tisdag 5 februari 2013

Ont...

Idag så började VM månaden!
VM i utförsåkning, skidskytte och längdskidor.
Kanske kan hända att jag kommer kika på de lite då och då.
Man blir skapligt sugen på att åka slalom när man ser de åker nedför kanonbackar.
Idag va de super g för damerna.
Det vart framflyttat x antal timmar pga dimma.
Så jag hann jobba lite innan.
Fast suget efter skidåkning försvann lite en sväng.
Lindsey Vonn kraschade riktigt otäckt tyvärr.
Tydligen är både led och korsband av.
Gjorde fruktansvärt ont att bara titta på fallet.
För några år sedan skaffade jag mig en hjälm så jag inte ska få hjärnskakning om jag skulle slå i huvudet om jag ramlar omkull. 
För nån vecka sedan skaffade jag mig även en väst med ryggskydd i.
Känns faktiskt bra att jag skaffat den så jag kan skydda ryggen också.
Nu vill jag bara ut å testa hur det känns att köra med väst.
Nu är de väl "bara" armar och ben jag inte kan skydda.
Det är inte bara i skidbacken det kan gå illa.
Igår så halkade en buss omkring här i Karlstad.
Ca 150 meter fr mig. :)
Tur att chaffören fick stopp på bussen.
10 meter framför den är kanalen.
Imorgon är jag ledig och ska fortsätta att försöka bli frisk.
Känns som detta kommer ta tid.
Blir inte nån dans eller gym på länge känns de som.
Det är väl bara och gilla läget tyvärr.
Ska ta mig en frukt nu tror ja.
Ha de bra...
// Per

Inga kommentarer: