fredag 8 november 2013

Ops...

Fika med tårta är väl aldrig fel va? ;)
// Per

torsdag 7 november 2013

Natta...

Snart dags att ta natten efter 11 långa timmar på jobbet.
Tröttheten i skallen är inget mot träningsvärken jag har.
Det är träningsvärk deluxe som jag brukar säga.
Värst är det i muskelfästena i överarmarna och baksidan låren.
Och på tal om låren.
Jag har lite problem med baksidorna på dem.
I måndags morse så fick jag värsta krampen i högra låret. :)
Så jag kommer testa att köra med magnesium och se om det kan bli bättre.
All träning börjar ta på den gamle kroppen. :)
Jag svettas ju en hel del också så det sätter nog sina spår.
På dansen i söndags drack jag 2 liter vatten men svettades väl ut 3 kändes det som.
Så vätskeersättning är nog inte fel det heller.
Nu ska jag borsta tänderna sedan blir det kudden.
Godnatt på er!
// Per

Knäck!

Någon som testat denna?
Juleskum med knäcksmak.
Det va helt okej men de rosa är fortfarande nr 1! :)
// Per

onsdag 6 november 2013

131106...

Då är det redan onsdag och jag vaknade med en härlig träningsvärk.
Jag va iväg till KMTI och körde ett Lift it pass igår.
Och eftersom jag inte lyft vikter på ett tag så har jag åkt på "lite" värk i kroppen idag.
Kände redan efter dansträningen igår kväll att värken kom smygandes.
Det va meningen att jag skulle förnya mitt träningskort igår men jag valde att åka ut till Bergvik direkt efter träningen för att möta upp mamma och pappa.
Och på vägen dit så ringde kompisen Linn som jag tränat med för några månader sedan och frågade om jag ville ta över hennes träningskort.
Och det är ju klart att jag ville. :)
Så nu har jag några månader till att köra på KMTI. :)
Tack Linn!
Innan klockan blir 13.30 då jag ska va på jobbet tänkte jag hinna ner på stan och kolla på ny skidjacka.
Suger riktigt mycket i slalom tarmen nu.
Så jag hoppas på kyla och snö nu. ;)
Ha nu en bra onsdag på er!
// Per

söndag 3 november 2013

Dans...

Vad passar bättre än lite dans en regnig söndag som idag.
Kl 18 är det dags för mig och kameran och ta oss till Holken för lite dans till Voyage.
Har vart på dem en gång för längesedan men tror de fått ny sångerska sedan dess.
Men enligt ryktena så är de helt okej.
Ha en bra söndag på er!
// Per

fredag 1 november 2013

Ung Cancer...

Häromdagen va det ju cancergalan på TV och jag slog till med att skänka lite pengar.
Vill man inte det kan man ju alltid köpa något.
Här på Ung cancer kan man köpa både det ena och andra.
Min kollega Hillevi har tydligen klickat hem detta armband.
Så varför inte slå till du oxå? :)
// Per

torsdag 31 oktober 2013

Torsdag...

Eftersom jag valde att hoppa tvätten igår efter dansen och mötet så va jag tvungen att köra igång maskinen efter jobbet idag istället
Just nu går 2:an.
Sedan har jag lite rena kläder igen.
På jobbet serverade jag bl.a pannkakor med sylt och grädde.
När 1:a maskinen va igång la jag mig faktiskt och blundade en snabbis.
Återhämtning är tydligen viktigt mellan träningarna. ;)
Såhär såg det ut när ordföranden berättade vad förbundet har för värderingar.
Nu ska jag ta tag i disken här innan det är dags att tagga till inför veckans 4:e dansträning.
Tjo på er!
// Per

onsdag 30 oktober 2013

Mellan...

Då är jag hemma och mellanlandar innan det är dags för ännu en dansträning.
Dagens träning börjar 17.00.
Blir lite småstressigt faktiskt men det får gå.
Efter träningen är det ett möte med självaste ordföranden i Danssportsförbundet.
Tjusigt ska det va. :)
Efter träning och möte hoppas jag hinna köra en maskin med tvätt.
Känns som det skulle behövas faktiskt. :)
Ha en bra kväll på er!
// Per

tisdag 29 oktober 2013

Hejarklack...

Ikväll va det dags för veckans 2:a dansträning och även ikväll så va superkompisen Johan med som hejarklack.
Känns som han gillar att va med på DTC för han ville tydligen med även imöra.
Det blir två dansträningar till denna veckan.
4 danspass denna veckan är ju inte så illa.
Det blir med andra ord jobba, äta lite, träna och sova sedan börjar det om igen.
Godnatt!
// Per

Lappen...

Här är lappen som syrran väntat på i typ 10 år. :)
Detta är nästa års tävlingar i bugg som jag och syrran kommer göra.
Det kan bli ändringar efter vägen.
Är ju ett tag kvar. :)
// Per

måndag 28 oktober 2013

Jag har...

Jag har gjort det!!
Har du??
Varje krona gör skillnad.
Skänk 150:- till cancerfonden!
// Per

Årets julklapp?

Med mindre än 2 månader kvar till julafton.
Kan detta va årets julklapp 2013 tro?
En Färjestads brödrost kan väl inte va fel va? ;)
// Per

söndag 27 oktober 2013

Kodnamn Lisa...

Får bli Johan Falks sista film och godis när det är så tråkigt väder ute och träningslusten inte är som den ska.
Filmmys med andra ord.
// Per

Söndag...

Då är det söndag och snart är denna lediga helg över.
Helgen har bl a bjudits på en tripp till Örebro.
Alltid kul med annat än Karlstad.
Det har vart en lugn helg iaf.
Va inte fel att få sova en timme extra imorse då det numera är vintertid.
Kommande vecka blir det jobb varvat med dansträningar.
Det blir hela 4 st dansträningar faktiskt.
Skojigt värre. :)
Nu ska jag slänga på mig lite andra kläder än mjukisbraller.
Dags att kolla läget på stan.
Ha en bra fortsättning på denna gråa söndag!
// Per

torsdag 24 oktober 2013

Jag...

Såhär är det att va vädur som jag är. :)
Ha en bra kväll!
// Per

onsdag 23 oktober 2013

Från Efterlyst 23/10...

Knuffad och sparkad av mopedförare!

Kil-borna är skakade över senaste tidens händelser. En okänd mopedist har oprovocerat knuffat och sparkat sina förbipasserande offer. 
Strax innan klockan 20 sparkades 17-åriga Emma omkull när hon var ute och åkte inlines. Personen som satt på en moped vid tillfället, körde ikapp Emma, som gjorde sig så illa i fallet att hon fick föras med ambulans till sjukhus. Väl på plats kunde läkarna konstatera att hon fått ett flertal sprickor i armbågarna. Nu vet läkarna inte om hon någonsin kommer att bli fullt återställd då misshandeln även lett till att hon skadat axeln och inte kan lyfta armen.
Flera personer i området, Kil väster om Karlstad, vittnar om att ha blivit utsatta för samma sak. Gärningsmannen ska ha kört en röd EU-moped utan registreringskylt och burit hjälm. Polisen behöver nu hjälp att identifiera gärningsmannen.
- Att en person beter sig på det här sättet är jätteallvarligt. Det hade kunnat gå mycket värre än det redan gjorde. Vi vet också att om det har hänt en gång så kan det hända fler gånger. Kil är en förhållandevis liten ort och väldigt många känner varandra. Den här personen som har kört på moped, vi har alla anledning att tro att han kommer ifrån Kil eller dess omedelbara närhet. Säger Stefan Wickberg, ansvarig utredare i fallet.
Vet du något eller har du blivit utsatt för liknande? Hör av dig till Efterlyst på 08-702 00 90

Hoppas denna person åker fast fort!
// Per

måndag 21 oktober 2013

Sammanfattning...

Då är det dags att sammanfatta slutet av förra veckan.
I fredags åkte jag till Kil för att "ladda" batterierna.
Även Johan kom dit för att "ladda" sina.
Lördag förmiddag vart det lite arbete på Ekvägen.
Det krattades löv som sedan kördes till tippen.
Jag hann även slänga på vintersulorna på bilen.
 Så nu är jag redo för snö.
Fast när jag hittade denna blomman så kan man ju fundera på om det är oktober månad. :)
Under fredagskvällen hans det med lite bus med superkompisarna.
Här poserar Philip med mig.
Johan ville inte va sämre han.
Under lördagkvällen rullade jag och några danskompisar till Örebro för dans till Sannex.
Det vart en riktigt bra danskväll.
Denna stod i kylen i kiosken på dansen och ropade efter mig så jag va ju tvungen att rädda den. :)
Jag fick även va med på Beas och hennes kompis "lagfoto".
Igår söndag hann jag med ett extrapass på jobbet.
Och idag måndag är jag helledig och just nu går tvättmaskinen för fullt och senare ikväll blir det första av veckans 2 pass på Dancing Team.
Ha nu en bra måndag!
// Per

fredag 18 oktober 2013

onsdag 16 oktober 2013

1 av 2...

Då är jag hemma efter en heldag på jobbet.
12 timmar avklarade utan bekymmer.
Nu ska jag dyka ner i sängen för att ladda batterierna inför morgondagens 12 timmar.
Sedan är det bara en dagtur på fredag och sedan är det helg igen.
Ruskigt va veckorna går fort.
Godnatt på er!
// Per

måndag 14 oktober 2013

Vecka 42...

Ja då är det måndag och numret på denna vecka är 42.
Nu är det bara att ta nya tag med dansträningar och jobb.
Jag är ledigt från jobbet 2 dagar till faktiskt.
Gör heldag på onsdag nästa gång.
Idag blir det iaf slappa innan kvällens dansträning på DTC.
Blir nog plocka lite bara annars softa. :)
Syrran lär väl dimpa in här så småningom.
Ha en bra måndag!
// Per