140 inlägg hann det bli under den tid jag bloggat iår.
Får väl försöka slå det.*Nyårslöfte*
Nu är 2007 slut iaf.
Och det känns rätt bra... iaf att December är slut.
Va bara massa skit.....
Vart väckt av farsan för ett tag sedan och ville jag skulle fixa någe.
Ska se vad jag kan ordna.
Nu får det va bra för iår.
Gott Nytt År På Er!
// Per
måndag 31 december 2007
söndag 30 december 2007
Ingen bra dag.....
Hmm. Skulle vart och tränat lite idag tänkte jag men det vart inte så.
Jag fick ett sms på morgonen som ändrade på det.
Tappade lusten för allt.
Du ska veta att jag tänker på dej om du läsar detta....
Dagens motion fick bli svängen ner till Scoore för att lämna tillbaka Die Hard 4.0.
Tog en sväng förbi jobbet när jag ändå var ute.
Där verkade det va som vanligt.
Blir väl hockey här om en stund. Färjestad- Timrå ska det visst va. Sista matchen för iår.
Får se om det blir Kil ikväll eller imöra....
Har lite jag skulle behöva fixa innan jag åker till Kil.
Så det lutar åt att jag åker imöra.
Vi får se.
Ha de.
// Per
Jag fick ett sms på morgonen som ändrade på det.
Tappade lusten för allt.
Du ska veta att jag tänker på dej om du läsar detta....
Dagens motion fick bli svängen ner till Scoore för att lämna tillbaka Die Hard 4.0.
Tog en sväng förbi jobbet när jag ändå var ute.
Där verkade det va som vanligt.
Blir väl hockey här om en stund. Färjestad- Timrå ska det visst va. Sista matchen för iår.
Får se om det blir Kil ikväll eller imöra....
Har lite jag skulle behöva fixa innan jag åker till Kil.
Så det lutar åt att jag åker imöra.
Vi får se.
Ha de.
// Per
lördag 29 december 2007
Filmtajm...
Ja idag har det blive några filmer.
Men innan jag vart bänkad i soffan så var jag faktiskt till gymmet idag.
Satt och cyklade 2,6 mil iaf. Ändå så trampade jag lugnt.
Sedan vart det lite film.
Die Hard 4.0 på DVD. Sedan var det Lilla Jönssonligan och på 2 fast 2 furious på tv.
Vart liter junior VM hockey oxå. Svensk seger mot Kanada.
Va typ allt.
// Per
Men innan jag vart bänkad i soffan så var jag faktiskt till gymmet idag.
Satt och cyklade 2,6 mil iaf. Ändå så trampade jag lugnt.
Sedan vart det lite film.
Die Hard 4.0 på DVD. Sedan var det Lilla Jönssonligan och på 2 fast 2 furious på tv.
Vart liter junior VM hockey oxå. Svensk seger mot Kanada.
Va typ allt.
// Per
fredag 28 december 2007
Jag = hjälte??
Ja... Jag är nog en riktig hjälte. :)
Det tycker nog ägaren till den rosa plånbok jag hittade på Ikea och lämnade in.
Så efter ett tag tag så ropade de upp att den var upphittad.....
Jag var med mamma och syrran och Johan dit.
Va väl inte planerat att jag skulle dit men det gick väl bra.
Har fått sjukintyget idag..... äntligen.
Men jag blir inte riktigt klok på den.
Tom 31/1-08 är jag sjukskriven.
Varför ska man få så många olika bud på sjukskrivningen?
Allt från 6 veckor till 3 månader.
Syrran tycker jag ska försöka få tag på läkarn och kolla med han.
Efter Ikea så körde syrran hem mamma till Kil.
Och efter det skulle jag hem och se på Linköping- Färjestad på TV.
Ska jag va ärlig så hade jag inte trott att det skulle gå såååå som det gjorde. :)
2-6 till Färjestad. Gött som f*n. Så nu ligger de 2:a i tabellen efter HV 71 som torskade mot Djurgården.* Tom jag höll på ett 08:a lag*
Hade ju lovat bilder från julafton.
Här kommer de.......

Det tycker nog ägaren till den rosa plånbok jag hittade på Ikea och lämnade in.
Så efter ett tag tag så ropade de upp att den var upphittad.....
Jag var med mamma och syrran och Johan dit.
Va väl inte planerat att jag skulle dit men det gick väl bra.
Har fått sjukintyget idag..... äntligen.
Men jag blir inte riktigt klok på den.
Tom 31/1-08 är jag sjukskriven.
Varför ska man få så många olika bud på sjukskrivningen?
Allt från 6 veckor till 3 månader.
Syrran tycker jag ska försöka få tag på läkarn och kolla med han.
Efter Ikea så körde syrran hem mamma till Kil.
Och efter det skulle jag hem och se på Linköping- Färjestad på TV.
Ska jag va ärlig så hade jag inte trott att det skulle gå såååå som det gjorde. :)
2-6 till Färjestad. Gött som f*n. Så nu ligger de 2:a i tabellen efter HV 71 som torskade mot Djurgården.* Tom jag höll på ett 08:a lag*
Hade ju lovat bilder från julafton.
Här kommer de.......
torsdag 27 december 2007
Hmm :)
Vad har jag gjort idag då tro???
Sötte(Värmländska) i telefonkö och försökt fått tag på massa fôlk.
Började med Försäkringen på bilen som jag va tvungen och fixa....
Sedan försöka jag så jag kunde få mitt sjukintyg.
Fick väl tag på en sekteterare till slut som hittade mitt brev liggandes i Rolfs fack eller vart det nu va.
Sedan har jag vart till Audi ang sätet.....*Andas Per*
Vi får se vad som händer. De på Lecab skulle kolla upp med Audi Sverige eller vad han nu sa.
Frågade vad ett säte kostar annars....
Det tar vi då sa han.....
Kul värre....*Suck*Han skulle iaf ringa när han fått höra va de säger.
Vart pizza under eftermiddagen oxå. Bolongnes utan lök. :)
// Per
Sötte(Värmländska) i telefonkö och försökt fått tag på massa fôlk.
Började med Försäkringen på bilen som jag va tvungen och fixa....
Sedan försöka jag så jag kunde få mitt sjukintyg.
Fick väl tag på en sekteterare till slut som hittade mitt brev liggandes i Rolfs fack eller vart det nu va.
Sedan har jag vart till Audi ang sätet.....*Andas Per*
Vi får se vad som händer. De på Lecab skulle kolla upp med Audi Sverige eller vad han nu sa.
Frågade vad ett säte kostar annars....
Det tar vi då sa han.....
Kul värre....*Suck*Han skulle iaf ringa när han fått höra va de säger.
Vart pizza under eftermiddagen oxå. Bolongnes utan lök. :)
// Per
onsdag 26 december 2007
Annandagen jul.
Ja om allt va som det skulle för mej så skulle jag ha jobbat för fullt i juldagarna.
Men nu är det som det är med mej.
Klen som jag är.
Idag var det middag i Kil.
Johan med föräldrarna kom.
Men innan det va mat så var jag en sväng till Henka och kollade in hans nya leksak.
Playstation 3. :)
Han fick igång den till slut. Hade liiite strul med kabeln. ;)
Men grafiken va det inge fel på.
Men men.... Kostar att ligga på topp.
Själv så känns det som man är lååångt ner. Bilen jag tänker på. Det grämer mej såååå.
Men imöra så ska jag till Lecab.
Då är ju frågan om de har sålt sin sista bil till mej. :)
Bilderna från jul får nog vänta några dagar till. De ligger i kameran än.
Kanske fredag... ;)
Godnatt på er nu.
// Per
Men nu är det som det är med mej.
Klen som jag är.
Idag var det middag i Kil.
Johan med föräldrarna kom.
Men innan det va mat så var jag en sväng till Henka och kollade in hans nya leksak.
Playstation 3. :)
Han fick igång den till slut. Hade liiite strul med kabeln. ;)
Men grafiken va det inge fel på.
Men men.... Kostar att ligga på topp.
Själv så känns det som man är lååångt ner. Bilen jag tänker på. Det grämer mej såååå.
Men imöra så ska jag till Lecab.
Då är ju frågan om de har sålt sin sista bil till mej. :)
Bilderna från jul får nog vänta några dagar till. De ligger i kameran än.
Kanske fredag... ;)
Godnatt på er nu.
// Per
tisdag 25 december 2007
Juldagen....
Efter att vi firat klart hos syrrans familj på Kvarnberget i Karlstad så följde jag med mamma och pappa till Kil.
Vi tänkte tvätta av bilen min som hade fått en färgnyans av svart.
När vi väl kommit fram till att bilens färrg är röd så vart det inte så kul längre.
Något pucko har backat in i min pärla. :(((
Höger bakskärm ser inte ut som den ska längre...
Och jag som är sååå noga med att stå 100 mil från närmaste bil.
*Suck*
Denna vecka har inte vart någon bra vecka för bilen. :((
Först sätet och nu skärmen.
Så nu va juldagen förstörd.
Jag tog en del kort på julafton som kommer att komma upp här så håll ögonen öppna.
Konstigt nog så va Johan med på de flesta kortena.
Hörs.
// Per
Vi tänkte tvätta av bilen min som hade fått en färgnyans av svart.
När vi väl kommit fram till att bilens färrg är röd så vart det inte så kul längre.
Något pucko har backat in i min pärla. :(((
Höger bakskärm ser inte ut som den ska längre...
Och jag som är sååå noga med att stå 100 mil från närmaste bil.
*Suck*
Denna vecka har inte vart någon bra vecka för bilen. :((
Först sätet och nu skärmen.
Så nu va juldagen förstörd.
Jag tog en del kort på julafton som kommer att komma upp här så håll ögonen öppna.
Konstigt nog så va Johan med på de flesta kortena.
Hörs.
// Per
måndag 24 december 2007
Julafton 2007.
Nu är dagen här som man längtade till när man va liten.
Fast just nu känns det som man bara vill lägga sej och dra någe gammalt över sej och vakna upp typ på Torsdag då Lecab ska få besök av mej.* Grrr*
Ett säte kostar väl 5000-10000:- kanske?? Om det nu räcker.....
Jag vet inte. :( Jaja.
Öppnade julklappen från jobbet nu på morgonen.
Sagaforms Sillkrus. Jag som äter sååå mycke sill. :)
Nej men den va så fin så. TACK!!
Har ju en del grejer i den serien.
Klockan 14,30 ska jag väl ta mej till syrrans familj för att fira jul.
Då kommer även min mamma och pappa dit.
Så det blir väl Kalle Anka och mat skulle jag tro och julklappar till Johan.
*Önskar mej ett nytt framsäte av tomten*
Nej jag är inte bitter alls..... :/
Det ordnar sej säkert på någe vis.
GOD JUL PÅ ER ALLA!!!
// Per
Fast just nu känns det som man bara vill lägga sej och dra någe gammalt över sej och vakna upp typ på Torsdag då Lecab ska få besök av mej.* Grrr*
Ett säte kostar väl 5000-10000:- kanske?? Om det nu räcker.....
Jag vet inte. :( Jaja.
Öppnade julklappen från jobbet nu på morgonen.
Sagaforms Sillkrus. Jag som äter sååå mycke sill. :)
Nej men den va så fin så. TACK!!
Har ju en del grejer i den serien.
Klockan 14,30 ska jag väl ta mej till syrrans familj för att fira jul.
Då kommer även min mamma och pappa dit.
Så det blir väl Kalle Anka och mat skulle jag tro och julklappar till Johan.
*Önskar mej ett nytt framsäte av tomten*
Nej jag är inte bitter alls..... :/
Det ordnar sej säkert på någe vis.
GOD JUL PÅ ER ALLA!!!
// Per
söndag 23 december 2007
23:e December....
Då var det 23:e December då.
Man kan ju tycka att det ska va en bra dag.
Men jag vet inte jag. :(
Pappa och jag tog och bytte en del i deras handfatet på lilla toan.
Det vart ju bra iaf.
Sedan gick vi ut och skulle kolla några saker på hans bil.
Ena nummerplåtsbelysningen har lagt av.
Men det va inte bara att byta den inte.
Slutade med att vi la ner det. Inte så kul om vi skulle paja plasten.
Efter det kollade vi säkringarna. Pappa tycker han har dålig värma i förarsätet.
Men säkringen var helt ok.
Efter maten åkta jag hem till Karlstad igen.... med stolsvärmen på. Den funkar jätte bra i min bil.
Men nu är det så här.....
Igår när jag åkte till Kil så kände jag att något luktade bränt. Men jag tänkte inge mer på det.
Kände lukten idag också.
Lite senare under kvällen så skulle jag lämna en sak till syrran inför julaftonen så fick jag svaret på lukten. :((
Förarsätet har gått sönder. FAAN!!!
Ett hål på ca 1 cm.....
Värmeslingorna i sätet har bränt så det gått hål i tyget i sätet.
Ååå... Julklapp från Audi kanske??
Och jag som sa senast i veckan att jag är supernöjd med bilen och inte vill byta.
Så på Torsdag Lecab (de som säljer Audi). Då kommer jag på besök. Bara hoppas att ni gör som jag vill. :))
Har en "gammal" klasskompis som har en arbetskompis som har en likadan bil och modell som mej som... även hon fått sätet skadat pga värmeslingorna.
Och gör de inte som jag vill... Minskar chansen att jag byter bil där nästa gång kan jag ju säga.
Så nu va den kvällen förstörd.
Sedan att ljusslingan till granen jävlades va väl bara att ta när allt annat gått åt skogen idag.
Blääää....
// Per
Man kan ju tycka att det ska va en bra dag.
Men jag vet inte jag. :(
Pappa och jag tog och bytte en del i deras handfatet på lilla toan.
Det vart ju bra iaf.
Sedan gick vi ut och skulle kolla några saker på hans bil.
Ena nummerplåtsbelysningen har lagt av.
Men det va inte bara att byta den inte.
Slutade med att vi la ner det. Inte så kul om vi skulle paja plasten.
Efter det kollade vi säkringarna. Pappa tycker han har dålig värma i förarsätet.
Men säkringen var helt ok.
Efter maten åkta jag hem till Karlstad igen.... med stolsvärmen på. Den funkar jätte bra i min bil.
Men nu är det så här.....
Igår när jag åkte till Kil så kände jag att något luktade bränt. Men jag tänkte inge mer på det.
Kände lukten idag också.
Lite senare under kvällen så skulle jag lämna en sak till syrran inför julaftonen så fick jag svaret på lukten. :((
Förarsätet har gått sönder. FAAN!!!
Ett hål på ca 1 cm.....
Värmeslingorna i sätet har bränt så det gått hål i tyget i sätet.
Ååå... Julklapp från Audi kanske??
Och jag som sa senast i veckan att jag är supernöjd med bilen och inte vill byta.
Så på Torsdag Lecab (de som säljer Audi). Då kommer jag på besök. Bara hoppas att ni gör som jag vill. :))
Har en "gammal" klasskompis som har en arbetskompis som har en likadan bil och modell som mej som... även hon fått sätet skadat pga värmeslingorna.
Och gör de inte som jag vill... Minskar chansen att jag byter bil där nästa gång kan jag ju säga.
Så nu va den kvällen förstörd.
Sedan att ljusslingan till granen jävlades va väl bara att ta när allt annat gått åt skogen idag.
Blääää....
// Per
lördag 22 december 2007
Lördag i Kil.
Ja då var det lördagen innen julafton då.
Mamma och pappa bad mej fixa en julklapp till dem eftersom jag bor i Karlstad.
Men det va inte bara att fixa den.
När jag skulle betala så verkade inte kassans uppkoppling till min bank vaknat.
Så det va bara att åka till närmaste minuten.
Julklappen fixades iaf efter lite bekymmer.
Innan jag åkta till Kil va jag tvungen att tanka också.
Men.... Varför ska man alltid ta fel kö????
Man tror ju att en stor XC90 ska stå en stund och tanka. Så jag valde andra kön.
Men inte då....Jaja. Till slut kom jag iväg till Kil.
Vi skulle åka till Årjäng och hälsa på Farfars bror.
Han fyller 99 år i Februari.
Hur pigg som helst är han iaf. Om man bortser från att han brutit armen så han hade ett stor "jul"paket på underarmen.
Han gick med gåbord och ville vi skulle ta en tur i korridoren.
Kan ju säga att han gick bättre än jag gjorde när jag hade ont i ryggen av diskbråcket.
När vi kom hem till Kil så vart det pizza... Bolongnese.
Vart en övernattning hos föräldrarna den natten.
// Per
Mamma och pappa bad mej fixa en julklapp till dem eftersom jag bor i Karlstad.
Men det va inte bara att fixa den.
När jag skulle betala så verkade inte kassans uppkoppling till min bank vaknat.
Så det va bara att åka till närmaste minuten.
Julklappen fixades iaf efter lite bekymmer.
Innan jag åkta till Kil va jag tvungen att tanka också.
Men.... Varför ska man alltid ta fel kö????
Man tror ju att en stor XC90 ska stå en stund och tanka. Så jag valde andra kön.
Men inte då....Jaja. Till slut kom jag iväg till Kil.
Vi skulle åka till Årjäng och hälsa på Farfars bror.
Han fyller 99 år i Februari.
Hur pigg som helst är han iaf. Om man bortser från att han brutit armen så han hade ett stor "jul"paket på underarmen.
Han gick med gåbord och ville vi skulle ta en tur i korridoren.
Kan ju säga att han gick bättre än jag gjorde när jag hade ont i ryggen av diskbråcket.
När vi kom hem till Kil så vart det pizza... Bolongnese.
Vart en övernattning hos föräldrarna den natten.
// Per
fredag 21 december 2007
3 dagar kvar...
3 dagar kvar till julafton....
Stress & stress. Jag orkar inte stressa. Det får bli som det blir.
Fixade några klappar till Johan. Det är väl han som är viktigast nu i jul skulle jag tro.
Har även hjälpt Åza med att koppla in Tv och boxern.
Det gick bra att få bild.
Jag kanske ska bli tv fixare istället för underskötare på boendet???
Efter jag vart och fixat Tv:n så åkte jag till Doris för att fixa en sak till Johan.
Det vart att jag fick hjälpa henne med julgranen. ( Hoppas den inte rasat)
Hjälpte även till med ljusslingan. Så nu kan det bli jul på Kornettgatan.
// Per
Stress & stress. Jag orkar inte stressa. Det får bli som det blir.
Fixade några klappar till Johan. Det är väl han som är viktigast nu i jul skulle jag tro.
Har även hjälpt Åza med att koppla in Tv och boxern.
Det gick bra att få bild.
Jag kanske ska bli tv fixare istället för underskötare på boendet???
Efter jag vart och fixat Tv:n så åkte jag till Doris för att fixa en sak till Johan.
Det vart att jag fick hjälpa henne med julgranen. ( Hoppas den inte rasat)
Hjälpte även till med ljusslingan. Så nu kan det bli jul på Kornettgatan.
// Per
torsdag 20 december 2007
Storfrämmat.....
Idag har jag haft storfrämmat. Eller?? :)

Johan och jag gör en insats på jobbet.

Johan somnar till slut i morbrors knä.
Johan ett år snart plus syrran och Pontus.
Men jag tog med mej Johan direkt och gick till mitt jobb.
Tvungen och kolla hur läget va bland tanterna....
Där va det som vanligt.
Men det körde ihop sej lite för dem vid maten så jag fick göra en insats. :)
Jag hjälpte till med en matning. Va snäll jag är va??
När jag skulle gå hem tog jag mej en sväng förbi chefen.
Fick mej en julklapp. Har kanske vart lite snäll iaf.
Lovar att inte öppna det förrens det är julafton.
När vi kom hem så började Johan härja runt vilket resulterade i en tomte med två armar mindre.
Sedan var det full fart till han till slut somnade i mitt knä.
Hockey har det vart ikväll oxå....FBK-MORA 4-2 efter MYCKE stora bekymmer.
Å det va väldigt lite folk i hallen tydligen.
5662 st. Det måste vart bottenrekord.
Men spelar man som ... och biljettpriser höga som.... så får de skylla sej själva.
Jag väljer att se matcherna i soffan. :)

Johan och jag gör en insats på jobbet.
Johan somnar till slut i morbrors knä.
// Per
onsdag 19 december 2007
Slödag....
Har inte hänt mycke här idag.
Diskat....väntat på brev från sjukhuset.
Har inte fått sjukintyget så jag vet inte hur länge jag är sjukskriven. :))
Men hört en siffra på 3 månader men vi får väl se.
Ska ringa och jaga på dem imöra tror jag.
Har ju gjort en sak till men det är hemligt. :)))
Allt för idag.
// Per
Diskat....väntat på brev från sjukhuset.
Har inte fått sjukintyget så jag vet inte hur länge jag är sjukskriven. :))
Men hört en siffra på 3 månader men vi får väl se.
Ska ringa och jaga på dem imöra tror jag.
Har ju gjort en sak till men det är hemligt. :)))
Allt för idag.
// Per
tisdag 18 december 2007
Räkning på 130 000....
Idag så ringde Dr:n Rolf och kollade hur det gått med mej.
Han fick till svar...
- Jag tror du lyckades bra med operationen.
Har ingen känning alls.
Sedan passade jag på att säga till om det där med sprutorna och tabletterna.
Ojdå sa han och lovade att fixa det på en gång....
Men när jag va till apoteket så var det jourläkaren som vi jagade igår som satt in sprutorna + tabletterna. Inte Rolf som skulle fixa det på en gång.
Jadu... Varför jag tagit kort på sprutorna???
Tänkte att någon kanske kunde tycka synd om mej. :)
Sedan va det räkningen ja.
Höll på och tappa ögonen när jag öppnade brevet....
130 000:-. Betalas senast 080102. Ops.....
Men det va billånet. Åkte och fixade till en lösning... En tillfällig sådan skulle jag tro.
// Per
Han fick till svar...
- Jag tror du lyckades bra med operationen.
Har ingen känning alls.
Sedan passade jag på att säga till om det där med sprutorna och tabletterna.
Ojdå sa han och lovade att fixa det på en gång....
Men när jag va till apoteket så var det jourläkaren som vi jagade igår som satt in sprutorna + tabletterna. Inte Rolf som skulle fixa det på en gång.
Jadu... Varför jag tagit kort på sprutorna???
Tänkte att någon kanske kunde tycka synd om mej. :)
Sedan va det räkningen ja.
Höll på och tappa ögonen när jag öppnade brevet....
130 000:-. Betalas senast 080102. Ops.....
Men det va billånet. Åkte och fixade till en lösning... En tillfällig sådan skulle jag tro.
// Per
måndag 17 december 2007
Ny vecka....
Ny vecka efter jobbhelgen skulle det vart idag men så är det ju inte nu. 

Sjukskriven och har tråkigt.:)
Nejdå.....
Jag ska försöka ta det lugnt och bli frisk nu.
Borde ju köra igång med träningsprogrammet men lite stel än. :/
Men det blir bättre och bättre.
Har nästan inte ont alls nu. Så han lyckades nog få till operationen bra Rolf.
Under eftermiddagen så åkte jag och syrran ut till apoteket på Bergvik för att hämta ut lite mediciner.
Men där fanns inget recept. Vart till att åka till sjukhuset och se om de kunde fixa en spruta åt mej. Det va inge bakymmer. De jagade rätt på en jourläkare som lovade mej en spruta så jag fick ikväll.
Nytt försök att få ut några mediciner på apoteket idag.
Får väl avsluta med några bilder på sprutorna jag måste ta. :)
// Per
söndag 16 december 2007
16:e December
Söndagen 16:e december. det är idag det.
Närmar sej jul med stormsteg.
Har som sagt sovit över hos mamma och pappa.
Vi tog en sväng på Ikea innan de körde hem mej.
Fick bli rullstol för min del.
Bara för att spara på mina krafter. :)
Man ser verkligen livet med en annan syn då man sitter i rullstol.
Som när man har tallriken på bröstet.
*Haft en lärorik helg*
Syrran har även hjälpt mej att byta förband på ryggen. Hade blött lite så det vart stelt & jäkligt. :)
Va rätt skönt att komma hem.

Såret på ryggen. Vart ju nästan inget å visa upp ju. :)
Gonatt på er.
// Per
Närmar sej jul med stormsteg.
Har som sagt sovit över hos mamma och pappa.
Vi tog en sväng på Ikea innan de körde hem mej.
Fick bli rullstol för min del.
Bara för att spara på mina krafter. :)
Man ser verkligen livet med en annan syn då man sitter i rullstol.
Som när man har tallriken på bröstet.
*Haft en lärorik helg*
Syrran har även hjälpt mej att byta förband på ryggen. Hade blött lite så det vart stelt & jäkligt. :)
Va rätt skönt att komma hem.
Såret på ryggen. Vart ju nästan inget å visa upp ju. :)
Gonatt på er.
// Per
lördag 15 december 2007
13-15:e december....
Ja då får jag väl ta och sammafatta lite här då.
13:e december och Lucia. Kanske inte världens roligaste Lucia.
15.00 skulle jag skrivas in på patienthotellet. Innan dess var jag på kem-lab och tog prov.
När jag kommit upp till "sviten" så var det bara att vänta.
Först kom det en sköterska upp med lite kläder och pratade lite.
Visade sej vart syrrans chef eller va det nu va.
Syrran och Johan va med mej för att hålla mej sällskap.
Va väl Johan som fick all uppmärksamhet. Full fart på han som vanligt.
Till slut kom Dr Rolf upp och börjar prata.....
Och han börjar prata på att sjukskriva mej och inte operera mej!!
Men hallå!! Här har man checkat in på hotell och ska man gå hem nu ??*Mina tankar*
Men till slut kom vi fram till att han skulle operera mej iaf.
Lite senare kom mamma och pappa upp och kollade till mej.
14:e December och operation.
7.20 var det dags att checka in på operation.
Men där va det kö. :)
När jag väl kom in och de fått ordning på allt så var det dags att sova.
7.45 var det dags....jag kan erkänna att det snurrade en del.
En av dem va... Nu somnar jag. Undrar om jag vaknar.
7.45 sa de godnatt och jag somnade utan bekymmer.
11.10 tror jag klockan va när någon sa till mej...
-Sträck på benen.
Har för mej jag såg Micke( En innebandypolare) som jobbar på sjukan.
Tror jag sa. Blir ingen innebandy idag. Men jag var inte helt 100 i skallen kan jag säga.
Får väl fråga om han ens va där :)))
Efter ett tag så kom dr:n in. Han sa att diskbråcket va stort och fult.
Men även att han pillat sönder ryggmärgen så den började läcka.
Sedan sa han det jag inte ville höra.
-Per... Du måsta ligga på rygg i 24 timmar. Annars kommer du få "lite" huvudvärk.
*Tack för den*
Har haft sådan förr och ville inte ha den igen.
24 timmar på rygg är inte sååå kul.
Inte när man ska äta. Tänk dej att ha tallriken på bröstet och försöka äta.
*Tur man inte har större bröst* ;)
Inte ser man maten. Va bara att äta med fingrarna.
Sedan skulle man borsta tänderna. Inte lätt det heller.
Lite vatten vart det i sängen. :)
Men jag klarade nästan alla 24 timmar.
*Fuskade nog lite i sömnen*
Klarade mej från huvudvärken också.
När jag vart utskriven så tog jag in på Hotell Noremalm.
Ja hos mor och far asså.
Ja det va väl 13-15 december det.
Ja det va väl 13-15 december det.
// Per
torsdag 13 december 2007
Inläggningsdagen...
Idag kl 15 ska jag läggas in för operationen som sker imorgon 7.20.
Väskan är packad så nu är det klart.
Skriver mer när jag är tillbacks vid en dator.....
// Per
Väskan är packad så nu är det klart.
Skriver mer när jag är tillbacks vid en dator.....
// Per
tisdag 11 december 2007
Sista dagen....
Ja idag har jag bara vart hemma och väntat på att få gå och göra sista dagen innan jag ska in på operation.
Det va en kväll med väldigt stimmiga och högljudda damer.
Vet inte va det va med dem.
De kanske kände på sej att jag ska va borta ett tag från dem?? ;)
Nu kommer jag va ledig fram tills Fredag då jag ska opereras.
Det är ju min jobbhelg nu som kommer. Därför jag är ledig.
Men det passar ju bra. Då kan jag packa min lilla väska jag ska ha med mej till sjukan.
Hmm. Låter ju som jag ska va borta länge.
Men om allt går som det ska så får jag gå hem redan på fredag efter operationen.
Men det märks.
Hörs.
// Per
Det va en kväll med väldigt stimmiga och högljudda damer.
Vet inte va det va med dem.
De kanske kände på sej att jag ska va borta ett tag från dem?? ;)
Nu kommer jag va ledig fram tills Fredag då jag ska opereras.
Det är ju min jobbhelg nu som kommer. Därför jag är ledig.
Men det passar ju bra. Då kan jag packa min lilla väska jag ska ha med mej till sjukan.
Hmm. Låter ju som jag ska va borta länge.
Men om allt går som det ska så får jag gå hem redan på fredag efter operationen.
Men det märks.
Hörs.
// Per
måndag 10 december 2007
Ny vecka....
Ja då var det Måndag...
Och inte vart jag bjuden på Nobelfesten heller. :/
Jobbade ett kvällspass mellan 16.15-21.15.
Men det hände väl lite innan jag drog mej till jobbet.
Jag ska bara försöka komma ihåg vad som hänt. :)
Fick ett sms imorse att Thore Skogman gått bort.
Han har ju vart risig ett tag. Ja så är det i livet.
Sedan ringde morsan. De hade fått en räkning från firman som vart och fixat med deras panna.
Hade fått betala reseersättningen för en extra resa som han fick göra för att han tagit fel grej med sej tror jag det va.
Men hallå!! Ska kunden få betala för att firman klumpar sej????
Så.....
Dagens PUCKO företag är: Kyl Teknikern....Vilka j*vla spån!!
Sedan så var jag tvungen ner till apoteket för att kolla om det fanns mer uttag på receptet jag fick då jag va på akuten. Men nejdå. Bara ett uttag. Bläää.
Bara gå hem och maila till vårdcentralen och se om de kan fixa ett nytt recept.
Panodilena är snart slut.
Men när jag öppnade brevlådan när jag kom hem så vart det "lite" ändringar i planerna.
Brev från ortopeden. Operation nu på Fredag. 7.20.
Man ska tydligen fira Luciakvällen på sjukhushotellet då jag ska skrivas in 15.00.
Innan dess ska det tas prover också. Och träffa läkarn som ska sätta kniven i mej.
Ja det vart ju lite ändringar för mej framöver.
Helt plötsligt jobbar jag varken julafton eller nyårsafton. Kul och få in vikarier då. :)
Slipper en del utav renoveringen på jobbet. Beror ju på hur lång tid de ska hålla på.
Hoppas de hinner klart.
Och nu har jag bara ett arbetspass kvar. Sjukskriven ca 6 vecker.
Fast det kanske inte gäller mej?
Det va nog allt.
// Per
Och inte vart jag bjuden på Nobelfesten heller. :/
Jobbade ett kvällspass mellan 16.15-21.15.
Men det hände väl lite innan jag drog mej till jobbet.
Jag ska bara försöka komma ihåg vad som hänt. :)
Fick ett sms imorse att Thore Skogman gått bort.
Han har ju vart risig ett tag. Ja så är det i livet.
Sedan ringde morsan. De hade fått en räkning från firman som vart och fixat med deras panna.
Hade fått betala reseersättningen för en extra resa som han fick göra för att han tagit fel grej med sej tror jag det va.
Men hallå!! Ska kunden få betala för att firman klumpar sej????
Så.....
Dagens PUCKO företag är: Kyl Teknikern....Vilka j*vla spån!!
Sedan så var jag tvungen ner till apoteket för att kolla om det fanns mer uttag på receptet jag fick då jag va på akuten. Men nejdå. Bara ett uttag. Bläää.
Bara gå hem och maila till vårdcentralen och se om de kan fixa ett nytt recept.
Panodilena är snart slut.
Men när jag öppnade brevlådan när jag kom hem så vart det "lite" ändringar i planerna.
Brev från ortopeden. Operation nu på Fredag. 7.20.
Man ska tydligen fira Luciakvällen på sjukhushotellet då jag ska skrivas in 15.00.
Innan dess ska det tas prover också. Och träffa läkarn som ska sätta kniven i mej.
Ja det vart ju lite ändringar för mej framöver.
Helt plötsligt jobbar jag varken julafton eller nyårsafton. Kul och få in vikarier då. :)
Slipper en del utav renoveringen på jobbet. Beror ju på hur lång tid de ska hålla på.
Hoppas de hinner klart.
Och nu har jag bara ett arbetspass kvar. Sjukskriven ca 6 vecker.
Fast det kanske inte gäller mej?
Det va nog allt.
// Per
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)