lördag 23 juli 2011

110723...

Idag vart det frukost på balkongen.
Utanför glasrutorna vräkte regnet ner.
Ena stunden har det regnat och sedan skiner solen.
Ska det va så svårt att bestämma sig.
Sol räcker gott och väl.
Och till slut kom allt solen fram. :)
Denna helgen är det sista helgen på min ledighet.
Jag har inte haft några större planer för dagen utan tagit dagen som den kommit.
Det vart ingen dans i helgen.
Jag hade iof 2 danser att välja på.
Malung och Örebro.
Men lusten för dans är inte på topp så det är lika bra att va hemma.
Eftersom jag hade lite tid över idag så vart de en tur till Ikea.
En tur till Ikea är aldrig fel. :)
På vägen hem från Ikea så svängde jag förbi Max och köpte mig en lyxshake. :)
Jag har även legat och slappat vid kanalen.
Och där går båtbussen...
Är ni i Karlstad så tycker jag ni ska ta en tur med båtbussarna.
 Jag fick sällskap av denna pippin...
Idag fyller Philip 4 månader... Grattis!
Ha nu en bra lördagkväll...
// Per

fredag 22 juli 2011

Sjukan...

Igår kväll så roade jag mig med att titta på detta i flera timmar.
Jag tillbringade några timmar på akuten här i Karlstad.
Jag gjorde mamma sällskap.
De hittade inget allvarligt som tur va och efter 6 timmar fick hon åka hem.
Jag körde hem henne inatt och sov över i Kil eftersom jag bytte av pappa då han skulle upp och jobba idag.
Ja ni ser rätt.
Pappa har gått i pension men han har börjat jobba igen.
Han ska tydligen jobba vecka 31-32 också.
Sen lider jag med alla i Norge som blivit drabbade av bombdåd eller skottlossning.
Vart är världen påväg egentligen?? :(
Ha en bra kväll...
// Per

Philip...

Lille Philip berättar rövarhistorier. :)
// Per

torsdag 21 juli 2011

Inställt...

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.
Det va ju meningen att jag skulle åka upp till Malung för avslutningen på dansbandsveckan.
Men nu har Linda gått och blivit genomförkyld så vi hoppar det idag.
Jag har svårt att se att hon blir frisk tills imorgon så vi kan åka upp då men hoppet är ju det sista som överger männskan säg de. :)
Krya på dig Linda!
Själv så har jag börjat hosta.
Rösten börjar väl komma tillbaka lite smått efter att jag tappade den i Uddevalla förra helgen.
Med andra ord är det lite sjukstuga i Karlstad.
När solen sken som den gjorde idag så passade jag på att lägga mig i parken och sola.
Bäst att passa på att njuta.
Snart är man instängd på jobbet igen.
Nej...Nu måste jag rusa iväg till akuten.
Ha de...
// Per

Historia...

En morgon när Prästen skulle gå till jobbet hittade han en DÖD GRIS vid sidan om vägen.
Han ringde polisen o berättade om den döda grisen.
Då sa polisen lite stöddigt:
Jag trodde att ni tog hand om de döda?
Prästen fann sig snabbt o svarade:
Ja det gör vi men vi ringer alltid deras anhöriga först...!!

100 miljoner...

Om jag vann 100 miljoner skulle jag...
  • Ringa till mamma och säga att hon skulle säga upp sig från sitt jobb.
  • Betala syrrans lån.
  • Betala mamma och pappas lån.
  • Sätta in pengar till Johan och Philip så de klarar sig.
  • Ringa chefen och säga upp mig.
  • Sälja min bil och köpa en cab och en vinterbil.
  • Köpa mig ett hus och bygga det precis om jag vill. Med dubbelgarage så klart.
  • Skänka pengar till barncancer fonden.
Vad skulle du göra?
// Per

onsdag 20 juli 2011

Latdag...

Idag känns det som jag haft en riktigt latdag.
Känns som jag inte gjort något men när jag tänker efter så har det hänt lite här iaf.
Jag har tvättat.
Och jag har tagit hand om tvätt.
Sedan har jag städat och diskat.
De tog lite tid innan jag fick fart på mig men till slut så. :)
Jag skulle behöva stryka ett gäng tröjor om jag ska åka norröver imöra.
Dans på gång igen.
Och nu är det bara 5 dagar kvar.
Sen börjar allvaret igen. :(
Bjuder på en bild på syrrans änglar...
Ha de gött...
// Per

Jag är...

Jag är inte...
  • Den vältränade killen med de stora musklerna.
  • Den solbrända innekillen.
  • Den som dricker vin eller andra alkoholdrycker.
  • Den tuffa & coola killen...
  • Den killen med det flaschigaste jobbet.
  • Den coola killen med massa tatueringar.
  • Den med den flaschigaste bilen.
  • Den med den stora båten.
Jag är...
  • Världens snällaste och omtänksammaste kille.
  • Kille som har magiska händer.
  • Killen med ett gott hjärta.
  • Killen som dansar som en gud, den bäste buggaren och man vill tydligen bara ha mer.
  • Killen som är go, ärlig och sprallig.
  • Killen som har skön humor.
  • Killen som är ansvarstagande och ordentlig.
  • Killen som oftast är glad.
  • Killen som skulle bli världens bästa pappa.
(Jag är svarena är från några vänner som beskrivit mig)

// Per

tisdag 19 juli 2011

Promenad...

Igår kväll så tog jag mig i kragen och drog på mig träningsskorna och tog mig en promenad.
Och som vanligt så hade jag med mig mobilen.
Här kommer några kort jag fångade med den...
 Klarälven rinner vackert genom Karlstad.
Nya CCC som ligger vid Klarälven.
Gamla stenbron...
Det va en riktigt härlig igår så en promenad va inte fel alls.
Vad kommer händer idag då?
Jag va ut och lunchade på Bergvik.
Passade på att kika i några affärer också när jag ändå va där.
Resten av dagen är det dåligt med planer.
Jag måste nog kolla in medvind och se hur mitt schema ser ut nästa veckan.
Jaaa... :(
Min semester är snart slut.
4 veckors ledighet är snart över.
Ha en bra kväll...
// Per

Elisás bilder...

Nu har bilderna från dansen till Elisás i Forshaga släppts.
Jag lyckades fastna på hela 4 st denna gången...
Jag och Sofie buggar järnet...
Mer bugg med Sofie...
Och lite till. :)
Arga leken börjar NU!!
De va inte så mycke dansant folk på denna dansen och väldigt många med rutig skjorta som dansade fram som tåget.
Ha de gött...
// Per

måndag 18 juli 2011

Karlstad igen...

Då är jag hemma i Karlstad igen efter en litet turné som avslutades i Malung igår.
Alla tjatar om att det är så fantastiskt i Malung och dansbandsveckan.
Men jag vet inte om jag är så imponerad.
Trångt och bökigt va de iaf.
Och värre lär det bli.
Jag är ju en dansare som vill ha flyt framåt i dansriktningen.
Och det är svårt att få när det är en massa foxare som smyger fram.
Precis som alla husvagnar som stoppar upp flytet på vägarna nu under sommaren. :)
Denna satt på bilen när dansen va slut.
Jag kanske skulle behöva en sådan kurs? :)
Idag så hittade jag några bilder på mig från Blomsterhult senast jag va där.
Bjuder på denna...
Jag och Linda H när Blender va och spelade för ett tag sedan i Blomsterhult...
Resten av kvällen kommer tillbringas med att fixa med tvätt och gå till jobbet.
Nej. Jag ska inte jobba. :)
Men eftersom jag har semester och något saknas så får de väl fuskas lite.
Ev. så ska jag nog ta mig en promenad lite senare.
Om de inte regnar förståss. :)
Ha de gôtt...
// Per

söndag 17 juli 2011

Mot Malung...

Då är jag påväg till Malung.
Dansbandsveckan drar igång ikväll och jag ska dit.
Det är väl jag och 45000 till som ska dit. :)
Kanske inte 45000 ikväll men under kommande vecka.
Det kommer nog bli en härlig upplevelse.
Ha de gött och kör försiktigt på vägarna.
// Per

lördag 16 juli 2011

Noremalm...

Igår så åkte jag som sagt va ner till Uddevalla och släktträffen.
Jag, Johan och voffen Pontus åkte i min bil.
Johan laddar med Bamse...
Här jagar vi syrran...
Idag så vart det frukost i husvagnen och på förmiddagen så vart det ett besök hos min kusin Michael och hans familj.
För att ta oss till dem va vi tvungna att åka över den lille bron som jag inte har namnet på just nu.
Johan tyckte den va häftig. Mormor tyckte dock inte att den va lika häftig. :)
Hemma hos Michael vart det fika...
Efter fikat så fick vi åka förbi Ica Kvantum för att köpa mer grillbriketter.
Nejdå... Det va inte Johan som körde.
Men när morfar lämnade förarsätet passade han på att köra ikapp med sin mamma som sitter i bilen brevid. :)
Några av släktingarna njuter av det fantastiska vädret som vi har haft idag...
Här leker Johan med några av sina nya polare medans Linda håller ett vakande öga på dem.
Idag så vart det långbord ute i det fina vädret...
Även i andra änden av bordet käkades det för fullt. :)
Lite senare vart det Noremalm mästerskap i kubb.
Vi va uppdelade på 4 lag som spelade på 2 banor...
Till vänster ser ni mina lagkompisar Linus (stående) och Martin (sittandes på huk).
Och vi lyckades ta hem segern i mästerskapet. :)
Nu är klockan natten här.
Johan är helt slut efter ännu en dag fylld med lek och bus med sina nya kompisar.
Mamma och pappa ligger och snarkar ikapp.
Så nu ska jag krypa ner under täcket och hoppas på att rösten kommer tillbaka lite.
Jag har börjat tappa rösten. :)
Får bli post it lappar imöra när jag ska bjuda upp för dans imöra. 
Godnatt på er...
// Per

fredag 15 juli 2011

Tillbaka igen...

Nu har jag funderat och grubblat ett tag... Jag gör de fortfarande faktiskt om jag ska va ärlig.
Jag har inte haft nån större gnista för att skriva så därav pausen.
Jag har kännt mig tom och inte inspirerad alls.
Får se om jag har det även efter detta inlägg...
Det har vart mycke tankar som snurrar om och om igen i huvudet.
Just nu så är jag i Uddevalla på släktträff.
Ska va här hela helgen.
Det är första gången som släkten Noremalm har släktträff.
Kul att se alla live istället för på Facebook.
Idag har vi grillat och pratat en hel del.
Vi hann även med lite kubb.
Och det gick rätt bra för laget jag va med i.
2 matcher och 2 vinster. :)
Imöra blir det fler från släkten Noremalm som kommer.
Här kommer några bilder från dagen...
 Grillarna gick varma idag.
 Delar av släkten...
Kubb på hög nivå...
Utsikten går inte att klaga på iaf...
På söndag rullar jag upp till Malung för dansbandsveckan.
Det blir en liten tur på ca 38 mil. :)
Jag dansar söndagnatt sedan rullar jag hemöver till Karlstad för några dagars vila
Och på tal om vila.
Nu får det bli natten.
Godnatt...
// Per

Tillbaka...

Okej...
Jag kör väl igen.
Jag har fått en del "klagomål" på att jag tagit paus så jag kör väl lite igen då...
Ha de gött...
// Per

tisdag 5 juli 2011

måndag 4 juli 2011

Ny vecka...

Då va det en ny vecka då.
Vädret är väl sådär.
Inget solväder men jag ska nog kunna hitta på något.
Jag kan meddela att jag lyckades att ta mig in i klädkammaren igår.
Jag hittade faktiskt skivor som jag trodde jag förlagt.
Idag ska jag upp på vinden med lite grejer som jag inte behöver här nere i lägenheten.
Här kommer några bilder från gårdagen...
Vädret va helt okej.
När magen vart hungrig så "tände" jag grillen.
Johan hade skaffat nya foppa igår som han ville visa mig.
Så syrran va tvungen att plåta han.
Nu ska jag ta tag i min dag här.
Ha de gött...
// Per

söndag 3 juli 2011

110703...

Håller just nu på att äta frukost.
Frukosten idag består av rostade mackor och juice.
Jag känner mig halvt överkörd.
Statusen på axeln  idag är fortfarande ont och jag är stel i nacken och ner i ryggen.
Med andra ord.
Tur det inte är någon dans inplanerad de närmaste dagarna.
Kvällen igår bjöd på lite snacka på datorn.
Jag fick i mig lite onyttigt...
Chips och cola...
Men jag va även ute på en 1 timmes promenad.
På schemat idag står...
Försök ta dig in i klädkammaren om du kan.
Sedan ska jag hälsa på Janssons 4 benta barn.
Det är väl det enda jag kan komma på just nu.
Men som sagt va.
Klädkammaren är ingen lek. :)
Ha nu en bra dag vad ni än tar er för...
// Per

lördag 2 juli 2011

Besök...

Idag har jag haft finbesök.
Johan kom hit med mormor och morfar.
De hade vart och köpt jord.
Så de passade på att hälsa på här en stund.
Och Johan ville jag skulle hänga med till Mc Donalds.
Så jag fick väl offra mig. :)
Och jag tror halva Karlstad va där.
Massa folk och sommarvikarier är ingen bra kombination.
Till slut fick vi vår mat iaf och vi vart mätta och belåtna.
Annars kan jag meddela att axeln fortfarande gör ont.
Hjälpte inte med päronsplitt glass heller. :)
Detta måste va något allvarligt.
Dagens bild på Philip...
Undrar vad han tänker på... :)
Ha de gött...
// Per

Axel...

Gårdagens träningspass som bestod i att dansa 3,5 timme till Blender vart både bra och dålig.
Det som va bra va Blender som spelade bra.
Det dåliga är att min vänsteraxel gör ont så fort jag lyfter den.
Och när man buggar så lyfter man ju armarna några gånger. :)
Så ikväll blir det ingen dans.
Jag får helt enkelt ta en TV kväll istället.
Bäst jag kollar va det är för bra på TV:n. :)
Och eftersom det är dåligt väder så är det nästan okej med en innedag va?
Ha de gött...
// Per