fredag 1 april 2011

1:a april....


Nwt påstår att Tv serien Solsidan ska spelas in i Karlstad efter att Karlstads kommun köpt rättigheterna till serien.
Kan detta va ett 1a april skämt tro?:-)
// Per

torsdag 31 mars 2011

BJ...


Igår så käkade jag glass till lunch...
Linda och Emilia kikade förbi mig när de va ute i vårsolen.
Okejdå... Jag käkade faktiskt inte bara glass. :)
Jag fick i mig lite nacos också innan det va dags för ett kvällspass på jobbet.
Denna veckan hade jag lagt in som ledigt när jag la in schemat för denna period.
Men jag har valt att jobba extra denna peri.
Och idag gör jag ett 12 timmars pass.
Just nu så vilar jag på soffan i personalrummet.
Ha nu en bra kväll.
// Per

onsdag 30 mars 2011

Kärlek...


Syskonkärleken blomstrar hos familjen Noremalm i Forshaga...
// Per

Stolt...


En stolt storebror...
// Per

Louise bilder...

Här kommer ett gäng bilder som Louise tog på Holken senast...
Bilderna är på Linda H, Sofie och mig.
Och jag har inga kommentarer ang. bilderna men kul hade vi när vi dansade iaf...
Jag gömmer mig bakom Sofie...
Sofie är en tuff brud...
Sofie och jag igen...
Så här kul har Linda och jag när vi dansar...
Som ni ser så har vi väldigt kul på våra danser.
Ha de gött...
// Per

tisdag 29 mars 2011

110329...

Igår så var jag på tur...
Jag va bl.a i Forshaga och sedan till Kil.
När jag och Johan lekte så frågade jag om han ville hänga med till mormor och morfar i Kil och det förslaget nappade han på direkt.
Och efter en stund satt han i bilen...
När jag va i Kil så passade jag på att tvätta bilen.
Och det va minst sagt nödvändigt.
Före...
Efter...
Va typ 1 ton med vägsalt på den.
Jag plockade av takboxen också.
Nu vill jag bara sätta på sommardäckena men det väntar jag med några dagar.
Idag har jag gjort ett extrapass på jobbet.
Aldrig fel med några extrapass lite då och då.
Och nu ikväll så va danskompisen Sofie här och kollade hur jag bor.
Hon har sagt att hon velat kolla in lägenheten ett tag men tiden har inte riktigt räckt till.
Jag passade på att ge henne lite nacos när hon va här.
Inte så bra om jag får gäster och de svälter.
Jag tror hon vart mätt iaf.
Nu ska jag hänga tvätten som jag tvättat.
Ha de gôtt...
// Per

Dansbilder...

Nu har de vart många bilder på Philip här på bloggen.
Det kommer garanterat komma mer men här kommer 2 bilder från senaste dansen i Kristinehamn istället...
 Louise och jag i en fox...
Vi hann med en bugg också...
// Per

måndag 28 mars 2011

Bröder...


Här kommer 1a bilden på bröderna Noremalm.
// Per

söndag 27 mars 2011

Sommartid...

Ja det gick ju bra med klockan och sommartiden.
Ställde klockan 1 timme fram så jag slapp göra de mitt i natten
Larmet ringde men redan klockan 5!
1 timme för tidigt...
Men de va rätt gött att få somna om och sova 1 timme till. :)
Hade ett kortpass idag så dagen gick rätt snabbt.
Nu har jag vart på Holken och dansat till Zlips.
Och vad ska man säga?
Förra gången när jag va i Kristinehamn fick jag sitta en ½ låt.
Men igår så va de fullt upp hela tiden.
Det kan inte va kul att va tjej och stå och titta.
Igår va det ca 50 tjejer för mycke...
Så igår fick jag inte vila någe. :)
Nu blir det natten.
Imöra ska jag träffa Philip på riktigt för första gången...
Godnatt...
// Per

lördag 26 mars 2011

Check...

Då va lördagen avklarad... Check!
Det har vart en lång dag men nu är den snart slut.
Blir förmodligen inte så sent ikväll.
Ska ju upp tidigt och inatt så blir det ju sommartid.
1 timme mindre att sova med andra ord. :/
Lika bra att dra fram klockan redan nu kanske?
Sådär... Nu är jag redo för sommaren...
Ha de gött...
// Per

fredag 25 mars 2011

Jobbhelg...

Kan inte låta bli men här kommer nya 2 bilder till på lilleman...
Undrar om han drömmer om morbror Per?
Rund & go...
Ikväll så har min jobbhelg dragit igång.
Nu är snart 1:a kvällen avklarad.
Bara en heldag imöra och sedan ett dagpass på söndag sen så är den helgen över. :)
På söndagkväll blir det dans på Holken igen.
Idag så har jag gjort något som jag inte gjort på länge.
Jag har vart ute och sprungit...
Frivilligt va de nästan också.
Och det va ju jobbigare än att springa på ett löpband kan jag säga.
Va ju motvind typ 90% av sträckan vi sprang.
Vi är jag och Linn.
Linn tycker tydligen att jag behöver röra på mig.
Efter det så va jag ner en sväng och lunchade med Linda.
Ja det va väl dagen i korta drag.
Ha en bra kväll och håll tummarna för att Jessica Andersson vinner let´s dance 2011. :)
// Per

torsdag 24 mars 2011

Lillprinsen...


Nu har jag vart och besökt syrrans lillprins.:-)
// Per

Philip....


Här kommer en bild på Philip 1 dygn gammal.
// Per

onsdag 23 mars 2011

Morbror...

Idag 11.40 så blev jag morbror igen...
Och Johan storebror.
Syrran snittades 1 dygn tidigare än beräknat.
När syrran ringde och berättade att han kommit så hörde jag han ropa...
Per!! Jag är här nu...
Hans vikt är 3360 och 52 cm lång.
Här kommer en bild som syrran skickat över...
Syrrans nya guldklimp...
Ha de gött...
// Per

tisdag 22 mars 2011

Paket...

Igår fick jag ett paket på jobbet.
Det innehöll mina nya jobbkläder.
Får se när jag börjar använda dem.
Jag har rätt mycket kläder så jag kan ju spara lite på dem.
Idag så har jag jobbat mellan 7.45- 15.15.
Jag började dagen med utvecklings och kompetensprofilsamtal med chefen.
Det gick väl bra och det verkade som hon är nöjd med mig.
Jag kommer ev. få en ny uppgift på jobbet.
Ta hand om qvalimax eller va de nu heter.
Hon skulle kolla med Jenny som lär ut det.
Får se vad som händer. :)
Nu ikväll så har jag vart och kollat på bugg 2:an på Holken.
Och inte vart jag imponerad av killarnas dans denna gång heller.
Gissa vad jag hittade på nätet häromdagen...
En bild på Linda S och mig från en dans i Kristinehamn...
Nu blir det snart natten.
Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar.
Imöra blir det ett extrapass mellan 7.45-15.15.
Nattinatti...
// Per

måndag 21 mars 2011

Glass...

Då va det ny vecka igen.
Idag har jag haft ett dagpass och efter det så va det kurs i social dokumentation.
Passet på våningen flöt på utan bekymmer.
När det va dags för kursen så slog tröttheten till. :)
Sen att jag fick sitta på en stol som jag fick träsmak av efter 5 minuter gjorde ju inte saken bättre.
Kursen varade ju bara i 3 timmar.
Jaja. Jag vet att jag gnäller. :)
Efter det så vart det hem och byta kläder för att gå ner på stan för att göra ett ärende åt en boende på jobbet.
Det som kallas för ideellt arbete va?
På vägen hem så gick jag förbi en kompis och där vart det glassfest.
Och för er som känner mig så vet ni att jag älskar glass.
Det vart marängswiss.
Mums säger jag bara...
Idag så fick jag 2 bilder på min superkompis.
Han har vart till frissan...
 Det vart grön färg denna gång...
Han verkar nöjd med att va nyklippt iaf...
Nu får de bli natten tror jag...
// Per

söndag 20 mars 2011

110320...

Tjo på er...
Jag kanske ska slänga ihop några rader här när det är lite lugnt.
Igår på dagen så drog jag ju till Forshaga och hälsade på lillplutten Johan och hans familj.
Lämna även detta till Philip som kommer på torsdag...
Nu slipper han åka hem naken... :)
Iof så har han redan massa kläder men visst va de gulligt?
Jag passade även på att lämna en blomma till syrran som tagit examen igen.
Johan hade ritat 2 teckningar till mig som jag fick av han...
Och han hade skrivit våra namn själv.
P va en ballong med 1 snöre.
R va en ballong med 2 snöre.
Så kan man också förklara bokstäverna. :)
Teckning nr 2. :)
Han är allt bra go.
Jag va ju iväg till Örebro igår och dansade.
Och kvällen kan väl sammanfattas med ett ord.
KANON!
Jag gillar verkligen Sannex.
Bra låtar och med härligt tempo.
De är nr 1 för mig.
Det är riktigt kul att de kommer komma 3 gånger till Värmland i höst.
Nu ska jag ta tag i dagen här.
Snart dags att rulla mot Kristinehamn.
Dans till Blender står på dagens schema.
Blir svårt för dem å slå gårdagens dans tror jag.
Men vi får väl se. :)
Ha de gött och ha en bra söndag det som är kvar av den...
// Per

lördag 19 mars 2011

Stress...

Nu är de stressigt värre...
Ska strax dra till Örebro för att dansa.
Sannex står på scen.
Vet inte om jag packat med allt men de märks.
Det kommer bli ett längre inlägg imöra.
När de förhoppningsvis är mindre stressigt. :)
Ha de gött...
// Per

fredag 18 mars 2011

Latmasken...

Jag har nog drabbats av latmasken...
Jag hade tänkt att jag skulle ta mig till Friksis & Svettis idag och kört i gymmet.
Men jag hoppar det.
Kanske inte för jag är lat utan för att jag kommer få en fruktansvärd träningsvärk.
Och känner att jag spar på den tills danserna i helgen är över.
Känns inte så lockande med träningsvärk och dansa 7 timmar.
Så skjuter fram den tills nästa vecka.
Nu är det iaf helg för min del.
Blir en del dans i helgen.
2 st för att va mer exakt.
Örebro och Kristinehamn.
Ska hinna med att åka till Forshaga imöra också.
Ikväll blir de Let´s dance och en Ben & Jerry´s.
Ben & Jerry´s funkar alltid...
Nu ska jag roa mig med disken en liten stund.
Ha en bra fredagkväll...
// Per

torsdag 17 mars 2011

01.40...

Klockan är nu 02.00...
Och vad gör jag uppe?
01.40 så ringde mobilen och jag svarade av bara farten.
Det visar sig va från jobbet och de behöver få in en personal direkt.
Och eftersom jag vart inbeordrad så va det inte så mycke att säga.
Så det vart på med kläderna och traska hit.
Ha de gôtt...
// Per