torsdag 4 april 2013

Ojoj...

Ojoj...
Då är det redan torsdagkväll.
Shit va det går fort.
Har inte hunnit blogga ens.
Illa men här kommer lite sammanfattning.
Jag fyllde 40 år i tisdags.
Och det vart lite firande i Kil.
Vi käkade ute och för mig vart det kött och pommes.
De smakade väldigt gott.
Sedan åkte vi hem till mamma och pappa och där vart det bakelse.
Smakade inte kattpiss den heller.
Sedan vart det lite vila av min rygg som krånglat några dagar innan vi plockade av takboxen.
19.00 va det dags för nedsläpp i LLA!
Måste match för FBK som låg under med 2-0 i matcher.
De vann till slut med hela 4-1 men de hände någe 17 minuter in i 2:a period.
Då kom denna puck flygandes mot mig.
Jag lyckades få den på handen och de kändes lite smått.
Jag kom tydligen med på TV och herr Wikegård sa nått om det.
Pappa har de inspelat så jag ska se om jag kan fixa så de kommer här på bloggen.
Igår åkte denna skithög i "badet".
Va minst sagt behövligt.
Resultatet talar för sig själv.
När bilen va ren så va det hem och fixa innan kollegorna skulle komma.
Jag hade fått order att sitta still i soffan mellan 18.30-19.00.
Min tanke va att de skulle ta med mig ut och käka något.
Men...
Klockan 18.40 ringde Doris och sa att de ville bli insläppta.
Jag hoppar i ett par skor och sprang ner...
Där stod de 6 personer istället för 4 som jag räknat med.
De hade med sig massa god mat och de började sjunga för mig. :)
Undra va grannarna tänkte? ;)
Kollegorna hade även med sig 2 paket.
Det första va en dosett...
När man passerat 40 så är det dosett som gäller.
Det fanns allt från minnet till hälsene medicin. :)
Och så här lycklig vart jag över dosetten full med medicin.
Maten hade de fixat på ICA Välsviken.
Hur gott som helst.
Doris, Caroline, Laila, Sofia, Annelie och Ingegerd va kollegorna som kom för att fira mig.
Vi hade så trevligt så de sista gick hem ca 01.15 eller nått.
I det andra paketet fanns en sådan här snygg tröja.
Blir kanon till sommaren!
Kortet som va med paketena.
Tusen tack för en rolig och mysig kväll!!
När jag kom till jobbet imorse lite småtrött så kom chefen med dessa fina blommor.
Tack så mycket jobbet!
Ikväll va det dags för ett spinningpass.
Mina träningspolare jobbade eller va skadade så jag fick köra själv.
Imöra blir det lunchspinning innan jag kliver på jobbhelgen.
Sådär...
Nu har ni koll på vad jag gjort de senaste dagarna.
Nu ska jag sova!
Godnatt...
// Per

2 kommentarer:

Marita sa...

Som 50+ har jag nog klarat mig ganska bra. Jag har bara 2 av dessa mediciner i dosetten.... ;)

Per Noremalm sa...

Marita: Okej. Hälsenan och humöret eller? :)