måndag 10 september 2012

Frisk...

Då va det måndag igen då.
Vart tog helgen vägen?
På jobbet så klart.
När man går till jobbet på fredagkväll så känns de som helgen kommer bli lång och jobbig.
Men vips så är det måndag och man är ledig.
Nattpersonalen hade visst lite dåligt samvete igår efter att ha glömt en sak de gör varje natt. :)
Kl 10.50 i förmiddags satte jag mig på träningscykeln för att värma upp inför mitt besök hos sjukgymnast Peter.
Och det visade sig att nu är jag "frisk" i hälsenan.
Jag har inte fått någon ny tid för något besök. :)
Idag fick jag göra att hopptest.
Peter tejpade upp 2 märken på golvet.
40 cm mellan varje tejp.
Sedan skulle jag hoppa på ett ben och landa på märkena.
I 30 sekunder och han räknade hur många jag hann med.
Med mitt högra (friska) hann jag med 63 st.
Och med det vänstra där hälsenan vart av kom jag upp i 59 st.
Sedan räknade han ihop i procent på något vis och kom upp i 93 %.
90 % va tydligen gränsen.
Sedan va det bara att konstatera...
Han ansåg mig va tillräckligt frisk så nu behöver jag ingen mer tid hos han.
Men skulle det bli bekymmer är det ju bara att hoppa på han när jag är på KMTI.
Jag är riktigt nöjd med mig själv som kämpat på med träningen efter operation.
Det har verkligen gett resultat.
Frågan är om jag vågar mig på badminton igen? ;)
Nu ska jag börja ladda upp för dagens 2:a besök på KMTI.
75 minuter box står på schemat.
Frågan är hur död jag kommer va efter det??
Och förmodligen har jag en fruktansvärt träningsvärk på onsdag.
De är en smäll jag får ta.
Ha de gött...
// Per

Inga kommentarer: