lördag 25 maj 2013
fredag 24 maj 2013
Helg...
Dags för jobbhelg igen!
De kommer gå som en dans som de heter.
Fredagkvällen är ju redan fixad.
Bara 2 heldagar kvar.
Det vart ingen träning idag heller.
Mina ben är inte bra än men betydligt bättre.
Ska väl snart va helt bra igen hoppas jag. :)
Då jäklar ska det tränas igen.
Innan jag drog till jobbet idag så va jag tvungen att handla lite mat och sen hamnade jag på EM möbler.
Det besöket slutade med att jag la undan hallmöbeln som jag tittat på ett tag.
Så på måndag när jag har lite mer tid slår jag till.
Och på tal om shopping.
Fick med mig dessa när jag va på stan igår.Skulle kostat 300:-
Men med rabatt och bonus så vart det 190:- istället.
De duger att svetta ner när jag är på nån loge och svänger mina lurviga. :)
Nu blir det natten här.
Klockan ringer 6.15. :/
Godnatt...Helg
// Per
torsdag 23 maj 2013
Akuten...
2:a dagen efter Tabatapasset och mina ben är helt förstörda. :)
Vaknade inatt av att jag hade ont.
När jag skulle kliva upp så kändes det som benen skulle vika sig.
Att gå i trappor är = hemsk smärta! :)
Va ner till stan en sväng för att röra lite på mig iaf.
Köra 2 pass på gymmet va bara att glömma.
Efter träningen igår så hamnade jag på akuten och gjorde syrran sällskap när Johan behövde hjälp.Men han vart så trött så han somnade när doktorn aldrig kom.
Inte så konstigt när klockan va över midnatt.
Jag hann sätta upp nya krokar i hallen innan jag stack iväg till sjukan.
Före...
Efter...
Vart lite bättre till tapeten va?
Nästa steg blir ny möbel i hallen.
Sedan är hallen helt klar.
Nu ska jag ta mina cementben och lägga mig.
Imöra är det ev. spinning kl 12 och ca 14 börjar jag jobbet.
Godnatt på er...
// Per
Utmärkelse...
Idag fick jag en ny "utmärkelse" av Johan...
Jag är jordklotets bäste morbror.
Känn på den ni. ;)
// Per
(Klicka på bilden så blir den större)
Jag är jordklotets bäste morbror.
Känn på den ni. ;)
// Per
(Klicka på bilden så blir den större)
tisdag 21 maj 2013
Tabata...
Igår så hände något som jag inte vet hur det gick till.
Jag bokade ett Tabata pass.
Så det va bara att gilla läget och åka till KMTI.
Vad är Tabata då?
Jobbigt va typ de enda jag visste.
Man kör en övning maxat i 20 sekunder.
Vilar 10 sekunder och kör 20 sekunder.
Detta gör man 8 gånger.
Mitt i passet slängde hon in idioten 3 min x 2.
Just nu känns benen som de är fyllda med cement. :)
Detta va helt klart det jobbigaste passet jag kört hittills sedan jag vart träningsgalen.
Va typ dö efter första övningen.
Då va det bara resten kvar. :)
Nu blir det sova några timmar.
Frågan är om jag tar mig ur sängen när klockan ringer.
Godnatt...
// Per
måndag 20 maj 2013
Hel...
Skulle gjort 7.45 till 15.15 men det vart till 20.00 istället.
Lika bra att köra på medans det gavs tillfälle.
Eller va det latmasken som inte orkade ringa in nån vikarie?
Ja nu är iaf heldagen avklarad och jag har softat lite i soffan sedan jag kom hem.
Nu blir det sängen och sova några timmar innan det ska jobbas igen.
Imöra kväll blir det ett nära dödens pass på KMTI.
Rädd att jag kommer va död efter passet.
Bäst att säga godnatt nu.
Godnatt...
// Per
Lika bra att köra på medans det gavs tillfälle.
Eller va det latmasken som inte orkade ringa in nån vikarie?
Ja nu är iaf heldagen avklarad och jag har softat lite i soffan sedan jag kom hem.
Nu blir det sängen och sova några timmar innan det ska jobbas igen.
Imöra kväll blir det ett nära dödens pass på KMTI.
Rädd att jag kommer va död efter passet.
Bäst att säga godnatt nu.
Godnatt...
// Per
söndag 19 maj 2013
Fredag till söndag...
Då är det redan söndag.
Det har gått i ett sedan i fredags känns de som.
Efter dagpasset på jobbet va det hem och packa dansväskan.
Det va premiär i Blomsterhult.
Date och Dreams spelade 5 timmar nonstop.
Men innan dansen drog igång så åkte jag och hämtade upp Tessan, Matilda, Hanna-Lena och Rickard och åkte upp till Åsa för lite uppladdning.
Jag hade faktiskt redan börjat uppladdningen innan dansen med Resorb.Fick bli en dos även efter dansen och det va faktiskt skillnad.
Kroppen kändes mycket piggare när klockan ringde igår morse.
Dansen då?
Ja det va minst sagt va fullt upp.
Missade hela 1,5 låt på 5 timmar.
Nästan lite dåligt va?
Hann bara med ett tröjbyte under hela kvällen men borde gjort minst ett byte till.
Igår va det heldag på CCC här i Karlstad där SM i dans avgjordes.
Iår va tiodans med och hjälp vilken koll på sina kroppar de hade. :)
Och...Jaja.
Klart det sprätte i benen när det va dags för buggfinalerna.
Är ju hela 11 år sedan jag va med i min senaste SM final i bugg.
Idag har jag gått på sparlåga däremot.
Tvättmaskinen går.
Jag har vart ute en kort sväng och ska ut en snabbis till Ica tror jag.
Det är ju hockeyfinal med Sverige ikväll och det kan va gott med något mindre nyttigt då va?
Hoppas på seger nu.
Ha en bra söndagkväll...
// Per
torsdag 16 maj 2013
Straff...
Jag började dagen med bodysculpt på KMTI ute på konstgräset.
Helt grymt gött att köra ute i finvädret.
Sedan va de hem och slänga i mig lite mat och sen till jobbet för ett kvällspass.
Och efter jobbet så blev det hockey,
Som fick avgöras på straffar...
Och Sverige vann på kvällens hårdaste straff. :)
Så nu väntar Finland i semifinal.
Och nu väntar kudden!
Godnatt...
// Per
Helt grymt gött att köra ute i finvädret.
Sedan va de hem och slänga i mig lite mat och sen till jobbet för ett kvällspass.
Och efter jobbet så blev det hockey,
Som fick avgöras på straffar...
Och Sverige vann på kvällens hårdaste straff. :)
Så nu väntar Finland i semifinal.
Och nu väntar kudden!
Godnatt...
// Per
onsdag 15 maj 2013
Onsdag...
Dags att summera denna onsdag då!
En trött Per knallade till jobbet kl 7.35 och va på plats 4 minuter senare.
Varför trött?
Sov fruktansvärt dåligt inatt.
Jobbade mellan 7.45- 13.30 på våningen.
Sedan va det apt och en uppfriskning i HLR.
Senast jag räddade livet på en sådan här va typ 1991.Efter jobbet va det dags för lite träning.
Det fick bli 1,5 timme på crosstrainern.
Och jag hade garanterat gulast skor kan jag säga. :)
Dessa gula är mina senaste i skoväg.
Nu ska jag dyka ner så jag är redo för lunchträning imöra.
Godnatt på er!
// Per
måndag 13 maj 2013
130513...
Då är disken avklarad...
Ska strax hänga första maskinen av 2.
Klockan 12.00 va jag tillbaka till mitt 2:a hem eller är de första tro?
Iof så sover jag ju inte på gymmet så det får väl va nr 2 då.
Körde ett härligt spinningpass.
Som de ser ut nu så blir det inte så många pass på KMTI denna veckan. :(
Tiden räcker inte till.
Men på fredag blir det ett 6 timmar långt danspass i Blomsterhult så kanske bra om jag inte kör slut på mig totalt med besök på KMTI?
Ska prova något nytt före och efter dansen faktiskt.
Resorb ska få en chans och se om de kan hjälpa en uttorkad Per. :)
Jag kommer ju svettas en hel del under 6 timmar så lite vätskeersättning kanske inte är så dumt?
Något annat som heller inte är dumt är glass...
Mjukglass som man kan vispa ihop hemma!Perfekt för en glassälskare som mig ju. ;)
Tvätten va de ja!
Ha en bra kväll...
// Per
söndag 12 maj 2013
Slut...
Ja då är jobbhelgen slut och imöra väntar en ledig dag.
Frågan är vad jag ska hitta på då?
Jodå.
Jag har allt bokat in ett spinningpass klockan 12.00.
Har ju haft 2 träningsfria dagar.
Så nu är det på´t igen.
Tror inte jag får ihop så många träningspass denna veckan men några ska jag nog få till.
Får bli natten här nu.
Känner mig rätt trött i huvudet känner jag.
Godnatt på er!
// Per
Frågan är vad jag ska hitta på då?
Jodå.
Jag har allt bokat in ett spinningpass klockan 12.00.
Har ju haft 2 träningsfria dagar.
Så nu är det på´t igen.
Tror inte jag får ihop så många träningspass denna veckan men några ska jag nog få till.
Får bli natten här nu.
Känner mig rätt trött i huvudet känner jag.
Godnatt på er!
// Per
fredag 10 maj 2013
Jobbhelg...
Då är det jobbhelg igen då.
28 timmar i Caremas färger med andra ord.
Hade hellre åkt till KMTI och tränat men där tjänar man inga pengar.
Jag är inne i ett "äckligt" gött träningsstim just nu.
Jag har precis vart och kört ett sprättlätt spinningpass som Jeff sa typ hela tiden under passet.
Så lätt vet jag inte med det va betydligt bättre luft idag än igår.
Då va det bastuvärme i spinningsalen.
Passet idag va nr 6 denna veckan.
Och på 3 veckor har jag kört 18 pass! :)
Det inkluderar pass på KMTI och socialdanspass på 3,5 timme.
Inte så illa va?
Galet kanske men det är så gött att få ge järnet när jag är där för att träna. :)
Nu blir de sista fixet innan jobbet.
Ha en bra helg!
// Per
28 timmar i Caremas färger med andra ord.
Hade hellre åkt till KMTI och tränat men där tjänar man inga pengar.
Jag är inne i ett "äckligt" gött träningsstim just nu.
Jag har precis vart och kört ett sprättlätt spinningpass som Jeff sa typ hela tiden under passet.
Så lätt vet jag inte med det va betydligt bättre luft idag än igår.
Då va det bastuvärme i spinningsalen.
Passet idag va nr 6 denna veckan.
Och på 3 veckor har jag kört 18 pass! :)
Det inkluderar pass på KMTI och socialdanspass på 3,5 timme.
Inte så illa va?
Galet kanske men det är så gött att få ge järnet när jag är där för att träna. :)
Nu blir de sista fixet innan jobbet.
Ha en bra helg!
// Per
onsdag 8 maj 2013
Spinning...
Jag passar på att köra järnet även idag eftersom jag jobbar heldagar till helgen.
Lunchpasset va ett movie spinningpass.
Efter kvällens pass blir det hem och slappa i soffan och kolla på hockey.
Sverige möter Norge.
Ja eller Färjestad.
"Halva" Färjestad är ju norskar.
Ha en fortsatt trevlig onsdag!
// Per
tisdag 7 maj 2013
130507...
Förra veckan va jag ledig 4 dagar och igår gjorde jag heldag på jobbet och idag började min 3 ledighet och såklart har jag vart på KMTI.
2 pass har jag faktiskt kört.
Lift it på lunch= darriga och trötta muskler.
Spinning 60 minuter med "mördar" Malin nu i eftermiddag.
Så nu sitter jag här i soffan och är lite småsliten. :)
Men gött att va igång efter 3 dagars vila.
Mellan passen va jag på medarbetssamtal med chefen.
Gick väl bra och tror att jag får behålla jobbet ett tag till.
Imöra blir det träning igen och jag måste nog ringa Sappa igen.
Det blir inge bättre med bilden på TV:n. :/
Och där va tvättmaskinen klar.
Bara att hänga tvätten då.
Ha de gôtt...
// Per
2 pass har jag faktiskt kört.
Lift it på lunch= darriga och trötta muskler.
Spinning 60 minuter med "mördar" Malin nu i eftermiddag.
Så nu sitter jag här i soffan och är lite småsliten. :)
Men gött att va igång efter 3 dagars vila.
Mellan passen va jag på medarbetssamtal med chefen.
Gick väl bra och tror att jag får behålla jobbet ett tag till.
Imöra blir det träning igen och jag måste nog ringa Sappa igen.
Det blir inge bättre med bilden på TV:n. :/
Och där va tvättmaskinen klar.
Bara att hänga tvätten då.
Ha de gôtt...
// Per
söndag 5 maj 2013
Söndag...
Redan söndag och sista lediga dagen.
Väntar på att mamma och pappa ska komma.
Som bonus kommer syrran och Philip också. :)
Igår va det dans i Örebro och Blender stod på scen och levererade bra musik.
Det vart en riktigt bra kväll trotts att jag va så trött på dagen.
Dans varenda låt och 2 dyngblöta tröjor vart resultatet av kvällen.
Nu ska jag ta några djupa andetag innan Philip dundrar in här. :)
Ha en riktig skön fortsättning på denna söndag!
// Per
Väntar på att mamma och pappa ska komma.
Som bonus kommer syrran och Philip också. :)
Igår va det dans i Örebro och Blender stod på scen och levererade bra musik.
Det vart en riktigt bra kväll trotts att jag va så trött på dagen.
Dans varenda låt och 2 dyngblöta tröjor vart resultatet av kvällen.
Nu ska jag ta några djupa andetag innan Philip dundrar in här. :)
Ha en riktig skön fortsättning på denna söndag!
// Per
Johan & Philip igår.
lördag 4 maj 2013
Trött...
Jag är såå trött och sliten.
Känns som inte jag vaknar alls idag.
19.20 rullar vi till Örebro för dans till Blender.
Hoppas jag vaknar till innan dess.
Funderar på att blunda en sväng innan det är dags att åka.
Ha en bra lördag på er!
// Per
Känns som inte jag vaknar alls idag.
19.20 rullar vi till Örebro för dans till Blender.
Hoppas jag vaknar till innan dess.
Funderar på att blunda en sväng innan det är dags att åka.
Ha en bra lördag på er!
// Per
fredag 3 maj 2013
Fredag...
Då är det fredag och jobbveckan är över för många.
Själv är jag inne på min 2:a lediga dag.
Började dagen med lunchspinning klockan 12.
Där insåg jag att det bara va att avboka eftermiddagens spinningpass.
Kroppen känns inte helt 100.
Så det blir bara 4 pass på gymmet denna veckan.
Kommer dansa imöra så det får väl räknas som det 5:e träningspasset denna veckan.
Om 14 dagar är det dags för dans i Blomsterhult.
Du kommer väl?
Bara hoppas på att det blir lite varmare tills dess.
Nu ska jag fortsätta på hockey VM.
Just nu ligger Sverige under. :(
Ha en bra kväll...
// Per
Själv är jag inne på min 2:a lediga dag.
Började dagen med lunchspinning klockan 12.
Där insåg jag att det bara va att avboka eftermiddagens spinningpass.
Kroppen känns inte helt 100.
Så det blir bara 4 pass på gymmet denna veckan.
Kommer dansa imöra så det får väl räknas som det 5:e träningspasset denna veckan.
Om 14 dagar är det dags för dans i Blomsterhult.
Du kommer väl?
Bara hoppas på att det blir lite varmare tills dess.
Nu ska jag fortsätta på hockey VM.
Just nu ligger Sverige under. :(
Ha en bra kväll...
// Per
torsdag 2 maj 2013
Ledig...
Då är det torsdag den 2:e maj och jag har påbörjat min 4 ledighet.
Vad passar bättre än att köra på med träningen?Idag blir det 2 pass varav jag redan kört det första som va ett Body Sculpt.
Skakiga värre va musklerna efter 45 jobb för musklerna.
17:45 är det dags för spinning med My.
My är en ny instruktör för mig så det ska bli spännande vad hon har för musik.
Får se hur många pass jag hinner med denna veckan.
Har hunnit med 3 efter ikväll eftersom jag hade vilodag ibörjan av veckan.
Tänkte jag skulle hinna en sväng till Ikea innan det är dags och träna.
Ha en bra fortsättning på torsdagen!
// Per
onsdag 1 maj 2013
13 år...
Idag är det 13 år sedan jag började jobba på Sveagatan 10 A.
Shit va årena har gått snabbt.
Jag va 27 år när jag började där.
Och nu 40!
Hmm. Inte lika rolig räkning längre. :)
// Per
Shit va årena har gått snabbt.
Jag va 27 år när jag började där.
Och nu 40!
Hmm. Inte lika rolig räkning längre. :)
// Per
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















