så illa som de låter.
Jag hade lite rast mitt på dagen i 1,5 timme och då gick jag hem.
Rätt gôtt å ha nära till jobbet.
Nu sitter jag och kollar på Fuskbyggarna.
Säger bara FY F*N!!
Hur i hela världen ska man våga lita på nån byggfirma om man skulle vilja bygga hus?
Jag fattar inte heller hur man kan få starta firma efter firma efter man gått i konkurs?
Grrr säger jag bara...
Imöra ska jag åka upp till lille Johan och passa han.
Så det lär blir en massa bus och lek.
Misstänker vi ska cykla. :)
Eller han iaf...

Så här såg han ut när han lånat mamma Karins glasögon häromdagen.
Nu får de va klart för idag.
Ha de gött...
// Per

tisdag 4 maj 2010

100504...

Idag hade jag ledig förmiddag innan kvällspasset.
De vart inte så mycke gjort men lite plock me de ena å andra här hann jag med.
Diskade undan den disken som va.
Tvättat lite...
Och bäddat rent i sängen. Så inatt kommer jag sova så gôtt. :)

Så här vart de...

Här hänger tröjorna efter danshelgen...
Ja de är tvättade. :)
Bara att sätta igång att stryka innan det är dags för nästa dans.
Den blir till söndag i Kristinehamn till Jannez.
Vid 15 tiden va jag på jobbet för ett kvällspass.
Vet inte va de höll på med där men jag skulle kunna tro att de tränade för vårruset. :)
Tur vi har en korridor som de kan träna i.
Imöra blir de heldag igen.
7.00-20.00 på våning 4:a.
Bäst att ta natten kanske?
Ha de gött och godnatt...
// Per

måndag 3 maj 2010

Glass...

va denna dag snart slut då.
Jag överlevde den också.
I morse va de verkligen tungt här. :)
Svårt att gå men till slut kom den gamla kroppen igång.
Idag har jag njutit av min lediga dag och det fina vädret.
De fick helt enkelt bli en glass i solen. :)
En av GB:s nyheter för iår...
Mycke god men ganska dyr.
25:-. :)

Linslusen. :)
Godnatt...
// Per

Jagad...

Då har jag avverkat 13,5 timme dans i helgen då.
Och ska erkänna att jag är väldigt trött i mina ben och fötter. :)
Dansen igår varade i 5 timmar och jag "satt" 3 låtar.
Eller rättare sagt smet undan för att byta tröja och fylla på vattenflaskorna.
3,5 liter vatten fick jag i mej under kvällen. :/
Svampen Per... De är jag dä. :)
Trotts att det va dans i 5 timmar så hann jag inte dansa med alla som kom fram och ville dansa.
Det är lite tråkigt...
Vad gör man när dansen bara är 5 timmar?
Men det va 1 tjej jag hann dansa med 3 danser. :)
Imorse så hade hon skickat en länk till en sida på nätet med bilder från igår och jag hade lyckats hamna på en bild...
Tack Linda. :)

Ser ut som jag dansar själv och har ett 3:e ben. :)
Nu ska jag greja lite. Tvätta t-shirts bl.a...
Ha de bäst...
// Per

söndag 2 maj 2010

Blender VS. Casanovas...

Hejhej...
Nu är jag här igen.
Igår va det fullt upp och jag satt aldrig vid nån dator.
Men innan jag berättar om gårdagen ska jag snabbt berätta lite om dansen i fredags...
Jag hade inte så stora förväntningar egentligen på kvällen och de va väl kanske bra.
The Playtones är inte något favvoband att dansa till.
De hade väldigt sega låtar tycker ja.
Titanix är rätt okej faktiskt.
Lite synd att det va så lite folk där.
Tydligen va det runt 500 st och de va väldigt glest på golvet.
Det va inte så mycke dansfolk heller men några "kändisar" va det där.
Och om jag får säga de själv Linda så tycker jag att det gick riktigt bra i fredags.
Sen va det lite synd att bandena spelade lite "fel" så jag gjorde fel. ;)
Vad hände igår då?
Jag skulle ju som sagt va till Örebro och dansa till Casanovas igårkväll.
Dansen började först 21. 00 så jag hann hjälpa en kompis i Kristinehamn att flytta.
De va ju ändå på vägen till Örebro.
När vi kom till Brunnsparken så va det en hel del med folk.
De va en riktig lyckad kväll.
Fick beröm för min bugg av flera stycken.
Beröm är ju alltid kul. :)
Casanovas är bara såå bra.
Så ikväll när det blir nonstop mellan...
Blender och...
Casanovas så är mina förhoppningar på en bra danskväll skyhöga. :)
Kanske ska skruva ner dem lite?
Efter 2 danskvällar så är mina ben sååå sega.
Men nu är det bara 5 timmar dans kvar så nu är de bara att köra på.
Du nu ska de laddas och väskan packas.
Ha de bäst...
// Per

fredag 30 april 2010

Avatar...


Har laddat med Avatar idag.
Frågan är om jag kommer va tillräckligt laddad sen när dansen drar igång.
Filmen va helt okej.
Nu blir det fixa innan jag drar till Kristinehamn.
Ha de gôtt...
// Per

Valborg...


Ja då är det Valborg och danshelgen börjar ikväll...
21.00 börjar dansen i Kristinehamn och jag hoppas det kommer bli en bra kväll med mycke dans.
The Playtones och Titanix spelar...
Titanix dansade jag till i Västervik förra sommaren och de va rätt okej om jag inte minns helt fel.
The Playtones har jag bara sett på TV så de ska bli intressant och se hur de är att dansa till.
Den stora höjdpunkten är väl till söndan då de 2 bästa banden enl. mej spelar.
Men först ska kvällens dans avverkas.
Så det är väl lika bra å ladda nu då.
Ha en trevlig Valborg...
// Per

torsdag 29 april 2010

Tröjor...

Då tar jag helgen då.
Nu har jag ledigt fram till tisdag klockan 16.00.
Ska bli gött med lite ledigt nu.
Vi avslutade dagen på jobbet med apt.
Fick pappersschemat men jag har inte hunnit kolla det än.
Får väl kika på det under helgen.
Nu ikväll har jag roat mej med att fixa lite kläder inför helgen...

Nu är jag redo för dans...
Får se om de blir så mycke dans imöra så det går åt några extra tröjor...
Har en känsla av att de kan bli en del sittande imöra.
Vad har hänt mer på Strandvägen?

Jo...Landskamp i hockey.
SVT sände den och de kör ju i HD format och vad ska man säga?
De är banne mej bättre bild på TV:n än live. :)
Nu blir det natten här. Dags att ladda för dans, dans och förmodligen lite mer dans.
Ha de gött...
// Per

onsdag 28 april 2010

Zzzz...

va jag hemma igen då.
Och nyduschad och mätt i magen
Snart blir de sängen för mej.
Känner mej smått trött.
De känns som jag bor på jobbet just nu men snart är jag ledig i 4 dagar. :)
Fast så mycke ledigt blir de inte.
3 dagar me dans är nästan som ett heltidsjobb. :)
Imöra blir de jobb och personalmöte.
Sedan hem och fixa med räkningarna och stryka lite tröjor.
Funderar på om jag ska Youtuba efter några häftiga buggturer. :)
Å hittar jag inga får jag klura ut några själv. ;)
Sängen nu...
Godnatt.
// Per

tisdag 27 april 2010

Snart redo...

Idag fick jag besök av mamma på förmiddan.
Hon skulle kolla lite saker inför bröllopet.
Så nu är allt under kontroll ang. tårtan iaf.
Och jag ska tydligen köra den.
Då får de inte bli för snabba svängar. :)
Jag tog och deklarerade innan jag gick till jobbet också.
Undrar om de är okej om jag gör reseavdrag? ;)
Jag har 5 minuter att gå sen så är jag framme på jobbet. :)
Sedan så har jag fixat dansbiljetterna...
Biljetterna för fredag och söndagsdanserna...
Nu blir de sängen här.
Imöra ska jag tillbaka till våning 3.
Och de firar jag med en heldag. :)
Godnatt...
// Per

måndag 26 april 2010

Brand...

En heldag på våning 4:a och man kan bli gråhårig...
Nejdå. Så illa är de inte men imorse fick jag lite bekymmer kan jag säga.
Allt för många tvättkorgar som va överfulla och det resulterade i att garderoberna va tomma. :)
Men de löste sej och jag och Ann-Sofie har tvättat som galningar idag för att fylla på garderoberna igen.
Vi hade ju 11 timmar på oss...
Idag har brandlarmet gått på jobbet.
Både brandkår och ambulans kom. :)
Men de va bara fastighetsägaren som va där och provade brandlarmet.
De hade ringt till SOS och sagt att det va övning men något klickade tydligen. :)
Tyvärr så missade jag detta för jag va hemma på rast då.
Men jag hörde att det tutade väldigt här på Herrhagen.
På min första rast på fmva jag och hämtade ut min dansbiljett för fredan.
Och nu ikväll så kom söndagsbiljetten i mailen.
Så nu är jag redo för danserna i Kristinehamn.
Ska bara fixa tröjorna som jag ska ha med mej.
Om de blir dans i 3 dagar så kommer de gå åt 9 st tröjor!!!
Snart dags att bli sponsrad tror ja. :)
Nån som vill sponsra en avdankad dansare som svettas? :))
De går åt 3 tröjor på varje dans...
Den 1:a före paus. Nr 2 efter pausen. Och nr 3 efter dansen för att va torr på vägen hem. :)
Är de nonstopdans är de bara hoppas på att man får vila en dans för att byta tröja.
Mycke tvätt blir de men de är de värt.
De är ju skitkul å dansa ju.
Nu blir de sängen här.
Godnatt...
// Per

söndag 25 april 2010

100425...

Imorse ringde Johan och väckte mej och sa att jag inte fick låna hans cykel. :)
Han va i Kil dit jag hade tänkt åka idag.
Johan va ute och cyklade när jag kom.

Syrrans killar. Johan och Pontus...
Johan älskar att cykla och fort går det också. :)
När vi kom in så va det lek med bilar och smurfar.
Och så skulle jag läsa för han.
De vart 3 böcker...

3 spännande sagor enl. Johan. :)
Nu är iaf helgen över och en ny arbetsvecka står framför mej.
Så här ser veckan ut just nu...
Måndag: Jobb 7.00- 20.00.
Tisdag: Jobb 16.00- 21.00.
Onsdag: Jobb 7.45- 21.00 .
Torsdag: Jobb 7.45- 16.00.
Fredag: Dans i Kristinehamn till Playtones/ Titanix.
Lördag: Dans i Örebro till Casanovas.
Söndag: Dans i Kristinehamn till Blender/ Casanovas.
Nu blir det sängen här.
Ha de gött.
Nattinatti...
// Per

Johan...


Nu är jag i Kil och där är Johan.
Med andra ord är de full fart. :)
// Per

lördag 24 april 2010

Biljetter...


Johan ute och storhandlar...
Fick denna bild från syrran idag.
Verkar som han handlade inför lördagsmys men mamma.
Idag på förmiddan kom en danskompis och våldgästade mej.
Vi satt och tölade en stund och kollade dansklipp på youtube.
Sedan drog jag ut en sväng i det fina vädret.
Idag har det vart kanonväder här i Karlstad.
Kan även meddela att jag beställt biljetter till 2 dagar me dans nästa helg.
Fredag och söndag kommer jag va i Kristinehamn och svänga mina lurviga. :)
Tjoa till om du vill ta en sväng eller två.
Idag så avgjordes hockeyfinalen.
HV 71 vann SM guldet.
Grattis grattis...
Nu är det bara för Färjestad att börja ladda för nästa säsong.
Nu ska jag kika vidare på filmen på TV4.
Ha de gött...
// Per

Glada Ankan...

va de lördag och helgen är i full gång.
Som jag skrev igår så vart det oväntat besök av ett gäng kompisar.
Här kommer lite suddiga bilder men jag skyller på ljuset, ;)

Maja, Hillan och Jessica inviger balkongen.

Maja laddar för kommande dans på Glada Ankan...

Jessica visar musklerna...

Hillan, Maja och Jessica...
Lite senare gick vi ner på stan och besökte nattklubben Glada Ankan.
Där träffade jag på gamla danskompisar från Dancing Team tiden.
Ja Marita... Din son Richard skötte sej. ;)
Tror nästan han lovade att hänga på ut på dans oxå.
Ska jag va ärlig så är det roligare på vanlig dans där de är bugg och fox.
Men de va trevligt å komma ut en sväng igår.
Ha de bäst...
// Per