fredag 15 juli 2011

Tillbaka igen...

Nu har jag funderat och grubblat ett tag... Jag gör de fortfarande faktiskt om jag ska va ärlig.
Jag har inte haft nån större gnista för att skriva så därav pausen.
Jag har kännt mig tom och inte inspirerad alls.
Får se om jag har det även efter detta inlägg...
Det har vart mycke tankar som snurrar om och om igen i huvudet.
Just nu så är jag i Uddevalla på släktträff.
Ska va här hela helgen.
Det är första gången som släkten Noremalm har släktträff.
Kul att se alla live istället för på Facebook.
Idag har vi grillat och pratat en hel del.
Vi hann även med lite kubb.
Och det gick rätt bra för laget jag va med i.
2 matcher och 2 vinster. :)
Imöra blir det fler från släkten Noremalm som kommer.
Här kommer några bilder från dagen...
 Grillarna gick varma idag.
 Delar av släkten...
Kubb på hög nivå...
Utsikten går inte att klaga på iaf...
På söndag rullar jag upp till Malung för dansbandsveckan.
Det blir en liten tur på ca 38 mil. :)
Jag dansar söndagnatt sedan rullar jag hemöver till Karlstad för några dagars vila
Och på tal om vila.
Nu får det bli natten.
Godnatt...
// Per

Tillbaka...

Okej...
Jag kör väl igen.
Jag har fått en del "klagomål" på att jag tagit paus så jag kör väl lite igen då...
Ha de gött...
// Per

tisdag 5 juli 2011

måndag 4 juli 2011

Ny vecka...

Då va det en ny vecka då.
Vädret är väl sådär.
Inget solväder men jag ska nog kunna hitta på något.
Jag kan meddela att jag lyckades att ta mig in i klädkammaren igår.
Jag hittade faktiskt skivor som jag trodde jag förlagt.
Idag ska jag upp på vinden med lite grejer som jag inte behöver här nere i lägenheten.
Här kommer några bilder från gårdagen...
Vädret va helt okej.
När magen vart hungrig så "tände" jag grillen.
Johan hade skaffat nya foppa igår som han ville visa mig.
Så syrran va tvungen att plåta han.
Nu ska jag ta tag i min dag här.
Ha de gött...
// Per

söndag 3 juli 2011

110703...

Håller just nu på att äta frukost.
Frukosten idag består av rostade mackor och juice.
Jag känner mig halvt överkörd.
Statusen på axeln  idag är fortfarande ont och jag är stel i nacken och ner i ryggen.
Med andra ord.
Tur det inte är någon dans inplanerad de närmaste dagarna.
Kvällen igår bjöd på lite snacka på datorn.
Jag fick i mig lite onyttigt...
Chips och cola...
Men jag va även ute på en 1 timmes promenad.
På schemat idag står...
Försök ta dig in i klädkammaren om du kan.
Sedan ska jag hälsa på Janssons 4 benta barn.
Det är väl det enda jag kan komma på just nu.
Men som sagt va.
Klädkammaren är ingen lek. :)
Ha nu en bra dag vad ni än tar er för...
// Per

lördag 2 juli 2011

Besök...

Idag har jag haft finbesök.
Johan kom hit med mormor och morfar.
De hade vart och köpt jord.
Så de passade på att hälsa på här en stund.
Och Johan ville jag skulle hänga med till Mc Donalds.
Så jag fick väl offra mig. :)
Och jag tror halva Karlstad va där.
Massa folk och sommarvikarier är ingen bra kombination.
Till slut fick vi vår mat iaf och vi vart mätta och belåtna.
Annars kan jag meddela att axeln fortfarande gör ont.
Hjälpte inte med päronsplitt glass heller. :)
Detta måste va något allvarligt.
Dagens bild på Philip...
Undrar vad han tänker på... :)
Ha de gött...
// Per

Axel...

Gårdagens träningspass som bestod i att dansa 3,5 timme till Blender vart både bra och dålig.
Det som va bra va Blender som spelade bra.
Det dåliga är att min vänsteraxel gör ont så fort jag lyfter den.
Och när man buggar så lyfter man ju armarna några gånger. :)
Så ikväll blir det ingen dans.
Jag får helt enkelt ta en TV kväll istället.
Bäst jag kollar va det är för bra på TV:n. :)
Och eftersom det är dåligt väder så är det nästan okej med en innedag va?
Ha de gött...
// Per

torsdag 30 juni 2011

Premiärbad...

Idag har jag premiärbadat.
Badet igår va väl lite synd att kalla bad.
Jag va på ca 20 cm djup och satt ner. :)
Jag kan ju skylla på att jag va Emilias badvakt.
Idag åkte jag upp till Johan och badade i hans pool.
Det ska tydligen varit 24 grader varmt.
Men frågar ni mig så va det typ -8 grader.
Men till slut så va hela jag i poolen iaf.
 Johan och jag leker haj...
Vem fångade vem tro?
Njuter av solen...
Det har verkligen vart full fart på Johan idag.
Som vanligt med andra ord.
Han började tydligen fråga efter mig kl 7.30 eller va nu syrran sa. :)
Då låg jag och sov kan jag säga.
Vi hann få i oss lite käk också under dagen.
Pannkakor med glass och sylt. Jordgubbar med glass.
Undrar hur mycke glass jag käkat iår.
Nu blir det TV resten av kvällen.
Ha de gôtt...
// Per

onsdag 29 juni 2011

Tävling hos fröken M...

Jag är med och tävlar om en personlig almanacka hos fröken M.
// Per

Röd...

Då sitter jag här nedslagen i soffan.
Det har vart en härlig dag på Bomstad.
Och min färg på kroppen är mer röd än likblek.
Efter Bomstad svängde vi förbi Emilias "kille" Viggo.
Där vart det mer bad för Emilia.
Småttingarna skulle bada i poolen.
Sedan vart det fest.
Jag och barna fick stekt korv och de vuxna åt sill och potatis.
Imöra blir det en tur till Johan c/o.
Rädd att jag kommer frysa ihjäl. :)
För där lär det bli mer blött än idag.
Idag vart jag bara blöt upp till magen då jag satt och lekte med Emilia som inte va så långt ut.
Nu blir det lite TV innan kudden kallar.
Ha de gött...
// Per

Bomstad...

Idag blir det några timmar på stranden.
Dag nr 2 på semestern som vädret visar sig från sin bästa sida.
Jag ska hänga med Linda och Emilia till Bomstad.
Är det någon som har några dagtimmar att låna ut till mig?
Lille Johan ville att jag skulle komma till han idag också.
Tiden räcker inte till för att jag ska kunna va hos alla. :(
Men jag är ju en "badkruka" och vill ha varmt i vattnet när jag badar.
Och det blir nog mindre bad på Bomstad än det blir på Klockstigen i Forshaga.
Så idag får det bli Bomstad men jag lovar att jag ska bada på Klockstigen också.
Så här såg det ut hemma på Strandvägen när jag gick ner till City.
Ha en bra dag i solen.
// Per

tisdag 28 juni 2011

Barnvakt...

Idag har jag vart barnvakt åt lilla Emilia. Mamma Linda har vart på Friskis och skaffat sig träningsvärk.
Hon körde ett spinningspass.
När Linda åkte gick jag och Emilia hem till mig och fixade lite lunch.
Grill korv med bröd så klar.
Det är Emilias nya favorit så klart hon ville ha det.
När Emilia lämnades tillbaka hel men lite mindre ren så vart det en stund i solen.
Sedan har jag hunnit ut en sväng till Bergviks köpcenter.
På vägen ut dit så va jag in på Mio och drömde lite.
Jag drömmer om ett nytt prisskåp som inte kommer bli något prisskåp.
Nu bli det TV och sedan blir det natten...
Ha de gött...
// Per

måndag 27 juni 2011

Barnvagn...

Idag så har arbetet fortsatt i Kil.
Jag och pappa va iväg till tippen med detta.
En blandning mellan jord, plattor och plåttak.
Sedan så kröp jag upp på vinden i Kil.
Mamma tyckte tydligen att det skulle röjas där.
Och det är bara att inse att syrran får skaffa fler barn.
En dotter denna gången.
Syrrans gamla sulky och barnvagn hittade jag bl.a.
Även hennes dockskåp med tillbehör.
Det fanns en del saker efter mig också.
Mitt bilgarage hittade jag bland leksakerna.
Och i en kartong låg min tågbana.
Oj va många timmar jag satt och körde tågena när jag va liten. :)
Nu har jag jobbat klart för denna gången.
I eftermiddag rullar jag hemöver.
Ha de gött.
// Per

söndag 26 juni 2011

Semester= jobb...

Jag har som sagt va semester nu.
Och vad innebär det när man är i Kil?
Jo. Jobb och åter jobb. :)
Men jag har ju inget eget hus så det är klart att jag hjälper mamma och pappa.
Jag har bl.a kört den här...
Vi sågade upp en massa virke som bara låg under altan.
Så nu är det bara att elda upp det istället.
Sedan så har vi flyttat grus.
Jag passade på att klippa gräset när jag ändå va i farten.
Det vart inte att jag la mig och pressade i solen.
Det fick bli så att tröjan åkte av istället och det känns som solen tagit lite på mig.
Svider lite i mitt bleka skinn. :)
Jag blir kvar i Kil även inatt.
Imöra blir det till att köra bort gamla plattor och lite skräp till tippen.
Jag hoppas det blir bra väder så jag kan sola lite men inte värt att jag har för stora förhoppningar på sol.
Jag har ju semester som sagt va. :))
Ha de gôtt..
// Per

lördag 25 juni 2011

Kil...

Då är jag i Kil.
Lämnade Forshaga i eftermiddag och rullade vidare hit.
Men innan jag åkte hit hann vi käka grillad korv me brô.
Och sen hann vi spela 3 omgångar kubb och sedan så cyklade jag med Johan.
Och så här såg det ut när jag, mamma och Johan vann över syrran och pappa...
Utklassning kanske man kan kalla detta?
Syrran va måttligt glad som ni ser.  :)
Och pappa var inte så glad han heller. :)
Imöra ska det jobbas här i Kil.
Pappa har en massa jobb åt mig så det blir väl till att kavla upp ärmarna och köra hårt.
Så det får väl bli natten här strax.
Ha de gôtt och sov gott...
// Per

Midsommarlunchen...

Jag jobbade ju dagen igår och här kommer några bilder hur vi hade de...
Finporslinet plockades fram till kaffet...
Stora bordet...
Lilla bordet...
Skagernröra på rostat bröd till förrätt...
Sill, gräddfil med gräslök, färskpotatis, och ägg. 
Jordgubbstårta till kaffet efter maten.
Nu har ni som inte jobbade koll på hur vi hade de vid lunchen. ;)
Ha de gött...
// Per 

Husvagnsfrukost...

Då är det dags för hotellfrukost.
Eller...
Husvagnsfrukost menar jag. :)
Morfar Bertil väntar på att äggena ska blir klara.
Mormor, morfar, Johan och jag har sovit i husvagnen inatt.
Den är uppställd på syrrans garage uppfart.
Johan läser Biltema katalogen ifall något skulle gå sönder i husvagnen.
Vi fick besök av syrran.
Hon va tydligen sugen på husvagnsfrukost.
Så här såg Johan ut igår när det va midsommarafton.
Ha de bäst...
// Per

fredag 24 juni 2011

Semester...

Idag så börjar min semester.
Och det är inge jag är bitter över.
Ska verkligen bli skönt med lite ledigt. :)
Mina planer ser ut så här just nu...
24/6 Midsommarfirande med familjen i Forshaga.
25/6 Kil.
26/6 Kil.
27/6
28/6
29/6
30/6
1/7 Dans till Blender i Karlstad.
2/7 Dans till Expanders i Karlstad.
3/7
4/7
5/7
6/7
7/7
8/7
9/7
10/7
11/7 Barnvakt.
12/7 Barnvakt.
13/7 Barnvakt.
14/7 Barnvakt.
15/7 Släkt träff i Uddevalla.
16/7 Släkt träff i Uddevalla.
17/7 Släkt träff i Uddevalla. Dansbandsveckan i Malung.
18/7
19/7
20/7
21/7 Dansbandsveckan i Malung.
22/7 Dansbandsveckan i Malung.
23/7 Dansbandsveckan i Malung.
24/7
Ha de gôtt...
// Per

Midsommar...

Vill önska alla mina läsare en riktigt trevlig midsommar!
// Per

torsdag 23 juni 2011

3 månader...

Idag fyller denna lille herre 3 månader!
Och vart tog de 3 månaderna vägen?
Grattis Philip. :)
Storebror Johan va tydligen inte lika glad imorse. :)
Han verkar ha vaknat på fel sida.
Humöret vart betydligt bättre när han fick bada i poolen.
En glad Johan...
Nu hoppas jag värmen kommer till min semester så jag kan bada me superkompisen...
Idag har jag gjort en B-tur på jobbet.
Dvs 7.45-15.15...
Men jag va kvar tills klockan va 17.45.
Jag har skrivit in ett gäng avvikelser i datorn.
Men nu blir det inga fler på ett tag.
Nu får Maria roa sig med dem om hon vill. ;)
Det mest spännande som hände på Sveagatan (jobbadressen) idag va när en civilpolis stoppade en bil på parkeringen för alkotest. :)
Men de kammade 0 i den kontrollen...
Nu kanske jag ska börja packa för midsommar?
Blir ju borta några dagar.
Ha de gôtt...
// Per