fredag 9 mars 2012

Philip...

Som ni ser så har Philip full koll på vilket lag man ska hålla på i ishockeyn. Frågan är om jag kommer ha full koll på det jag ska göra imöra. Jag ska försöka få Johan att stå på ett par slalomskidor. Hoppas det kommer gå bra. Ha nu en trevlig fredagkväll så kommer de säkert något inlägg från skidbacken...

// Per

Published with Blogger-droid v2.0.4

Hockey...

Stackars Djurgården...
Eller inte. :)
// Per

torsdag 8 mars 2012

Superkompis...

Till slut fick jag ta mig i kragen och sätta lite fart här.
Hade jag inte tagit tag i kragen hade jag säkert legat kvar i soffan hela dagen.
Idag har orken och lusten för att göra något inte vart den bästa.
Tog mig ut på en promenad.
Det vart en härlig vinterpromenad.
När jag va ute så ringde lille Johan och frågade om han fick komma till mig medans hans mamma gjorde några ärenden.
Självklart va han välkommen.
Superkompisen Johan inne i filmen.
Vi hann se 2 filmer medans syrran shoppade.
En av filmerna va Pinocchio.
När morsan ringde vart han lite småsur.
Han ville va kvar hos mig. :)
Klockan är strax 19.
Känns som det inte blir nån städning idag.
Kanske ska lägga mig i badet?
Höres...
// Per

Snö...

Godmorgon Karlstad!!
Och välkommen tillbaka snön.
Så här såg det ut imorse när jag vaknade.
Snön lär va på tillfälligt besök men ändå. :)
Det bästa av allt är att det toksnöar i Branäs.
Ha en bra dag.
// Per

onsdag 7 mars 2012

Papper...

Så här såg det ut när jag va på jobbet idag.
Jag va upp till jobbet och röjde i pappershögen som bara växer och växer.
Det är inte bara jobb med de boende vi har.
Högen av papper minskade men det är fortfarande en del kvar.
Och eftersom jag gjorde mina timmar idag som jag hade kvar att göra denna veckan så blir jag ledig resten av veckan.
Stackars mig. :)
Frågan är vad jag ska göra imöra?
Det va tänkt att jag skulle åkt slalom men det får skjutas fram ett tag.
Kanske blir 23:e istället.
Jag kanske ska ta och städa lägenheten eftersom jag inte har något att göra?
På fredag funderar jag på om jag ska packa ihop mig och åka till Forshaga och sedan till Kil.
För på lördag ska det åkas skidor är det tänk.
Då ska jag försöka mig på att lära Johan att åka slalom.
Ska bli spännande och se hur det kommer gå. :)
Kanske ska tvinga upp syrran på ett par skidor också.
Nu blir det snart natten här.
Godnatt...
// Per

tisdag 6 mars 2012

120306...

Då är jag parkerad i soffan.
Och här kommer jag nog sitta tills det blir dags att sova.
Jag har vart ledig idag och får se när jag går tillbaka till jobbet. :)
Egentligen så ska jag göra ett kvällspass på torsdag men jag måste fixa lite med massa papper så jag byter ev. våningsjobb till pappersjobb.
Får se vad chefen säger imorgon.
Annars är mitt nästa pass till måndag.
Idag har jag tagit det medvetet ganska lugnt.
Jag har iaf plockat lite här hemma.
Diskat och kört några tvättmaskiner.
Va ute och handlade lite mat.
När magen började bli hungrig drabbades jag av latmasken.
Jag svängde förbi Ikea restaurangen och fick i mig lite mat.
Där träffade jag på familjen full fart. :)
Kollegan Doris med familj med andra ord.
Så det vart sällskap vid maten.
Sedan hängde jag med dem till köpcentret Bergvik.
Gjorde Richard sällskap när Doris och Ida shoppade loss.
Nej...
Nu ska jag slappa vidare och fundera vidare vad jag ska göra med livet.
Ha en bra kväll...
// Per
Den glade Värmlänningen!

måndag 5 mars 2012

Tillbaka...

Då är jag tillbaka med några rader här på bloggen. Hoppas ni haft en bra helg. Det har iaf jag haft. Det är snart dags för mitt första av två jobbpass denna veckan. Jag har vart ute och njutit av en liten promenad i finvädret. Va inte lika kallt som i helgen iaf. För min del är det okej om det är några - grader. Då försvinner inte snön i Branäs. Och på tal om skidor. Finns risk det blir skidor även denna vecka. Ha nu en bra fortsättning på dagen...

// Per


Published with Blogger-droid v2.0.4

lördag 3 mars 2012

fredag 2 mars 2012

Frukost...

Då har jag fått i mig lite frukost. Jag har inte kladdat lika mycket som Philip dock. Nu ska jag dra till Kil för lite målning av tak. Ha de gött.

// Per


Published with Blogger-droid v2.0.4

onsdag 29 februari 2012

Branäs i bilder...

Här kommer ett gäng bilder från dagen...
Branäs gömmer sig i dimman...
Dimman ligger lågt... 
När man åker lift så kan man surfa på mobilen eller varför inte ta kort på skidorna...
Kex choklad är lika givet i backen som hjälmen på huvudet...
Starten för helgens ski cross tävling...
Paus i backen och då kan man roa sig med kameran...
Utsikten från bilen när jag lunchade på äggmackor...
Bron mellan backarna...
Det har vart en helt underbar dag i Branäs.
Snart är jag tillbaka.
// Per

Branäs...

Efter en massa funderingar vilken backe jag skulle välja idag gick valet till Branäs.
Så idag åker jag skidor i Branäs.
och förhoppningsvis är vädret sol och blå himmel.
Ha de gött...
// Per

måndag 27 februari 2012

Besiktning...

Jag ledig och då är det inte svårt att gissa vad det är för väder...
Snökaos.
Jag är inte förvånad.
Därför kommer jag försöka "lura" vädret.
På onsdag kommer jag va ledig och leta upp en skidbacke.
Och eftersom jag skulle jobba då borde det ju bli bra väder. :)
Hoppas inte vädergudarna läser bloggar nu bara.
Idag så har jag gjort någe som jag inte gillar.
Besiktat bilen...
Jag hatar det verkligen!
Men som tur va så gick det bra.
Så nu går den 1 år till.
Protokollet som visar att det gick bra...
Efteråt så blev det en tur till Ikea.
Och där vart det ett resturang besök.
Lunch för 35:-. Löjligt billigt ju.
Just nu sitter jag i soffan och tror jag kommer sitta här ett tag till innan det blir natten
Men jag måste bara visa en liten sak...
Bilder på prinsessan Estelle 4 dagar gammal.
Ha en bra kväll...
// Per

söndag 26 februari 2012

120226...

Då va de äntligen helg...
Ja jag som jobbat helgen tar minihelg nu.
Jag är ledig imöra måndag. :)
Då är det dags för något jag inte tycker om alls.
Jag ska besikta bilen 11.50.
Så håll gärna en tumma.
Annars blir de nog väldigt lugnt tror jag.
Jag tar dagen som den kommer.
Godnatt och sov så gott...
// Per

lördag 25 februari 2012

Sandgrund...

Ikväll går en epok i graven här i Karlstad.
Dansstället Sandgrund har sin sista dans ikväll.
Karlstads kommun har köpt det för en massa miljoner och ska göra det till utställnings lokal för konstnären Lars Lerin.
Har ni koll på han?
Det har inte jag iaf.
Så frågar ni mig så är det helt vansinnig det kommunen gjort.
Första gången jag kom i kontakt med Sandgrund va jag inte gammal.
Det va när jag gömde pappas skor och snusdosa när han skulle dit och jobba.
Sedan har jag vart där ett antal gånger och dansat när de hade "vanlig" dans.
Såhär glada va vi när vi kunde dansa bugg och fox på Sandgrund. :)
Så det bästa vore om de kunde få va som de va förr i tiden.
"Mogendans" på ena delen och disco på andra.
// Per

fredag 24 februari 2012

Tvätt...

Så här kan en helt vanlig dag se ut på jobbet. Idag kom Doris och jag fram till en sak. Det är inte lätt att va så bra som vi är. :-)

// Per


Published with Blogger-droid v2.0.4

torsdag 23 februari 2012

Klipp...

Idag vart jag några cm kortare i håret.
Bea satte sin sax i det och gjorde mig vårfin.
Idag har det vart vår i luften.
Lite väl tidigt eftersom det bara är februari men bara det finns snö kvar i backarna.
Idag va jag "nästan" feberfri.
Men för säkerhets skull så knallade jag förbi apoteket och inhandlade en ask Panodil.
Så nu är jag redo ifall febern slår till.
Just nu slappar jag i soffan och väntar på att sista tvättmaskinen ska bli klar.
Jag har hunnit med att köra ett gäng maskiner så nu har jag ingen smutstvätt. :)
Frågan är om jag ska roa mig med att börja lägga in räkningarna och svara på Carema frågor på nätet.
Eller om de blir TV resten av kvällen.
Ha en bra kväll...
// Per

Chef...

Har du lust att bli min chef?
Sök då chefstjänsten på Sveagatan. :)
// Per

Baby...

Dagens stora nyhet är garanterat att Sverige har fått en ny prinsessa.
04.26 födde kronprinsessan Viktoria en prinsessa.
51 cm lång och 3280 gram "tung".
GRATTIS!!
// Per

onsdag 22 februari 2012

tisdag 21 februari 2012

120221...

Idag har ca 6 miljoner semlor käkats upp.
Är du en av de som ätit semla idag?
Jag är inte det.
Jag är inte så förtjust i semlor.
Och det beror på mandelmassan.
Det finns tydligen med vaniljkräm eller liknade.
En sådan skulle passa mig mycket bättre.
Men eftersom jag jobbat heldag så har jag inte vart ute och fått tag på någon sådan.
Nu får det nog bli natten.
Jag har en "specialare" imöra.
Jobbar 7.00- 13.30. Sedan har jag vila fram till klockan är 16.00.
Sedan jobbar jag till 21.00.
De kanske kan bli en promenad i pausen.
Men nu tror jag kudden ropar.
Godnatt...
// Per