onsdag 14 september 2011

Slödag...

En liten sumering av min dag kommer gå rätt snabbt känner jag när jag tänker tillbaka tills imorse.
Jag har inte gjort så mycke känner jag.
Jag har relaxat typ hela dagen.
Jag kanske kan kalla det uppladdning inför jobbpasset jag haft ikväll.
Innan jobbet hann jag handla lite mat så lite "nytta" har jag gjort idag.
Ha en bra fortsättning på kvällen.
// Per
Philip käkar riktig mat...

Varning...

Jag vill bara varna er som är eller tänker komma till Värmland.
För här i Värmland har vi...
Rasande björkar...
Hur kul kan det va om man skulle möta en rasande björk? :)
// Per

tisdag 13 september 2011

Mattan...

Här är mattan som jag funderar på...
Den finns på Em möbler och heter Vimmerby.
Priset just nu är 999:-.
Den fanns inte i Karlstad igår.
Men jag kanske ska kolla i Årjäng till helgen om jag åker på Årjängs mârten.
// Per

Tuppen...

Idag är jag uppe med tuppen.
Här går tvättmaskinen för fullt.
Ska börja diska strax.
Men måste ringa till Clara tappen ang tiden för att lämna blod först.
Frukost kanske vore något också?
Ha de bäst...
// Per

måndag 12 september 2011

Ledig...

Idag är dagen efter jobbhelg.
Och det tar typ halva dagen innan man vaknar till liv.
Och eftersom jag hade en fullspäckad dag med massa måsten så va det lika bra att börja dagen med en lunch klockan 13.00. :)
Kyckling och pasta i Mitt i city...
Okej...
Jag kan lika gärna erkänna direkt att jag inte gjorde så många måsten som jag hade hoppats på. :)
Efter lunchen så tog jag iaf tag i mattkollandet.
Jag kikade in 3 ställen.
Och jag vart bara lite klokare.
På Obs Bergvik blir det nej...
På Sonnelids njeee...
Och på Em möbler kanske.
Em möblers matta verkade helt okej.
Problemet va att de inte hade den inne i rätt färg.
Jag får helt enkelt avvakta lite tills de får in den.
Så just nu står det mellan Ikea och Em möbler. :)
Under kvällen vart det...
Kakkalas... :)
2 kaksorter som smakade mumma.
Nu blir det natten här.
Godnatt...
// Per

söndag 11 september 2011

110911...

Då va den jobbhelgen över.
Nu är jag ledig 2 dagar.
Visst ja...
Jag tog ett extrapass på tisdagkväll.
Så det vart bara 1 dag ledigt.
Vila mig kan jag göra när jag blir gammal.
Och det jag sett av vädret ska det bli så där.
Passar kanske bra med en massa "måsten" då eller?
Detta är några grejer jag tänkte göra...
En tur till Em möbler.
En tur till Sonelids möbler.
En tur till Obs Bergvik.
Ändra tid för att lämna blod.
Tvätta.
Diska.
Borde städa lite men frågan är om jag orkar. :)
Får se vad jag hinner med.
Jag är rätt sugen på att köpa en ny matta till soffbordet så det blir nog att jag besöker möbelaffärerna och Obs iaf.
Det bästa med denna jobbhelg va att min rygg höll och att den inte gör ont just nu.
Nu blir det nog natten här.
Godnatt på er...
// Per

lördag 10 september 2011

Lördag...

Då va jag hemma igen efter en heldag på jobbet.
Nu blir det äggmackor och varm marabou med marshmallows.
Blir snart sängen här då jag har en långdag imöra igen.
Hoppas ni haft en bra lördag.
Ha de gôtt...
// Per

fredag 9 september 2011

Helg...

Då är det fredag och det är strålande väder...
Precis vad man önskar sig när man snart ska gå på jobbhelgen. :)
Jaja. Timmarna på jobbet lär springa iväg och sedan är jag ledig måndag och tisdag.
Jag börjar klockan 15 så det är ett litet tag till innan jag måste knalla till jobbet.
Eftersom jag inte har några "måsten" här hemma så har jag tagit de lugnt och skönt hela förmiddagen.
Jag har vart ute en sväng och tagit mig en promenad i det underbara vädret.
Nu ska jag nog luta mig tillbaka i soffan här och vila lite till.
Ha en bra fredag...
// Per

torsdag 8 september 2011

Vuxenpoäng...

Idag har jag blivit mer vuxen än jag va igår. :)
Jag har skaffat detta...
Ett medmera kort. :)
Så nu är jag med i Coop familjen.
I eftermiddags drog jag till Forshaga för att kolla in Johans coola tapeter med formel 1 bilar.
Nu har han ett riktigt killrum.
När vi skulle fika hamnade killarna i mitt knä...
Superkompisarna...
Philip & jag...
Philip, Jag och Johan.
Det va skoj att träffa småkillarna igen.
Lilleman växer så det knakar.
Nu blir det TV innan jag tar natten.
Ha de gôtt...
// Per

Inflyttningsfest...

Då va det torsdag och nu kör vi igen...
Denna dag kommer säkert rusa iväg misstänker jag.
I eftermiddag ska jag till Forshaga på "inflyttnings fest".
Johan ska ha fest för han har fått nya tapeter.
Innan jag åker upp tänkte jag att jag skulle få lite vuxenpoäng. :)
Igår så vart det filmkväll...
Såg på filmen The Next three days.
En spännande thriller med Russell Crowe.
Se den om ni vill ha lite spänning. :)
Ha de gött så hörs vi...
// Per

onsdag 7 september 2011

Ledig...

Idag har jag vart ledig.
Jag väntar på jobbhelgen med andra ord.
Jag har inte gjort så mycket idag.
Allt för att ryggen ska få vila sig så mycket som möjligt.
Hmm...
Jag vet inte riktigt va jag ska skriva mer.
Jag vart lite lätt chockad här. :/
Kollade precis på aftonbladet på nätet och fick se att målvakten Stefan Liv omkommit i en flygolycka. :(
Usch va hemskt.
Ha de så hörs vi imöra...
// Per

tisdag 6 september 2011

110906...

Då va jag hemma igen efter ett kvällspass på jobbet.
Ett kvällspass på 5 timmar som flöt på utan bekymmer.
Jobbade med en van vikarie så det funkade bra.
Det va inte fel med sovmorgon imorse.
Så här ser mitt sovrum ut när sängen är bäddad. :)
Innan jobbet så kollade jag upp om jag kan ha en dimmer på nya lampan.
Och det verkar som det ska funka med en.
Den kostar "bara" 499:-. :/
Frågan är om jag ska skaffa en nu eller vänta lite?
Men det kan nog bli bra med en dimmer när jag väl köper den.
Ska ni köpa lampa i Karlstad så tycker jag ni ska kolla in lampaffären Inne i Haga.
Kanonbra service och väldigt hjälpsamma när man behöver hjälp.
Här kommer en bild jag la upp på Facebook idag i min mapp "Min lägenhet".
Så här ser köket ut.
Ha en bra fortsättning på kvällen.
// Per

Dans...

Denna artikel hittade jag på facebook och den är från Värmlands Folkblad.

Vägen till tjejerna - lär dig att dansa.

Det finns många sätt för singlar att träffa en partner. Köpa böcker, gå på kurser, gå med i klubbar, söka på nätet och tusen andra mer eller mindre dyra lösningar. Men är man kille behöver man faktiskt bara kunna en enda sak: lära sig att dansa.
Det finns nämligen ingenting som tjejer älskar mer här i världen än killar som dansar. Eller, förresten, det de gillar allra mest är nyktra, eller åtminstone relativt nyktra, killar som dansar. Lyssna till exempel på när gamla damer pratar om killar de mött i sin ungdom. En del var ”stiliga”, andra ”perfekta gentlemän” och några ”duktiga” på det ena eller andra. Men det är först när de ”fantastiska dansarna” kommer på tal som det riktigt lyser av beundran i ögonen på dem. Dansarna glömmer de aldrig.
Själv har jag alltid varit en av de där fegisarna som stått och tryckt intill en vägg på krogen och i smyg beundrat dessa killar som utan skam i kroppen, och alltid med de mest populära tjejerna i släptåg, kastat sig ut på dansgolvet. Det har gjort ont i bröstet några gånger, men inte ens ett krossat hjärta kan få en dansrädd kille att ändra beteende. Och det är ju väldigt korkat. För ingen kan säga att det är direkt svårt nu för tiden. Ställa sig på dansgolvet, le lite och svänga på höfterna. Ganska långt ifrån hjärnkirurgi, om man säger så.
Det är mot denna bakgrund som jag nu gör allt för att uppmuntra min drygt ettåriga sons nyvunna dansintresse. För tillfället börjar han nämligen dansa så fort han hör musik. En mycket bra start, men eftersom han har mina gener i sig är jag rädd att dansskräcken snart kväver intresset och det får inte ske. Han har visserligen en mamma som älskar att dansa, men eftersom skräck alltid tenderar att vinna den mentala genmatchen mot entusiasm så vågar jag inte chansa. Därför dansar jag nu flera gånger per dag med honom för att hålla intresset vid liv. Och det går faktiskt riktigt bra. Skäms inte det minsta. Men det kanske beror på att jag alltid ser till att persiennerna är ordentligt fördragna innan vi kör igång.
Tommy Jansson

Hmm. Nu va det ett tag sedan jag gick nån danskurs men tycker väl att mitt "dans CV" borde duga.
Måste jag gå en ny danskurs eller vad?
Jag får ta mig en funderare på detta. ;)
Ha de gött...
//Per

måndag 5 september 2011

:)

Killen - Kom så går vi.
Tjejen - Har du med dig allt?
Killen tar tag i hennes hand och säger - Nu har jag det...

söndag 4 september 2011

Vila...

Då är min 3 ledighet snart slut.
Och jag har bara vilat och tagit det lugnt.
Min rygg har varit paj under veckan så vila va det enda jag planerat in under ledigheten.
Det kunde vart 3 danser i helgen men det har inte vart tal på dans för min del.
Det fick bli ishallen idag istället.
FBK spelade mot Frölunda och matchen va avgjord efter 10 minuter. :/
0-4 till Frölunda och så va den matchen över.
1-4 vart slutresultatet.
Färjestad har en del att jobba på innan elitserien drar igång.
Imöra blir det jobb igen.
Jag har en dagtur plus att jag ska på personalmöte.
7.45- 16.30 är tiden jag ska tillbringa på Svea imöra.
Ha de gött...
// Per

lördag 3 september 2011

Ljus...

Äntligen!!
Nu har jag fått upp nya kökslampan...
Så här vart det resultatet.
Jag tycker det vart riktigt bra faktiskt.
Vad tycker ni?
Nu vill jag fortsätta att göra om här hemma. :)
Nästa sak som ska bytas är förmodligen mattan under soffbordet.
Har sett en jag vill ha på Ikea.
Det får bli en lurvig en denna gången.
Sedan ska jag ta bort prisskåpet och byta det mot ett nytt vitrinskåp i ek.
Allt för att det ska matcha resten av möblerna i rummet.
På förmiddagen va jag ut till Ikea en sväng.
Jag fick bara med mig batterier hem.
Men jag kollade in lite kommande köp.
Mattan bl.a.
Nu blir det TV resten av kvällen.
Ha de gôtt...
// Per

Philip...

Fick precis denna i mobilen av syrran...
En dreglande Philip. :)
Ha de gött så hörs vi senare ikväll...
// Per

fredag 2 september 2011

Suck...

Just nu känns det som inget går aldrig som jag tänkt mig.
Bara att ta de här med nya lampan.
När jag öppnade kartongen så va det ena fästet för en lampa trasigt.
Så det va bara att knalla till lampaffären igen.
Jag fick mig en ny lampa.
När jag skulle justera kabeln krånglade det igen med kabeln som inte gick att korta av.
Så det va bara att gå tillbaka med lampan så att de på affären får plocka isär lampan så det går att göra sladden kortare.
Så nu sitter jag här utan kökslampa. :)
Hoppas ni får en bra fredagkväll...
// Per

torsdag 1 september 2011

Lampa...

Torsdag och arbetsveckan är slut.
Nu väntar 3 dagars ledighet.
Och det kan behövas kan jag säga.
Min rygg känns kan jag säga.
På ett mindre bra sätt dessvärre. :(
Är lite rädd att detta är början på någe som kan göra ont en längre tid.
Jobbade med Doris idag.
Och jag förstår inte varför vi ska töla så mycke.
Men som vanligt hann vi med det vi skulle.
Som ni vet så skaffade jag mig en Tassimo T20 för ett tag sedan.
Så här ser det ut i mitt café. :)
Efter jobbet så gjorde jag det som jag tjötat om i ett halvår typ.
Jag knallade ner till lampaffären i Haga och fick med mig denna kartong hem. 
Nya lampan från Malmbergs som heter Kandela.
Så imöra ska nya lampan upp.
Nu blir det TV och vila min gamla kropp som börjar säga ifrån.
Ha de gött...
// Per

Norgehistoria...

‎2 norrmänn i en bil plågar sig långsamt upp för en lång backe, motorn varvar och växellådan rasslar. På toppen av backen säger den ena...
- Du Steinar! Det var såvitt vi klarte å komma oss opp.
- Akkuratt svarade den andre.. Å hade jag inte haft handbromsen i så hade vi nokk rullat baklänges..