söndag 30 september 2012

Grattis!

Det va den helgen de...
Shit va veckorna går snabbt.
Ska det gå så här snabbt så är jag ju snart pensionär ju.
Och på tal om de så har jag vart och firat pappa som är det. ;)
Pensionär asså.
GRATTIS på födelsedagen pappa!
Nu ikväll så har jag kört en maskin med tvätt.
Svettiga danskläder. :)
Dans är en riktigt kul träningsform kom vi fram till igår.
Svetten bara flödar efter en kväll. :)
Fast det har ni väl sett på alla dansbilder jag lagt upp här på bloggen.
Här kommer en bild från förra helgen.
Småtrött Per som dansar med Elin...
Jag va bara tvungen att fynda ett par träningskallingar till.
Stadium hade ju 20% på sina varor även idag.
Får testa och se hur de är imöra när det blir ett besök på KMTI igen.
Nu ska jag ta tag i disken.
Ha de gött...
// Per

lördag 29 september 2012

Örebro...

Efter att inte ha gjort något vettigt idag så blir de nu en tur till Örebro. Ska dansa till Sannex. Det är inte ofta jag är i Örebro på dans längre och när jag fick erbjudande att följa med så va de lika på att hänga på. Hade ju inga andra planer så. Ha nu en bra kväll...

// Per


Published with Blogger-droid v2.0.4

fredag 28 september 2012

Fredag...

Då va det redan fredag och helg.
Frågan är vad jag ska hitta på i helgen.
Förslag?
Det blir natten för mig snart. 
Lite småsliten efter en heldag på jobbet.
Sen att boxpasset satt sig i benen på mig är en annan femma.
Blir kanske en sväng till KMTI imöra?
Nu blir det iaf kudden.
Godnatt...
// Per

Onödigt?

Färdig hackad lök...
Allt för att slippa rinnande ögon eller?
Men lite onödigt va?
// Per

torsdag 27 september 2012

5 km...

Då är de snart dags att ta natten här.
Sitter här och är härligt trött efter dagens träning som bestod av löpning och några övningar för hälsenan.
Idag så sprang jag 5 km utan att komma åt nödstoppen. :)
Klockan stannade på 27,24.
Får väl va nöjd med den tiden eftersom jag inte sprungit 5 km på typ 100 år. 
Och som belöning till mig själv åkte jag ut till Stadium på Bergvik och köpte mig ett par träningskallingar.
Så nu kommer jag nog kapa tiden med flera minuter med dessa på mig. :)
På prislappen stod det 249:- men det va 20% rabatt så jag fick betala "endast" 199:-
Det går åt en massa träningskläder så det skadade inte med ett par kallingar till.
Godnatt på er...
// Per

Efterlysning...

Någon som har sett dessa?
Borde va hittelön om man hittar dem. :)
// Per

Published with Blogger-droid v2.0.4

onsdag 26 september 2012

TACK!!

Vill tacka världens bästa pappa för all hjälp jag fått med renoveringen i hallen.
Min pappa alltså...
TACK pappa!!
// Per

Slö...

Grått och regnigt ute och jag är ledig.
Jippi!!
Eller inte...
Kan de va därför jag slappat och inte gjort något idag tro?
Jag känner att jag har ingen ork just nu.
Har jag gått i "tapeten"?
Jag har iaf orkat med att få besök av en kompis som vart här på fika.
Alltid kul med besök.
Eftersom jag ska köra ett boxpass ikväll så har jag inte vart på KMTI nått än idag.
Bäst att spara mig tills passet börjar.
Ska slänga i lite mat och försöka ladda inför träningen.
Ha de bra...
// Per

tisdag 25 september 2012

Hockey...

Ikväll så vart det premiär för mig och pappa i Löfbergs Lila Arena för iår.
Jag hade fått 2 st biljetter.
Gratis är gott sägs de. :)
Det bästa av allt va att Färjestad lyckades vinna över Luleå.
Till slut fick de in 1-0 pucken som även vart slutresultatet.
En hälsning från FBK klacken...
En man vågade- mediadrevet sågade.
Modo. Sanningen svider.
Detta pga att Modo hade med ett NHL proffs fast att klubbarna kommit fram till att de inte skulle ta emot några.
Själv så spelar de ingen roll bara Färjestad vinner. :)
Annars så har jag haft pappa på besök medans lille Pontus vart hos veterinären.
En trött Pontus efter sin dag på djursjukhuset där han vart nedsövd.
Vi hann med en sväng till Biltema och sedan en lunch på Ikea.
Vi har även lekt elektriker och fixat lampan i hallen. :)
Nu får de bli natten här.
Ska lägga mig och fundera lite...
Godnatt...
// Per

söndag 23 september 2012

Blött...

Så här ser en av de skjortor ut jag hade på mig på kvällens dans ut.
Efter sex (låtar) så den redan blöt.
Och efter en helkväll så såg två skjortor ut så här.
Jag tror jag måste skaffa en svart skjorta till.
Den andra jag hade med mig är svart och de känns bara att den är blöt. :)
Sannex stod på scen och det va en riktigt bra dans.
Sannex tillhör topp 3 för mig så. :)
Nu blir det en dusch sedan sängen som är renbäddad.
Godnatt på er...
// Per

lördag 22 september 2012

HD...

Sitter just nu och tittar på Avatar som går på TV 4. I HD kvalité. Grym bild med andra ord. När jag gick från jobbet ikväll så råkade jag slinka in på Konsum. Så nu sitter jag och gottar mig med chips och cola. Är de helg så är de. Jag får väl dansa bort de onyttiga imöra. Då blir det dans till Sannex. Ska bli skoj. Va ett tag sen jag dansade nu. Ha de gött...

// Per

Published with Blogger-droid v2.0.4

torsdag 20 september 2012

Cocosboll...

Cocosboll är väldigt gott...
Men väldigt kladdigt... :)

Välkommen...

Välkommen hem till mig!
Idag har det hänt lite mer i hallen.
Spaljén har kommit upp.
Och krokarna är på plats...
Inte så illa va?
Jag har vart och köpt en ny lampa på Ikea ikväll.
Det blev en vit spot med 4 lampor.
Jag sätter upp den imöra eller någon annan dag.
Nu njutar jag att jag har en lägenhet igen.
Skönt att inte bo på en byggarbetsplats som jag gjort några dagar nu.
Ha en bra kväll...
// Per

onsdag 19 september 2012

Hallen...

Här kommer första bilden på nya hallen.
Det återstår lite fix innan allt är helt klart.
Jag är nöjd.
Vad tycker ni?
// Per

tisdag 18 september 2012

Målning...

Renoveringen har fortsatt här idag.
Det har slipats lite spackel. Tapeter har satts upp.
Och jag har börjat måla spaljén.
Nu börjar de arta sig här.
Bild kommer snart.
Håller er på halsen lite till. ;)
Träningen har ju blive lite sidosatt pga renoveringen men imöra är det dags för ett 60 min långt boxpass.
Nu blir det natten här på Strandvägen.
Godnatt...
// Per

måndag 17 september 2012

Byggplats...

Jag bor numera på en arbetsplats.
Idag kom pappa med färg, spackel och verktyg.
Så jag och Johan började riva ner lister och speglar och sånt som satt fast i hallen. :)
Sedan åkte vi till Stuvbutiken och inhandlade lim, papp att ha på väggarna och tapeter.
Så nu är vi på G.
Vi hann få upp pappen på väggarna.
Varför denna papp?
Den gör att vi ska slippa spackla ihjäl oss. :)
Vi ska fortsätta imöra och då åker nog tapeterna upp. :)
Tror det kommer bli kanon när det är klart.
Ha de gött...
// Per

söndag 16 september 2012

120916...

Igår så drog ju jag och farsan till Årjäng på Årjängs mârten.
Och vi va inte ensamma.
Och när vi ändå va i Årjäng så kollade vi till gravarna vi har där.
Vi handlade faktiskt inget på mârten.
Inte ens cocosbollar som vi brukar ha med oss hem. :)
På vägen hem så tog vi en fika vid en sjö strax utanför Årjäng.
Jag sov faktiskt över i Kil inatt.
Och det va inte bara jag som sov över i Kil.
Även Johan kom dit när han fick höra att jag skulle va kvar där.
Så idag så vart de lekparksbus.
Johan verkligen älskar lekparker. :)
Själv så vet jag inte riktigt hur jag mår.
Känner mig yr och illamånende från och till.
Nej jag är inte gravid. :)
Så det har blive en del vila idag för min del.
Det är kanske bra att hoppa boxpasset imöra och ladda för passet på onsdag istället?
Jag är hemma i Karlstad nu igen.
Och jag är inte ensam.
Inatt blir det att trängas med superkompisen Johan som hängde med mig.
Han ville inte följa med hem till Forshaga för där är Philip febrig.
Så han tog semester från dagis och hjälper mig och pappa imöra istället.
Vi ska börja med hallen och se vad vi kan göra åt den.
Nu ska jag väl se om de finns någon plats kvar till mig i sängen.
Johan tar upp mer än halva dubbelsängen. :)
Godnatt på er...
// Per

lördag 15 september 2012

Årjäng...

Nu drar jag och pappa till Årjäng...

// Per


Published with Blogger-droid v2.0.4

fredag 14 september 2012

Nödstopp...

På nått j*vla vänster lyckades jag fastna med handduken på nödstoppen på löpbandet ikväll.
Det tog typ tvärstopp. :)
Jag hann iaf slå rekord i antal meter efter operationen.
Jag tror att bandet stannade när jag precis passerat 4.6 km.
Härligt att jag hann få till ett gäng km i benen innan jag blev stoppad. :)
Nästa gång siktar jag väl på 5 km.
När jag slutade jobbet idag så "sprang" jag ut därifrån och tänker inte gå tillbaka förens nästa fredag.
Frågan är vad jag ska hitta på den kommande veckan?
Börja fixa till hallen kanske?
Nu blir det natten.
Imöra blir det Årjängsmârten.
Godnatt...
// Per

torsdag 13 september 2012

Galning...

Hoppas denna galning åker dit snart!
// Per