Idag har jag vart ledig från jobbet.
Så jag tog mig lite sovmorgon faktiskt.
Strax efter 13 kom syrran hit.
Hon hade ett ärende på stan och sedan drog vi ut till Bergvik och käkade lunch.
En något sen lunch kanske?
Efter maten åkte vi till Ikea.
Där shoppade jag lite ljus.
Borde klara mig nån vecka iaf.
När syrran dumpat av mig här hemma igen så va det bara att packa träningsväskan.
Idag vart det nytt rekord på crosstrainern.
90 minuter! De vart väääldigt svettigt.
Men väldigt gött att jag fixat att stå så länge.
Imöra blir det 45 minuter spinning.
Passet är bokat.
Efter träningen svängde jag förbi Uffe som va på väg till racketcenter för att spela badminton.
Så jag hängde med och.... tittade bara. :)
Frågan är om jag kommer våga spela igen?
Nu ska jag ta natten här.
Imöra blir det "tjänsteresa".
Godnatt...
// Per
onsdag 31 oktober 2012
tisdag 30 oktober 2012
Julklapp?
Jobb mellan 7.45-15.15...
Sedan iväg och leta julklapp till Johan.
Jag skulle ut till OBS Bergvik och kolla in leksaksavdelningen.
Men innan jag kom ut dit ut så svängde jag förbi 2 andra leksaksaffäret.
Det jag kollade på är.. LEGO!
Det är det som gäller för Johan.
Inte mig emot. ;)
Väl ute på OBS så vart det ingen julklapp utan en födelsedags present istället.
Han fyller ju 6 år 7/1.
Julklappen är lite större och dyrare än det jag hittade idag.
Därför fick dagens grej bli present istället.
Imöra är det onsdag och jag är ledig.
Då ska jag bl.a luncha med syrran, träna, och boka spinningpass som är på torsdag.
Jag borde faktiskt besöka IKEA och köpa värmeljus också.
Det är ju värmeljus tider nu.
Ha de gött så skrivs de mer här imöra...
// Per
Sedan iväg och leta julklapp till Johan.
Jag skulle ut till OBS Bergvik och kolla in leksaksavdelningen.
Men innan jag kom ut dit ut så svängde jag förbi 2 andra leksaksaffäret.
Det jag kollade på är.. LEGO!
Det är det som gäller för Johan.
Inte mig emot. ;)
Väl ute på OBS så vart det ingen julklapp utan en födelsedags present istället.
Han fyller ju 6 år 7/1.
Julklappen är lite större och dyrare än det jag hittade idag.
Därför fick dagens grej bli present istället.
Imöra är det onsdag och jag är ledig.
Då ska jag bl.a luncha med syrran, träna, och boka spinningpass som är på torsdag.
Jag borde faktiskt besöka IKEA och köpa värmeljus också.
Det är ju värmeljus tider nu.
Ha de gött så skrivs de mer här imöra...
// Per
måndag 29 oktober 2012
Tjänstledigt?
Då har jag parkat i soffan efter ett 12 timmars pass.
Det har vart ett bra pass.
Imöra är det dags för ett dagpass sedan är jag ledig på onsdag.
På rasten idag satt jag och kikade hur jag kommer jobbar framöver.
Måste man jobba?
Det vore ju roligare om man kunde få träna istället.
Kan man ta tjänstledigt för att få träna?
Kanske ska fråga chefen om det är okej?
Nu ska det borstas tänder och sedan sova...
Godnatt...
// Per
Det har vart ett bra pass.
Imöra är det dags för ett dagpass sedan är jag ledig på onsdag.
På rasten idag satt jag och kikade hur jag kommer jobbar framöver.
Måste man jobba?
Det vore ju roligare om man kunde få träna istället.
Kan man ta tjänstledigt för att få träna?
Kanske ska fråga chefen om det är okej?
Nu ska det borstas tänder och sedan sova...
Godnatt...
// Per
söndag 28 oktober 2012
Popcorn...
Efter jobbet så va det hem och vända direkt i dörren.
När Johan kom så va det dags att dra till Löfbergs Lila Arena.
Vi skulle kolla in Färjestad mot Jokerit.
Popcorn och cola skulle vi ha tyckte Johan.
Kanske tur att han fick något att roa sig med.
Han hade lite dåligt tålamod i slutet av matchen.
Det va ju inte läge att börja springa runt på läktaren precis. :)
En sväng tyckte han att vi skulle åka hem till mig och kolla film istället.
Kanske måste beställa hem nån ny film tills nästa gång han kommer?
I slutet av första period så vart en spelare i Jokerit skadad och fick åka till sjukan.
Färjestad vann matchen med 4- 1 till slut.
Nu ska jag nog ta natten strax.
Tar hårt på den gamle med omställningen till vintertid. :)
Godnatt...
// Per
När Johan kom så va det dags att dra till Löfbergs Lila Arena.
Vi skulle kolla in Färjestad mot Jokerit.
Popcorn och cola skulle vi ha tyckte Johan.
Kanske tur att han fick något att roa sig med.
Han hade lite dåligt tålamod i slutet av matchen.
Det va ju inte läge att börja springa runt på läktaren precis. :)
En sväng tyckte han att vi skulle åka hem till mig och kolla film istället.
Kanske måste beställa hem nån ny film tills nästa gång han kommer?
I slutet av första period så vart en spelare i Jokerit skadad och fick åka till sjukan.
Färjestad vann matchen med 4- 1 till slut.
Nu ska jag nog ta natten strax.
Tar hårt på den gamle med omställningen till vintertid. :)
Godnatt...
// Per
Hockey...
I eftermiddag så blir det hockey med superkompisen Johan.
Ska bli kul att se hur han är när han är på hockey. :)
Vi ska tydligen käka popcorn säger han.
Nu ska jag ta mig till jobbet.
Jobbar extra idag mellan 7.45-14.00.
Ha en bra dag.
// Per
Ska bli kul att se hur han är när han är på hockey. :)
Vi ska tydligen käka popcorn säger han.
Nu ska jag ta mig till jobbet.
Jobbar extra idag mellan 7.45-14.00.
Ha en bra dag.
// Per
lördag 27 oktober 2012
Städ...
Igår och idag har jag pysslat om Audin.
Igår så tvättade jag den och satte på vinterdäckena.
Vinterdäckena sitter dock på plåtfälgar så bilen ser inte ut som på bilden. :/
Idag så har jag och Johan städat den så nu är den redo för vintern.
Bara snön som ska komma och så ska takboxen på. :)
Ha de gött...
// Per
Igår så tvättade jag den och satte på vinterdäckena.
Vinterdäckena sitter dock på plåtfälgar så bilen ser inte ut som på bilden. :/
Idag så har jag och Johan städat den så nu är den redo för vintern.
Bara snön som ska komma och så ska takboxen på. :)
Ha de gött...
// Per
Vintertid...
Inatt är det dags igen.
Vi går över till vintertid och jag måste komma ihåg och ställa om klockan.
För 7.45 ska jag va på jobbet imöra.
// Per
Vi går över till vintertid och jag måste komma ihåg och ställa om klockan.
För 7.45 ska jag va på jobbet imöra.
// Per
torsdag 25 oktober 2012
Frulle deluxe...
Imorse så va jag och pappa ner till Hotell Drott och fick oss "lite" frukost...
Frågan är om man orkar äta något mer idag?
Köttbullar, prinskorv och bacon va jag tvungen att få i mig också...
Pannkaka och melon till efterrätt. :)
Jag måste iaf få i mig något mer innan det är dags för kvällens spinningpass.
Ha de gött så länge...
// Per
Frågan är om man orkar äta något mer idag?
Köttbullar, prinskorv och bacon va jag tvungen att få i mig också...
Pannkaka och melon till efterrätt. :)
Jag måste iaf få i mig något mer innan det är dags för kvällens spinningpass.
Ha de gött så länge...
// Per
onsdag 24 oktober 2012
Helg...
Då har jag tagit helg.
Nu är jag ledig torsdag fram till kl 7.45 på söndag.
Gött med lite ledigt.
Fast de kommer säkert finnas att göra under dessa dagar.
Efter jobbet idag så fick jag ta mig i kragen och lyfta mig till KMTI.
Jag körde ett pass på crosstrainern.
Hela 70 minuter stod jag idag.
Nytt rekord! :)
Imöra bitti blir det hotellfrukost med pappa.
Ska bli riktigt gott.
Och eftersom pappa är pensionär så kan det ju va bra om han kommer upp i tid ibland. ;)
Så han trillar väl in här runt 8 imöra.
Vad ska jag göra mer dessa dagarna då?
Kl 19:15 imöra är det dags för ett nytt spinningpass.
Funderar även på att byta till vinterdäck.
Är de för tidigt tro?
På söndag efter jobbet så blir det hockey med superkompisen Johan.
Nu får de nog bli att krypa ner under täcket.
Snart är det dags för frukost.
Godnatt...
// Per
Nu är jag ledig torsdag fram till kl 7.45 på söndag.
Gött med lite ledigt.
Fast de kommer säkert finnas att göra under dessa dagar.
Efter jobbet idag så fick jag ta mig i kragen och lyfta mig till KMTI.
Jag körde ett pass på crosstrainern.
Hela 70 minuter stod jag idag.
Nytt rekord! :)
Imöra bitti blir det hotellfrukost med pappa.
Ska bli riktigt gott.
Och eftersom pappa är pensionär så kan det ju va bra om han kommer upp i tid ibland. ;)
Så han trillar väl in här runt 8 imöra.
Vad ska jag göra mer dessa dagarna då?
Kl 19:15 imöra är det dags för ett nytt spinningpass.
Funderar även på att byta till vinterdäck.
Är de för tidigt tro?
På söndag efter jobbet så blir det hockey med superkompisen Johan.
Nu får de nog bli att krypa ner under täcket.
Snart är det dags för frukost.
Godnatt...
// Per
tisdag 23 oktober 2012
måndag 22 oktober 2012
Julshow 2012...
Den 23:e november drar jag och mina kollegor på våning 3 till Nöjesfabriken för lite julmat och julshow. :)
Trevligt värre. :)
// Per
Trevligt värre. :)
// Per
Tvätt...
Idag går tvättmaskinen för fullt.
Men nu börjar tvättberget minska iaf
Så nu är det bara att fylla tvättkorgen igen.
Klockan 16 är det dags för ett jobbpass.
Men innan dess ska sista maskinen bli klar.
Sedan ska jag diska och lägga in lite grejer i kalender som jag inte får glömma.
Känns som sista timmarna inna jobbet kommer rulla på.
Ha en bra fortsättning på denna måndag.
// Per
Men nu börjar tvättberget minska iaf
Så nu är det bara att fylla tvättkorgen igen.
Klockan 16 är det dags för ett jobbpass.
Men innan dess ska sista maskinen bli klar.
Sedan ska jag diska och lägga in lite grejer i kalender som jag inte får glömma.
Känns som sista timmarna inna jobbet kommer rulla på.
Ha en bra fortsättning på denna måndag.
// Per
söndag 21 oktober 2012
Slut...
Då va denna helg över.
Och den har gått snabbt som alla andra helger gör.
Jag har haft en väldigt lugn och skön helg.
Men ikväll så vart det 3,5 timmes dans.
Svett, svett och åter svett.
Och mer tvätt.
Får ta tag i den imöra innan det är dags att jobba.
Men de va iaf en riktigt bra danskväll.
Dags att sova några timmar.
Godnatt...
// Per
Och den har gått snabbt som alla andra helger gör.
Jag har haft en väldigt lugn och skön helg.
Men ikväll så vart det 3,5 timmes dans.
Svett, svett och åter svett.
Och mer tvätt.
Får ta tag i den imöra innan det är dags att jobba.
Men de va iaf en riktigt bra danskväll.
Dags att sova några timmar.
Godnatt...
// Per
fredag 19 oktober 2012
Gardiner...
Här hänger det senaste i min lägenhet.
Nya gardiner.
De vart väldigt ljust och fint med dessa.
Det kan kanske behövas när de är så mörkt och trist ute.
Nu ikväll fick det bli film efter jag vart ute på en promenad.
De fick bli denna...
Den va bra men den Svenska versionen va nog bättre.
Ha de gött...
// Per
torsdag 18 oktober 2012
Frukt...
Detta smarriga fick vi till personalmötet.
Och självklart käkade jag ingen choklad. ;)
*Host*
Nu ska jag ta natten här och ladda för sista jobbpasset för denna veckan.
Frågan är om jag kommer vakna med träningsvärk.
Imorgon kommer en bild på senaste "nyheten" här i lägenheten.
Godnatt...
// Per
Och självklart käkade jag ingen choklad. ;)
*Host*
Nu ska jag ta natten här och ladda för sista jobbpasset för denna veckan.
Frågan är om jag kommer vakna med träningsvärk.
Imorgon kommer en bild på senaste "nyheten" här i lägenheten.
Godnatt...
// Per
God Jul??
Dessa nissar mötte mig på Ica Maxi igår.
Hmm. Lite väl tidigt med tomtar va?
Misstänker att de har vart framme ett tag.
Ändå så är väl detta inte så tidigt som Ikea brukar ta fram julen.
Gårdagens boxpass börjar kännas i kroppen.
Imöra kommer de nog kännas betydligt mer. :)
Jag måste även planera hur jag ska göra med mitt träningskort på KMTI.
De har 2 års jubileum och fixat till priserna lite.
Nu måste jag sätta fart här.
Snart dags för personalmöte och ett kvällspass.
Ha de gött...
// Per
Hmm. Lite väl tidigt med tomtar va?
Misstänker att de har vart framme ett tag.
Ändå så är väl detta inte så tidigt som Ikea brukar ta fram julen.
Gårdagens boxpass börjar kännas i kroppen.
Imöra kommer de nog kännas betydligt mer. :)
Jag måste även planera hur jag ska göra med mitt träningskort på KMTI.
De har 2 års jubileum och fixat till priserna lite.
Nu måste jag sätta fart här.
Snart dags för personalmöte och ett kvällspass.
Ha de gött...
// Per
onsdag 17 oktober 2012
Box...
Då är de snart dags för ett boxpass på KMTI igen.
Nejdå. Inte i rosa handskar. :)
Där är de svarta svettiga handskar som gäller.
Detta blir andra passet jag kör denna veckan.
Spinningen jag körde i måndags va riktigt skoj och hoppas det blir fler tillfällen.
Det blev inte så illa som jag va rädd för.
Fick varken ont i rumpan eller cementben.
Men jag lär inte slippa undan träningsvärken denna gång.
Bara att se glad ut. :)
19.30 smäller de. :)
Ha de gôtt...
// Per
Nejdå. Inte i rosa handskar. :)
Där är de svarta svettiga handskar som gäller.
Detta blir andra passet jag kör denna veckan.
Spinningen jag körde i måndags va riktigt skoj och hoppas det blir fler tillfällen.
Det blev inte så illa som jag va rädd för.
Fick varken ont i rumpan eller cementben.
Men jag lär inte slippa undan träningsvärken denna gång.
Bara att se glad ut. :)
19.30 smäller de. :)
Ha de gôtt...
// Per
tisdag 16 oktober 2012
Dansfilm...
Jag är med några gånger under filmen.
Jag dansar med Mia och Erika.
Vit t-shirt har jag på mig.
Dubbelklicka på filmen så tror jag att det blir större bild. ;)
// Per
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










