söndag 5 augusti 2007

Hemma igen....

Ja då va man hemma igen. Efter arbetspasset i torsdags tog jag bilen och drog till Säffle camping. (Duse Udde)
Där låg Mamma och pappa med sin husvagn. Även min kusin Jonas med familj. Hade sagt jag skulle komma ner under fredagen så de vart lite paffa då jag kom ner på torsdagskvällen. Då sov jag iaf halva fredagen Som jag förmodligen hade gjort om jag sov i Karlstad.
Syrran med familj kom ner under dagen. Tror de hade med sej solen från karlstad då.
För det var enda dagen som det va riktigt soligt och varmt under hela helgen.
Mamma, pappa och jag tog en sväng till Åmål och kollade så allt va bra där också.
På lördagen ville Jonas son Simon ut med min bil. Han är verkligen frälst för Audi :) Tur man har en sådan då :))
Så det fick bli en tur till Säffle City. Vi fick även med oss pappan och syrran(Lisa) till Simon.
Då vi ändå va i Säffle passade Jonas på att handla inför kvällens grillande.
När vi kom tillbaka till campingen hade Jonas mamma och bror kommit dit. Anders hade sin "lilla" bil med sej. En Cadillac årmodell -60. Den vill inte jag fickparkera med iaf kan jag säga.
Fick bli en tur i Anders bil också. Drar"bara" 1,5 l/mil.
Lite senare under kvällen drogs grillen igång. Grillat är aldrig fel.
Klockan vet en del innan man kom i säng.
Detta va väl en liten del av vad som hände under Säffleturen.
Pappas granne på campingen. Årsmodell-47:a.
Här njuter vi av solen som va med oss under fredagen.
Johan underhåller som vanligt.
Anders Cadillac- 60:a.
Nu ska jag ladda för morgondagens slit på jobbet.
// Per

1 kommentar:

Anonym sa...

Säffle minnsan. Där känner jag mig ju hemma dock har jag aldrig varit på Duse Udde, är det värt en tur?

/Jenny