Idag har tiden verkligen sprungit iväg...
När jag kom till jobbet 7.45 så va de bara att sätta igång direkt och det har vart någe hela dagen.
Det är iof bra om tiden går snabbt men idag gick tiden lite väl snabbt ibland. :)
Jaja.
Nu är det bara att ladda för imöra.
Jobb + möte + barnpassning.
Så ser min morgondag ut i stora drag.
Så nu säger jag godnatt så hörs vi imöra...
// Per
tisdag 29 november 2011
måndag 28 november 2011
705...
Mitt besök i Kil kostade mig 705:- för 15 minuter.
Vart jag varit?
Jag har varit hos min tandläkaren som jag har i Kil.
Det skulle egentligen kostat 855:-.
Det va billigare pga något som heter tandvårdsbidrag.
För 705:- fick jag 2 bilder, en genomgång efter hål och borttagning av tandsten.
Jag hade iaf inga hål så nu går det 1 år till.
Att gå till tandläkaren måste va lika tråkigt som att betala TV licensen. :)
Innan jag åkte hem hann jag leverera paket till Hillevis son Collin från jobbet.
Vad har jag gjort mer?
När jag kom tillbaka till Karlstad åkte jag och betalade 2 st mattor till mamma.
Sen har jag fixat 2 julklappar till.
Nu är det bara resten kvar...
Jag har även hunnit med ett kvällspass på mitt jobb.
Ha de gött...
// Per
Vart jag varit?
Jag har varit hos min tandläkaren som jag har i Kil.
Det skulle egentligen kostat 855:-.
Det va billigare pga något som heter tandvårdsbidrag.
För 705:- fick jag 2 bilder, en genomgång efter hål och borttagning av tandsten.
Jag hade iaf inga hål så nu går det 1 år till.
Att gå till tandläkaren måste va lika tråkigt som att betala TV licensen. :)
Innan jag åkte hem hann jag leverera paket till Hillevis son Collin från jobbet.
Vad har jag gjort mer?
När jag kom tillbaka till Karlstad åkte jag och betalade 2 st mattor till mamma.
Sen har jag fixat 2 julklappar till.
Nu är det bara resten kvar...
Jag har även hunnit med ett kvällspass på mitt jobb.
Ha de gött...
// Per
söndag 27 november 2011
Trött...
Varför???
Det va min tanke när klockan ringde imorse...
Varför tar man extrajobb egentligen?
Det kan ju bero på att jag inte har 100% eller att jag älskar mitt jobb så mycke så jag vill va där så mycke som möjligt.
Nu är iaf arbetspasset avklarat.
Nu ska jag försöka fixa mig inför dansen som är på Holken.
Sannex spelar och det är ett av de bättre bandena som spelar just nu.
Dans är ju bra träning för tjockismagen min. :)
Jag har även hunnit med att elda lite på 1:a adventljuset.
Ha de bra...
// Per
Det va min tanke när klockan ringde imorse...
Varför tar man extrajobb egentligen?
Det kan ju bero på att jag inte har 100% eller att jag älskar mitt jobb så mycke så jag vill va där så mycke som möjligt.
Nu är iaf arbetspasset avklarat.
Nu ska jag försöka fixa mig inför dansen som är på Holken.
Sannex spelar och det är ett av de bättre bandena som spelar just nu.
Dans är ju bra träning för tjockismagen min. :)
Jag har även hunnit med att elda lite på 1:a adventljuset.
Ha de bra...
// Per
lördag 26 november 2011
Hälja...
Idag har jag haft "helg".
Denna helg blev bara en ledig dag eftersom imöra gör jag ett extrapass.
Idag fick jag besök av mamma och pappa.
De hade några ärende till Karlstad.
Jag mötte upp dem på Claes Ohlsson.
Innan vi gick hem till mig hann vi med några affärer men jag sägar bara usch...
Fy va tråkigt det är med allt folk som trängs och har sig.
Det får bli att fixa julklappar en vardag istället.
Kan ju inbilla mig att det är mindre folk ute då.
Eftersom mamma och pappa ska till Gbg om nån vecka så behövde de låna min resväska.
Det innebar att jag behövde upp till förrådet.
Och där ser det ut som bomben slagit ner.
Jag fick iaf fram väskan och fick ner tomtelådan också.
Så nu kan det bli jul här.
Jag fick även ett ryck och började röja förrådet.
Det vart en hel del som åkte i soporna.
När mamma och pappa åkt så ringde en "gammal" danskompis som va i stan.
Hon hade vart ute och käkat med sina klasskompisar och lämnar dem på fest här på Herrhagen.
Och när man är så nära Café Noremalm så är ett besök där självklart. :)
Chai latten gick tydligen hem.
De 3 som testat den har gillat den.
Den verkar va en hit me andra ord.
Nu blir de natten här.
7.45 imöra ska jag börja jobba.
Godnatt världen...
// Per
Denna helg blev bara en ledig dag eftersom imöra gör jag ett extrapass.
Idag fick jag besök av mamma och pappa.
De hade några ärende till Karlstad.
Jag mötte upp dem på Claes Ohlsson.
Innan vi gick hem till mig hann vi med några affärer men jag sägar bara usch...
Fy va tråkigt det är med allt folk som trängs och har sig.
Det får bli att fixa julklappar en vardag istället.
Kan ju inbilla mig att det är mindre folk ute då.
Eftersom mamma och pappa ska till Gbg om nån vecka så behövde de låna min resväska.
Det innebar att jag behövde upp till förrådet.
Och där ser det ut som bomben slagit ner.
Jag fick iaf fram väskan och fick ner tomtelådan också.
Så nu kan det bli jul här.
Jag fick även ett ryck och började röja förrådet.
Det vart en hel del som åkte i soporna.
När mamma och pappa åkt så ringde en "gammal" danskompis som va i stan.
Hon hade vart ute och käkat med sina klasskompisar och lämnar dem på fest här på Herrhagen.
Och när man är så nära Café Noremalm så är ett besök där självklart. :)
Chai latten gick tydligen hem.
De 3 som testat den har gillat den.
Den verkar va en hit me andra ord.
Nu blir de natten här.
7.45 imöra ska jag börja jobba.
Godnatt världen...
// Per
fredag 25 november 2011
Tomtar...
Att gå ut i affärer en lönefredag!!
De är ganska galet faktiskt men jag pallrade mig ut efter jobbet.
Fixade 2 st julklappar bl.a.
Jag fick även med mig en ljusslinga till hjärtat som pajade igår.
Så nu är hjärtat uppe och lyser över Strandvägen.
Åker du tåg österut från Karlstad så ser du vart jag bor. :)
De är ganska galet faktiskt men jag pallrade mig ut efter jobbet.
Fixade 2 st julklappar bl.a.
Jag fick även med mig en ljusslinga till hjärtat som pajade igår.
Så nu är hjärtat uppe och lyser över Strandvägen.
Åker du tåg österut från Karlstad så ser du vart jag bor. :)
Dessa tomtarna hade tröttnat på att stå och titta på kunder på Mansion Bergvik så de följde med mig hem.
Imöra ska jag nog kika efter fler julklapp.
Jag har ju ett gäng klappar till jag ska skaffa innan den 24:e december.
Jag är iaf redo för 1:a advent som är nu på söndag. :)Ha de gött...
// Per
torsdag 24 november 2011
Stickig...
Så här stickig känner jag mig...
Kanske inte men något mysko är det med mitt halva ansikte.
Jag har en stickande och ömmande känsla i huden.
Det gör inte ont men det är en lite otrevlig känsla.
Det började redan igår faktiskt.
Hoppas de går över snart iaf.
Idag har jag lunchat på Bergvik och varit barnvakt.
Jag fick några timmar över mitt på dan och då satte jag upp granris och ljusslingan på balkongen.
Och det vart katastrof när jag satte upp mitt Ikeahjärta och satte i kontakten.
Bara halva funkade!!!
Så nu blir det till att fixa ny slinga och byta ut den trasiga.
Jag funderar även på att förlänga den som jag satte på balkongräcket.
Lite mer ljus är väl aldrig fel? :)
Men innan jag börjar leta nya slingor så blir det ett dagpass.
3:e extrapasset denna veckan.
Ha nu en bra fortsättning av det som är kvar av denna torsdagskvällen...
// Per
onsdag 23 november 2011
111123...
Mörkt när man går till jobbet och mörkt när man går hem.
Jippi va kul.
Eller inte...
Nu vore det inte fel med lite snö som gör att det blir lite ljusare ut.
Fast det verkar dröja innan snön kommer.
Tur man kan tända massa värmeljus, ljusstakar eller adventsstjärnan.
Jag har faktiskt "provtänt" en stake nu ikväll.
Mysfaktorn steg betydligt. :)
Innan jag gick hem från jobbet så hjälpte jag Doris att sätta upp en ljusslinga på jobbet.
Skulle inte va fel med 3 meter till. Minst. ;)
Imöra åker min ljusslinga upp tror jag.
Grannarna har redan tänt stjärnor, stakar och ljusslingor.
Är det inte lite tidigt egentligen?
Jag är ledig så bäst att passa på då.
Igår så hade jag julmust premiär.
Mums...
Och från det ena till det andra.
Jag behöver till Kil.
Jag har en leverans dit. :))
Nej. Det är inget olagligt jag håller på med.
Ha de gôtt...
// Per
Jippi va kul.
Eller inte...
Nu vore det inte fel med lite snö som gör att det blir lite ljusare ut.
Fast det verkar dröja innan snön kommer.
Tur man kan tända massa värmeljus, ljusstakar eller adventsstjärnan.
Jag har faktiskt "provtänt" en stake nu ikväll.
Mysfaktorn steg betydligt. :)
Innan jag gick hem från jobbet så hjälpte jag Doris att sätta upp en ljusslinga på jobbet.
Skulle inte va fel med 3 meter till. Minst. ;)
Imöra åker min ljusslinga upp tror jag.
Grannarna har redan tänt stjärnor, stakar och ljusslingor.
Är det inte lite tidigt egentligen?
Jag är ledig så bäst att passa på då.
Igår så hade jag julmust premiär.
Mums...
Och från det ena till det andra.
Jag behöver till Kil.
Jag har en leverans dit. :))
Nej. Det är inget olagligt jag håller på med.
Ha de gôtt...
// Per
Öl...
Cheferna från ölbolagen Carlsberg, Heineken, Norrlands Guld och Budweiser var och spelade på en golfbana i Sverige.
När de spelat färdigt satte de sig ner i restaurangen vid golfbanan och beställde mat, sedan frågade servitören vad de skulle dricka till:
-Jag tar en Carlsberg, probably the best beer in the world, sa chefen för Carlsberg.
Chefen för Heineken höll inte med, så han beställde just en Heineken vilket han ansåg vara bäst.
-Jag tar en Budweiser, för om det är det bästa ölet i USA så är det bäst här också, sa chefen för Budweiser.
-Jag tar en Cola, sa chefen för Norrlands Guld lugnt.
Alla de andra tittade på honom förvirrat och frågade honom varför han inte drack Norrlands Guld till maten.
-Om inte ni ska dricka öl till maten så ska inte jag göra det heller......
När de spelat färdigt satte de sig ner i restaurangen vid golfbanan och beställde mat, sedan frågade servitören vad de skulle dricka till:
-Jag tar en Carlsberg, probably the best beer in the world, sa chefen för Carlsberg.
Chefen för Heineken höll inte med, så han beställde just en Heineken vilket han ansåg vara bäst.
-Jag tar en Budweiser, för om det är det bästa ölet i USA så är det bäst här också, sa chefen för Budweiser.
-Jag tar en Cola, sa chefen för Norrlands Guld lugnt.
Alla de andra tittade på honom förvirrat och frågade honom varför han inte drack Norrlands Guld till maten.
-Om inte ni ska dricka öl till maten så ska inte jag göra det heller......
måndag 21 november 2011
Ny vecka...
Godmorgon!
Då är det ny vecka och numret för denna vecka är 47...
Och nu är det bara 34 dagar kvar till julafton.
Hur går det med julklapparna?
Denna veckan blir det jobb varannan dag.
Måndag, onsdag, fredag och söndag.
Och alla dagar är extrapass.
Gött med lite extrapengar till jul.
Frågan är om man hinner använda decemberlönen till julklappar.
Får bli sista minutenklappar så fall. :)
Jag hoppas verkligen att jag är klar med klapparna innan den 23:e december.
Dags för frukost?
Nej... Den är redan avklarad.
Jag vart övertalad igårkväll på jobbet att hänga med på Drott och äta frukost.
De behövde 1 till för att bli 2 på en kupong.
Så nu är jag mer än mätt.
Jag hoppar lunchen idag.
Nu ska jag slappa vidare innan kvällspasset. :)
Ha de gôtt...
// Per
Då är det ny vecka och numret för denna vecka är 47...
Och nu är det bara 34 dagar kvar till julafton.
Hur går det med julklapparna?
Denna veckan blir det jobb varannan dag.
Måndag, onsdag, fredag och söndag.
Och alla dagar är extrapass.
Gött med lite extrapengar till jul.
Frågan är om man hinner använda decemberlönen till julklappar.
Får bli sista minutenklappar så fall. :)
Jag hoppas verkligen att jag är klar med klapparna innan den 23:e december.
Dags för frukost?
Nej... Den är redan avklarad.
Jag vart övertalad igårkväll på jobbet att hänga med på Drott och äta frukost.
De behövde 1 till för att bli 2 på en kupong.
Så nu är jag mer än mätt.
Jag hoppar lunchen idag.
Nu ska jag slappa vidare innan kvällspasset. :)
Ha de gôtt...
// Per
söndag 20 november 2011
Söndag...
Söndag och sovmorgon är aldrig fel. :)
Va skönt att sova tills man vaknade utan att någon klocka ringer och väcker en.
Har fått in räkningarna nu på förmiddagen.
Det visade sig att jag missat att skriva in datum på en jag la in tidigare i månaden.
Med andra ord va den redan dragen och jag slipper den senare i månaden.
Jag har även svarat på ett gäng frågor i en medarbetarundersökning på nätet.
Allt detta i sällskap till Vinter studion på SVT 1.
Jag ska försöka ta mig ut en sväng på stan innan det är dags att dra mig till jobbet.
Har ett kvällspass mellan 16.00- 21.00.
Denna jobbhelg har vart väldigt konstig med så många timmars ledigt. :)
Ha en bra fortssättning på denna söndag...
// Per
Va skönt att sova tills man vaknade utan att någon klocka ringer och väcker en.
Har fått in räkningarna nu på förmiddagen.
Det visade sig att jag missat att skriva in datum på en jag la in tidigare i månaden.
Med andra ord va den redan dragen och jag slipper den senare i månaden.
Jag har även svarat på ett gäng frågor i en medarbetarundersökning på nätet.
Allt detta i sällskap till Vinter studion på SVT 1.
Jag ska försöka ta mig ut en sväng på stan innan det är dags att dra mig till jobbet.
Har ett kvällspass mellan 16.00- 21.00.
Denna jobbhelg har vart väldigt konstig med så många timmars ledigt. :)
Ha en bra fortssättning på denna söndag...
// Per
DynamitHarry??
lördag 19 november 2011
Anonym...
Som jag skrivit tidigare och jag gör det igen.
Jag kommer inte publicera kommentarer som inte är "undertecknade" om jag inte kan gissa mig till vem det är som skrivit kommentaren.
Så svårt kan det inte va att stå för det ni kommenterar med att skriva ert namn. :)
Ha de...
// Per
Jag kommer inte publicera kommentarer som inte är "undertecknade" om jag inte kan gissa mig till vem det är som skrivit kommentaren.
Så svårt kan det inte va att stå för det ni kommenterar med att skriva ert namn. :)
Ha de...
// Per
Lördagsgodis...
Ligger nerkrupen under en filt med detta i handen...
Tyckte jag va värd lite godis när det är lördag.
Jag gör allt för att kurera mig.
Godis borde ju funka.
Jag har haft ett dagpass och det kändes lite konstigt att få gå hem redan klockan 15.15 när det va helgjobb.
Brukar ju alltid förstöra jobbhelgerna med heldagar.
Efter jobbet hann jag ut en sväng till Ikea och Bergvik.
Fick bara med mig godis och mat.
Klockan är bara 19.30 och jag skulle inte ha några bekymmer att lägga mig och somna.
Märks att jag inte mår helt 100.
Men jag ska försöka hålla mig vaken en stund till.
Ska se Så mycket bättre tänkte jag.
Får räcka för ikväll.Ha de bäst...
// Per
fredag 18 november 2011
Hotell frukost...
Vad är det som gör att hotellfrukost är så faktastiskt gott?
Jag har vart iväg och lyxat till det några gånger den senaste tiden.
Jag köpte resturangchansenhäftet av Caroline på jobbet och jag kan säga att jag vill ha ett sådant häfte näste år också.
Där fanns bl.a 4 frukostkuponger på hotell Drott.
Gå 2 betala för 1.
95:- för 2 personer.
Och man äter sig verkligen mätt.
Jag behövde inte äta nån lunch efter denna frukost kan jag säga.
Jag har vart iväg och lyxat till det några gånger den senaste tiden.
Jag köpte resturangchansenhäftet av Caroline på jobbet och jag kan säga att jag vill ha ett sådant häfte näste år också.
Där fanns bl.a 4 frukostkuponger på hotell Drott.
Gå 2 betala för 1.
95:- för 2 personer.
Och man äter sig verkligen mätt.
Jag behövde inte äta nån lunch efter denna frukost kan jag säga.
Prinskorv, köttbullar, bacon, frallor och juice...
Hallonyoghurt och ägg...
Pannkakor och sylt.
Annanas och melon..
// Per
Panodil...
Panodil är min grej just nu.
Igår hade jag feber och ont i halsen.
Idag har jag en mindre trevlig hosta och slemmig i halsen.
Och ont i kroppen såklar så det får bli lite Panodil idag också.
Nån gång ska jag väl bli frisk igen. :)
Ha de gött...
// Per
111...
Jag har ju alltid var en fanatiker av matte. *Host*
Kolla denna...
Om du lägger ihop ditt årtal när du är född + din ålder så gissar jag att det blir 111. :)
Eller?
Om du nu är född på 1900 talet.
// Per
Kolla denna...
Om du lägger ihop ditt årtal när du är född + din ålder så gissar jag att det blir 111. :)
Eller?
Om du nu är född på 1900 talet.
// Per
torsdag 17 november 2011
Café Noremalm...
Nu är Café Noremalm klart tror ja. :)
Några fler muggar men annars så.
Snyggt eller katastrof?
Va tycker ni?
// Per
Några fler muggar men annars så.
Snyggt eller katastrof?
Va tycker ni?
// Per
Tårta...
Häromdagen så fick jag ett ryck på jobbet.
Jag tillverkade min första tårta jag gjort helt själv på egen hand.
Till mitt försvar fanns det inte så mycke att ha på den.
Så det fick bli skivade bananer.
I den fick de bli sylt och marsan.
Och inte har vi nån spritts att spritsa grädde med heller.
Vad gör man då?
Det fick bli en plastpåse och jag fick försöka göra så snyggt jag kunde. :)
Tanterna käkade med stor aptit och de åt mer än de borde käka. :)
Nej. Jag tar inte beställningar. ;)
// Per
Jag tillverkade min första tårta jag gjort helt själv på egen hand.
Till mitt försvar fanns det inte så mycke att ha på den.
Så det fick bli skivade bananer.
I den fick de bli sylt och marsan.
Och inte har vi nån spritts att spritsa grädde med heller.
Vad gör man då?
Det fick bli en plastpåse och jag fick försöka göra så snyggt jag kunde. :)
Tanterna käkade med stor aptit och de åt mer än de borde käka. :)
Nej. Jag tar inte beställningar. ;)
// Per
onsdag 16 november 2011
Brandman...
Idag har jag varit brandman.
Jag har vart på brandutbildning på brandstationen.
Vi fick bl.a släcka en brinnande docka och rädda en som höll på att brinna inne.
Sen va det en massa viktig information som vi kan ha nytta av på jobbet och även hemma.
Efter kursen så åkte jag hem och bäddade ner mig.
Jag hade ont i halsen och kände mig frusen.
Så det va bara att trycka i mig Panodil och krypa under täcket.
I eftermiddag kom mamma och pappa på besök.
De hade med sig påfyllning av Panodil. :)
Jag har även fått påfyllning av latte idag.
Shai latte beställningen som inte kom förra veckan kom idag och de hade skickat med ett extra paket.
Plus i kanten till Tassimo. :)
Nu blir det soffan innan det är dags att sova.
Ha de gôtt...
// Per
Jag har vart på brandutbildning på brandstationen.
Vi fick bl.a släcka en brinnande docka och rädda en som höll på att brinna inne.
Sen va det en massa viktig information som vi kan ha nytta av på jobbet och även hemma.
Efter kursen så åkte jag hem och bäddade ner mig.
Jag hade ont i halsen och kände mig frusen.
Så det va bara att trycka i mig Panodil och krypa under täcket.
I eftermiddag kom mamma och pappa på besök.
De hade med sig påfyllning av Panodil. :)
Jag har även fått påfyllning av latte idag.
Shai latte beställningen som inte kom förra veckan kom idag och de hade skickat med ett extra paket.
Plus i kanten till Tassimo. :)
Nu blir det soffan innan det är dags att sova.
Ha de gôtt...
// Per
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











