fredag 16 juli 2010

Sol...


Idag kikar faktiskt solen fram.
Så nu ser jag detta när jag öppnar ögonen.:-)
// Per

torsdag 15 juli 2010

Regn...

Jamen va roligt då...
Idag har regnet öst ner här.
Jag åkte till Kil men förhoppning om att det skulle bli sol.
Men jag hade fel.
Regnet bara öste ner.
Bra början på semestern. :)
Men nu kan de väl knappast bli värre.
Skulle de bli snö så gillar jag ju snö iaf. :)
Jag tog och hjälpte pappa med att koppla in min video som jag inte använder längre.
Han skulle kopiera syrrans bröllop och hans video ville inte som vi ville. :)
Men nu har han fått det på ett band.
Jag ska fixa den på DVD så småningom.
Senare åkte jag och mamma till Pekås och handlade lite.
Och kan säga att vi bojkottade MILKO:s mjölk, yoghurt och ost.
Borde alla göra som köper deras produkter.
Å varför ska jag bråka nu då?? :)
Jo. MILKO tänker lägga ner mejeriet i Karlstad vilket resulterar i ca 200 st som blir utan jobb.
väget till affären kom denna lille parvel springandes på vägen.

Och fort gick de. :)
De va väl lite vad som hänt här hos mej idag.
Mest regn tyvärr men imöra satsar jag på att få ligga i solen. :)
Ha de gött...
// Per

onsdag 14 juli 2010

New moon...


Efter jobbet så gick jag hem å började njuta av semestern. :)
Ska bli så skönt att slippa tänka på jobbet i 3,5 vecka.
Jag har slappat till filmen New moon bl.a.
De är allt lite speciella de där filmerna.
Nu är det nr 3 som jag måste kolla.
Den går ju på bio just nu så de tar väl ett tag tills den kommer på DVD.
Ska ta natten nu.
Godnatt...
// Per

Veckans bild...

Om man går in på www.blender.se just nu så ser det ut så här...
Det ni ska lägga märke till är "Veckans bild".
Klicka där så kommer denna upp...
Ojdå...
Det är ju jag. :))
Jag och Sofie är tydligen veckans bild på Blenders hemsida.
Bilden är från Jacobs loge nu i fredags.
Själva bilden ser ut så här...
Jag lyckades komma med en gång till under kvällen. :)
Jasmina och jag...
Hur ser ja ut??? :/
Det va inte bara jag själv som va med på bild.

Även mina 2 vattenflaskor och handduk. :))
Flaskorna till vänster plus den vita handduken är min.
Pappa brukar kalla mej linslus...
Ligger de någe i det han säger??
Ha de gött...
// Per

Semester...


Nu tar jag semester:-)
// Per

tisdag 13 juli 2010

6...

Nu är det bara 6 timmar kvar på jobbet tills jag går på semester och det ska bli sååå skönt.
Jag känner att jag behöver en paus från jobbet nu.
Misstänker att timmarna imöra kommer gå sjukt långsamt.
Till råga på allt så ska jag va på våning 2.
Men jag måste köpa tvätt och sköljmedel till "mina" 2 damer.
Och det lär jag ju få göra på fritiden.
På semestern med andra ord. :)

Jag började min dag med att lämna lite blod iaf. :)
Fick 100 poäng extra idag.
Sen vart de några timmar slöande innan kvällsjobbet.
Hade väl ingen större lust att jobba men det va bara att gå.
Eller rätt sagt springa...

För när jag skulle gå till jobbet så öppnade himlen sej och åskan gick precis över Herrhagen.
Va mindre trevligt att ta sej till jobbet.
Dels för åskan plus att det regnade underifrån också. :)
Nu ska jag varva ner lite sedan blir de nog sängen.
6.15 ringer klockan.
Men jag kan väl leva me de för det är ett tag tills nästa gång den ringer. ;)
Ha de gött...
// Per

måndag 12 juli 2010

Vecka 28...

Då är det vecka 28 och denna vecka så börjar min semester.
Närmare bestämt 13.30 på onsdag.
*Längtar*
Jag har 11 timmar kvar uppdelat på 2 pass kvar att jobba.
Börjar med ett kvällspass imöra och dagen på onsdag sedan springer jag hem.
Va de då de skulle regna? ;)
Det ska bli skönt med sovmorgon imöra iaf.
Nu blir det snart sängen.
Ja jag vet att de vart kort idag men ôrk inte skrive någe.
Får bli mer en annan dag.
Ha de gött...
// Per

söndag 11 juli 2010

Turné...

Idag har jag haft en lite miniturné...
Började med att åka till Kil.
Och så här såg det ut där...

Eller inte. :(
Jag hade ju en förhoppning att de skulle se ut så...

Men så här såg de ut dessvärre...
Så de där med solning va bara att glömma.
När jag fått med mej kabelpåsen som jag skulle hämta drog jag till Forshaga.

Där vart de massa bus och lek med denne lille herren. :)
Efter besöket hos Johan så åkte jag hem för att se på VM finalen...
Som slutade med att Spanien vann guldet.
Nu blir det natten här...
Godnatt.
// Per

lördag 10 juli 2010

100710...

När jag vaknade imorseva jag seg i kroppen efter all dansande igår.
Det tar på den gamle krôppen att dansa. :)
fm så hände det inte så mycke här.
Jag gick ner på stan en sväng.
Men jag orkade inte lägga mej i solen idag.
Får bli imöra om det nu blir fint väder.
Blir ev en tur till Kil.
Så här såg det ut från min balkong idag iaf...

Nästan molnfritt.
Men det ska väl tilläggas att det inte va så här fint när jag vaknade . :)
Under eftermiddagen va det dags igen...
Grillning. :)
Vad trodde ni?
Jocke och Hillevi kom förbi så vi grillade.
När vi va klara kom Johanna och Jacob också.
De skulle iväg och bada.
Men eftersom jag kräver 35+ i vattnet så höll jag mej på land.
Även Hillevi bangade badet.
De skulle bada i Renstad i Kils kommun så det vart en bilfärd.
Så här fint va det iaf...
Sedan skulle de kolla utsikten från ett ställe längre in i skogen.
Hillevi kollar utsikten...
Och den kan man inte klaga på kan jag säga.
Ja det va väl min lördag i korta drag.
Dags för sängen.
Godnatt...
// Per

Degerfors...

Då ska jag skriva ikapp lite då.
Efter jobbet igår så gick jag hem och slappade framför en film.
Sedan va det dags att packa ihop dansväskan med ett gäng tröjor och skorna.
Handduk och 2 vattenflaskor är ett måste också.
Det vart Degerfors och Jacobs loge och Blender.
De kunde lika gärna vart Rannsäter för där spelade Sannex.
Vi kom dit vid 20.10 tiden och det va inte alls mycke folk där då.
Det vart inte så kopiöst mycke folk senare heller med det gillar jag.
Skönt att kunna dansa utan att behöva trängas alldeles för mycke.
Det stora "problemet" va att jag inte kom av dansgolvet. :)
Jobbigt bekymmer va?
Igår så dansade jag med 2 nya dansare.
Gick riktigt bra måste jag säga.
Det är ju alltid lite svårt att dansa med nån man aldrig dansat med förr.
Sen har jag en lite sak jag undrar på... :)
Va 2 som ville dansa långsam bugg när de spelade fox.
Kan de va för jag är dålig att foxa eller bra på bugg?? :)
Det tål att funderas på.
Ha de bäst...
// Per

torsdag 8 juli 2010

Mätt...

Nu är jag sååå mätt...
Jag och några kompisar har grillat här.
Direkt efter jobbet så va det hem och "tända" grillen.
Idag så grillade jag kyckling.
Är faktiskt första gången som jag grillar kyckling och det vart himla gott.
Även Tayson gillade kycklingen. :)
Efter maten så vart det tårta.
Jag som redan va proppmätt med det gick ner en liten bit iaf.
Sen försökte de få i mej kaffe.
Men kaffe är inte min grej. :/
Jag fick i mej 2 klunkar iaf.
*Rekord*
Tacka vet jag dricka eller saft. :)
Jag blir nog aldrig vuxen.
Nu ska jag ta natten. Kortpass på jobbet som gäller imöra.
Kul de ska bli att tvätta de boende utan tvättlappar. :)
De är slut så vi får väl ta handdukar eller någe annat.
Godnatt på er...
// Per

onsdag 7 juli 2010

Zzz...

Idag sov jag alldeles för länge.
Vaknade klockan 11 och klev upp och käkade frukost.
Men denna sovmorgon gjorde nog susen.
Tryckte på Spotify och hittade en trevlig spellista. :)
Sedan så började jag städa. :)
Damma, dammsuga och torka golvet.
Det kanske inte är världens roligaste sysselsättning men med lite musik och när det är klart sen så känns det kanon. :)
16-21 va det Sveagatan och jobb som gällde.
Där låg min semesteransökan jag skrev i helgen.
Så till onsdan kl 13.30 nästa vecka går jag på semester.
Nu kan inget hindra mej...
5 dagar kvar.
Ha de bäst...
// Per

tisdag 6 juli 2010

100706...

Då ska jag berätta vad jag gjort idag kanske.
Vaknade och gick på...
Hmm. Så ingående ska det inte bli.
Jag har ju gjort ett kvällspass ikväll så jag va ute en sväng innan jobbet.
Jag va ut till Bergvik (Ett köpcenter).
Skulle ta ut en salva på apoteket men det sket sej när de inte fanns ett recept som jag trodde att det skulle finnas.
Och nu har jag ju bytt vårdcentral så nu måste jag krångla med dom också. :(
Annars kan ju ssk Mia ta upp mejronden på onsdag när dr:n kommer till jobbet.
De är väl okej Mia?? ;)
Men jag fick med mej en liten grill från Bergvik iaf.
En grill som jag kan ta med ut om jag ska grilla ute. :)
Mycke grill i mitt liv nu känns de som.
Idag så jobbade jag på våning 4:a.
De är våningen högst upp och så här är utsikten därifrån...

Om ni tittar noga till vänster så ser ni något rött som blänker på parkeringen.
*Klicka på bilden så blir bilden större* :)
Jepp. Min "räcer".
Jag fick en grym idé idag måste jag säga.
Nästa vecka är ju min sista innan semestern.
Och jag skulle sluta med en heldag på torsdan. :/
Hur kul är det?
Så jag tog semester helt enkelt.
Nu blir min sista dag blir onsdag nästa vecka istället.
När jag kom hem slog jag på datorn och msn.
va Johan och syrran där.
Och så här ser de ut...

En nöjd Johan med mamma. :)
Nu ska jag ta natten strax.
Ha de gött...
// Per

måndag 5 juli 2010

Ledig dag...

Idag har jag haft en ledig dag efter jobbhelgen...
Men det va full fart på mej när jag vaknade till.
Slängde in tvätt och körde igång den 1:a maskinen.
Det har blive ett gäng till kan jag säga men nu är tvättkorgen tom. :)
Sen har jag försökt röjt undan här hemma.
Tror jag fått lite mer ordning iaf.
Sen va det dags att handla lite mat så jag drog till Willys och där stod denna och väntade på mej...
Ben & Jerry´s bilen...
Det fick bli denna...
Och den va goooo. :)
Jag får testa fler smaker så småningom.
Ha de gött...
// Per

Grillat...


Nu blir de grillat. :-)
// Per

söndag 4 juli 2010

Ben & Jerrys...

Som ni säkert märkt så älskar jag glass.
Men som sann glassälskare så har jag missat glassarnas glass...
Ben & Jerrys...
Nu är frågan.
Vilken sort är den godaste?

Vilken är din favorit?
Lämna tips på vilken jag ska pröva...
Eller ska jag köpa 1 av varje och testa alla? ;)
Ha de gött...
// Per

lördag 3 juli 2010

Näsa...

Snörvel...
Fy va trött jag blir på min näsa.
I förmiddags så började de klia i den som bara den.
Jag nös och hade mej.
Och nu i eftermiddag så började den rinna. :/
Och det är inte lite de rinner heller...
2 katetrar vore inte fel. :)
Vart kommer allt från?
Känner mej inte förkyld heller så vet inte va det är.
Jaja...
Nu ska jag snyta mej lite till och hoppa isäng sen.
11 timmar kvar av helgen.
Godnatt...
// Per

Rast...


Då har jag rast och sitter i solen och njuter av en Daimstrut...
// Per

fredag 2 juli 2010

100702...

Då är det fredag och vädret har vart kanon och jag jobbat kvällen.
Innan jobbet så tölade jag bort några timmar med en kompis.
Allt för att slippa tänka på att jag har jobbhelg.
Just nu så vill jag bara ha semester...
Nån som vill veta hur det är på jobbet?
Kan väl jämföra me detta...

Jobbet?
Nu tar jag natten.
"Bara" 23 timmar kvar av jobbhelgen.
Tjo på er...
// Per

torsdag 1 juli 2010

Örebro...

De vart en fullspäckad dag idag...
Vaknade och kände att halsen va bättre och kroppen som den ska.
Och helt plötsligt så va jag på väg till Örebro.
Ett besök på köpcentrat Marieberg.
Va många år sedan jag va där.
Förr så åkte man dit för att besöka Ikea.
Men sedan vi fick ett eget Ikea här i Karlstad så har jag inte vart där.
Själva Marieberg har blive väldigt stort.
Vart nästa lite väl stort. :)
Och på tal om stort...
Va ju tvungen att kolla in Media markt som öppnat.
Hjälp va stort de va.
Jag gick ju nästan vilsen bland alla hyllorna.
Men jag hittade inget. Jag trodde det skulle va bättre priser än va de hade.
Om jag fick men mej något från Örebro överhuvudtaget?
Ett gäng ljus. Säkert samma pris på Ikea i Karlstad. :)
Mer strumpor. Vintern räddad.
Och ett par jeans. Kan va bra att ha ett par till.
Va kul att komma iväg en sväng iaf.
När jag kom hem till Karlstad igen så åkte jag till Bergvik för att möta upp mamma å pappa en sväng.
Där fick jag med mej en HDMI kabel.
Så nu är datorn ihopkopplad med TV:n.
Spotify i TV:n med andra ord = bättre ljud. :)
De va väl min torsdag i stora drag.
Ha de gött...
// Per