fredag 27 juni 2014

Ölandsveckan 2014.

Just nu är i påväg till Öland för en vecka med dans.
Kommer nog bli en häftig vecka. 
Hoppas bara vädergudarna är med oss.
Sol och blå himmel vill vi ha.
// Per


torsdag 26 juni 2014

2

Sedär ja...
Då va vi två.
// Per

fredag 20 juni 2014

Midsommar!

Önskar er Alla en trevlig midsommar!
Va rädda om varandra!
// Per

fredag 13 juni 2014

Sommarlov...

Igår så gick Johan på sommarlov eller som han tydligen sa...
Han hade tagit examen.
Detta firades med tårta och svenska flaggan.
Undrar hur stort kalas han ska ha när han tar studenten.
Själv så dröjer mitt sommarlov en vecka till.
Ska bli gött med lite ledigt.
Jag går strax upp till jobbet och betar av ännu ett pass.
Ha de bra kväll...
// Per

onsdag 11 juni 2014

15...

Det vart rullgardin ner redan i kvartsfinalen och SM tog slut tidigare än beräknat.
Vi slutade på en 15:e plats av 96 startade eller något.
Nej. Vi är inte nöjda och funderingar för framtiden va igång redan på lördag.
Sommarledigheten är över nästa vecka.
Vi funderar på att dra igång snart.
Höstens första tävling är redan bestämd vilken det blir.
Vi kommer börja i Göteborg.
Jag vet att jag varit urkass på bloggandet.
Bloggen har inte vart prio ett just nu i mitt liv.
Ska försöka bättra mig men lovar inget. ;)
Godnatt på er...
// Per

fredag 30 maj 2014

Svenska Mästerskapen 2014!

Då kör vi!!
Vi är taggade till MAX!
// Karin & Per

SM på nätet!


// Per

tisdag 27 maj 2014

3...

Nu är det endast 3 dagar kvar tills SM ska avgöras.
Månaderna har bara rusat iväg sedan vi gjorde comebacken i februari.
Detta blir mitt 16:e SM.
Mitt liv just nu  går mest ut på att jobba, dansa, äta, dansa lite till och sova.
Det är full fokus på dansen nu.
Ikväll blir det sista träningen innan vi rullar ner på torsdag.
Vi har ingen press på oss och vi kommer slå underifrån.
Vi gör ju trotts allt 1:a mästerskapet på 12 år och sedan så gjorde lunginflammationen att vi inte kunde träna på över en månad.
Det finns några "favoriter" som tyvärr några domare pratat på.
Frågan är om de kommer palla för trycket.
Vi ska bara försöka ha så skoj det bara går.
Ha de bäst!
// Per

måndag 19 maj 2014

Tränar...

Såhär kan man avsluta ett träningspass.
Bänkpress med Philip och hans 16 kg.
Just nu är det väldigt mycket dansträningar i mitt liv nu.
Förra veckan körde vi 6 pass.
Vi körde 3 egenträningar i helgen bla.
Denna veckan kommer vi köra "bara" 4 träningar.
Känns som formen kommer mer och mer.
Vi måste ju försöka komma ifatt lite utav det vi missat på grund lunginflammationen.
Får se hur formen kommer va när styr bilen mot Borås den 29:e.
Nu ska jag vila några timmar innan det blir dags att  knalla upp till jobbet.
Godnatt!
// Per

onsdag 7 maj 2014

Korkad...

Hur korkad får man egentligen bli?
Jag har haft svårt för Pettar i vanliga fall men nu sjönk han jäkligt snabbt till botten.
Folk som kör fulla har jag väldigt svårt med.
// Per

tisdag 6 maj 2014

Träning...

Igår körde vi första träningspasset efter lunginflammationen.
Vi körde ganska lågt tempo för att jag inte skulle dö på en gång.
Det kändes inte allt för illa trotts att vi inte kört på en månad.
Idag körde vi teknikträning plus lite preformens.
Tempot på musiken va lite högre än igår så jag tog en liten timeout för att inte klappa ihop.
Luften är tyvärr inte den bästa så vågar inte blåsa på 110 än.
Förr i tiden när vi tränade så bar vi med oss en massa CD skivor för att ha något att dansa till.
Nu behövs bara plattan eller mobilen.
Spotify är nog den bästa idéen på väldigt länge.
Nu ska jag försöka få lite skönhets sömn.
Imorgon väntar en ledig dag och träning på kvällen.
Godnatt på er...
// Per

torsdag 1 maj 2014

Frustrerad...

Jag blir lätt frustrerad på att jag inte har den orken jag vill ha.
Huvudet känns piggt medans kroppen inte alls vill som jag vill.
Men det är väl bara att gilla läget.
Igår va jag på dans utan att ta ett endaste danssteg.
Jag tog kort på alla andra som svängde sina lurviga.
Förhoppningsvis så orkar jag dansa lite till veckan.
Så det är bara att hålla tummarna.
Jag ska försöka börja jobba imöra igen.
Ska bli gött att komma igång med jobbandet iaf.
Ett steg i rätt riktning.
Nu ska jag ut och lufta mig lite.
Ha en bra 1 maj.
// Per

måndag 28 april 2014

Lägesrapport...

Ny vecka och fortfarande sjukskriven.
Jag va till doktorn i torsdags och hon sjukskrev mig denna veckan också.
Men jag ska försöka att börja jobba på fredagkväll.
Jag hostar fortfarande lite men orken kommer mer och mer känns det som.
Jag va ju och hjälpte till på tävlingen klubben hade i helgen på Hammarö.
Denna fräste jag runt i på dagarna.
Körde allt från domarna till matlådor.
En riktig trevlig bil att köra.
Det va bara ett problem i helgen.
Jag vart grymt danssjuk.
Men jag och syrran har bestämt oss för att vänta även denna veckan.
Det känns lite som vi kommer få starta på ruta 1 igen inför SM.
Men då behöver vi ju inte ha något favoritskap på oss.
De hade nog inte vart så illa annars heller.
Det finns andra par som vi inte vunnit över och sedan så ska ju våran tränare vinna guldet har han sagt.
Så vi kommer slå underifrån om vi nu kommer komma till start 30 maj.
Nu ska jag fortsätta att vila och kurera mig.
Ha en bra dag!
// Per

onsdag 23 april 2014

24...

Vad gör man när man känner sig helt däckad och inte orkar nått?
Jo man plöjer serien 24.
Ja det är vad jag roar mig med just nu.
Det är en riktigt bra och spännande serie faktiskt.
Har sett 3 av 8 säsonger nu och varje säsong är 24 avsnitt.
Nu är det kanske inte riktigt så illa så jag är helt däckad.
Jag försöker ta mig ut och lufta mig lite och framför allt röra lite på mig.
Orken har blivit lite bättre.
Nu orkar jag gå utan att bli andfådd.
Litet steg i rätt riktning.
Men har väldigt svårt att se mig dansa just nu.
Men det är bara att ta en dag i taget så får vi se hur långt det räcker.
Nu ska jag fortsätta att vila upp mig.
Godnatt på er!
//Per

söndag 20 april 2014

Status...

Men 40 dagar kvar till SM i Borås så känns det som jag har en rejäl uppförsbacke för att ens orka dansa.
Statusen på mig just nu är att jag är feberfri.
Alltid nått...
Jag får fortfarande hostattacker så det känns som lungorna tänker hoppa ur kroppen.
Tävlingen 10:e maj i Jönköping känns som den kommer brinna inne rätt rejält.
Jag måste bli betydligt piggare än jag är nu om jag ska kunna komma tillbaka så jag ska orka med en dag i tävlingshallen.
Just nu orkar jag knappt gå upp för trapporna utanför huset.
Vila och åter vila är väl det jag får fortsätta med ett tag till.
Många avsnitt av 24 blir det.
Ha de bäst...
// Per

lördag 19 april 2014

Glad Påsk...

Önskar Er Alla en riktig Glad Påsk!

onsdag 16 april 2014

Sjuk...

För er som inte har koll på mig på Facebook så har det hänt en hel del med mig.
Igår fick jag komma hem igen efter några dygn på sjukhuset.
I torsdags gick jag till vårdcentralen efter ha haft feber och hosta en vecka.
Doktorn konstaterade att jag lunginflammation och fick mig en 10 dagars antibiotikakur. CRP provet de tog visade 173.
Normalt CRP är max 10.
På lördagkväll stack febern upp till 39.8.
Efter ett samtal till 1177 så tog jag Alvedon och gick och la mig.
Morgon efter hade tempen gått ner till 39.
Det blev ett besök på ännu en vårdcentral.
Och det besöket slutade på akuten.
CRPt hade rusat upp till 250!
Inlagd på avd 56 och massa prover skulle tas.
Till slut kom ett svar på ett av proverna och det va chlamydia pneumoni.
Nej det är ingen könssjukdom i lungorna.
Det är nån bakterier så det är ingen vanlig lunginflammation jag har.
Twar pratas det oxå på.
Twar och den där lunginflammationen med de där ordet är ganska lika tydligt.
Detta kan ju förklara varför jag varit så trött en längre tid.
Nu käkar jag 2 tabletter om dagen och ska göra det i 14 dagar.
Hostan är kvar men febern verkar försvunnit.
När det blir dans nästa gång kan jag inte svara på just nu tyvärr.
Jag bara vilar på dagarna då jag är helt orkeslös.
Håll er friska är ni snälla!
// Per

torsdag 10 april 2014

onsdag 9 april 2014

1000...

I måndags slog gilla räknaren för Pers Fotosida över till 1000 gilla.
Och just nu står den faktiskt på 1028.
Trodde inte det skulle bli så många när jag slängd ihop sidan.
Kul är det iaf.
// Per

tisdag 8 april 2014

Dyrköpt...

I lördags rullade Team Noremalm ner till Munkedal.
Eftersom jag känt mig krasslig under veckan så borde vi vart hemma men vi åkte ner för en anledning.
Som de tyvärr inte vart någe av.
Det va bara 3 minuter dans för oss då vi bara körde semi och final.
Det blev ytterligare en seger.
Gladast blev nog Philip som va vaken och väntade på mamma.
"Äntligen" fick vi en pokal och inte någe annat tjafs som Johan och Philip tyckt de andra priserna varit.
De vart kanske en dyrköpt seger som de brukar säga på TV.
Det blir ingen träning denna veckan eftersom jag åkt på feber och hosta om jag pratar för mycket.
Så nu blir det två dagar med vila eftersom jag är ledig. 
Godnatt på er! 
// Per