fredag 1 februari 2008

1:a arbetsdagen...

Då har man vart på jobbet igen då....
Gick riktigt bra att komma upp. Va förvånadsvärt pigg faktiskt.
När jag skulle få rapport så frågar natten vart en av de boende ska kl 8???
Hmm. Jag har vart sjukskriven i 6 veckor. Jag hade ju 0 koll ju.
Inte stod det vart den boende skulle heller.... Bra jobbat. Eller inte....
Men det löste sej då en anhörig kom kl 07.30. :)
Under tiden jag höll på att leta efter anteckningar om den där boenden som skulle ut så hittat jag ett kuvert jag fixade till en anhörig som jag lämnade före nyår.
Som hon skulle haft för länge sedan!!!!
Hmmm. Jag hade ju "bara" skrivit en postitlapp och tejpat på kuvertet att detta brev skulle den där anhöriga ha.
Men det har mina kollegor lyckats missat.... :/
Annars så var all renovering klar. Men frågan är vad som hänt med nya diskbänken??
Den va hur repig som helst ju.
Inte så kul kanske?
Själva arbetet gick väl ganska bra. Har inte tempot i kroppen än men det kommer väl.
Eller va det för att Doris pratade så mycke som vi inte kom någon vart... ;)
Lyckades iaf genomföra dagen.
Men hittade "lite" mjölk i vårt 2:a kylskåp.
12 Liter mjölk... med datumet 8 Januari.
Tur jag kommer och håller ordning på allt där... ;) Haha.
Tvättstugan va tyvärr full med tvätt men tvätten torkade ju f*n inte :(
Under kvällen så vart det slappande i soffan.
Let´s dance stod på programmet.
Hmm. Va kanske inte riktigt rätt par som åkte men....
Jag tror att Mi kommer åka nästa gång och detta pga att hon inte är så "inne" som vissa andra.
Som Värmlänningen Karl-Petter. Han har inte full koll på dansen men ändå så går han ju vidare.
Richard klämde till med full pott hos juryn. 40 poäng.
Han är ruggigt bra. Som det ser ut nu så är han vinnaren av Let´s Dance 2008. Men det är ju folket som röstar så vem vet... Bonden kanske vinner. :)

På tal om vinnare. Max vann omröstningen vem som har bäst burgare...

Max

14 (43%)

Mc Donalds
11 (34%)


Burger King
7 (21%)


Allt för idag tror ja.....*Gäsp*

// Per

Inga kommentarer: