Men 40 dagar kvar till SM i Borås så känns det som jag har en rejäl uppförsbacke för att ens orka dansa.
Statusen på mig just nu är att jag är feberfri.
Alltid nått...
Jag får fortfarande hostattacker så det känns som lungorna tänker hoppa ur kroppen.
Tävlingen 10:e maj i Jönköping känns som den kommer brinna inne rätt rejält.
Jag måste bli betydligt piggare än jag är nu om jag ska kunna komma tillbaka så jag ska orka med en dag i tävlingshallen.
Just nu orkar jag knappt gå upp för trapporna utanför huset.
Vila och åter vila är väl det jag får fortsätta med ett tag till.
Många avsnitt av 24 blir det.
Ha de bäst...
// Per
söndag 20 april 2014
lördag 19 april 2014
onsdag 16 april 2014
Sjuk...
För er som inte har koll på mig på Facebook så har det hänt en hel del med mig.
Igår fick jag komma hem igen efter några dygn på sjukhuset.
I torsdags gick jag till vårdcentralen efter ha haft feber och hosta en vecka.
Doktorn konstaterade att jag lunginflammation och fick mig en 10 dagars antibiotikakur. CRP provet de tog visade 173.
Normalt CRP är max 10.
På lördagkväll stack febern upp till 39.8.
Efter ett samtal till 1177 så tog jag Alvedon och gick och la mig.
Morgon efter hade tempen gått ner till 39.
Det blev ett besök på ännu en vårdcentral.
Och det besöket slutade på akuten.
CRPt hade rusat upp till 250!
Inlagd på avd 56 och massa prover skulle tas.
Till slut kom ett svar på ett av proverna och det va chlamydia pneumoni.
Nej det är ingen könssjukdom i lungorna.
Det är nån bakterier så det är ingen vanlig lunginflammation jag har.
Twar pratas det oxå på.
Twar och den där lunginflammationen med de där ordet är ganska lika tydligt.
Detta kan ju förklara varför jag varit så trött en längre tid.
Nu käkar jag 2 tabletter om dagen och ska göra det i 14 dagar.
Hostan är kvar men febern verkar försvunnit.
När det blir dans nästa gång kan jag inte svara på just nu tyvärr.
Jag bara vilar på dagarna då jag är helt orkeslös.
Håll er friska är ni snälla!
// Per
Igår fick jag komma hem igen efter några dygn på sjukhuset.
I torsdags gick jag till vårdcentralen efter ha haft feber och hosta en vecka.
Doktorn konstaterade att jag lunginflammation och fick mig en 10 dagars antibiotikakur. CRP provet de tog visade 173.
Normalt CRP är max 10.
På lördagkväll stack febern upp till 39.8.
Efter ett samtal till 1177 så tog jag Alvedon och gick och la mig.
Morgon efter hade tempen gått ner till 39.
Det blev ett besök på ännu en vårdcentral.
Och det besöket slutade på akuten.
CRPt hade rusat upp till 250!
Inlagd på avd 56 och massa prover skulle tas.
Till slut kom ett svar på ett av proverna och det va chlamydia pneumoni.
Nej det är ingen könssjukdom i lungorna.
Det är nån bakterier så det är ingen vanlig lunginflammation jag har.
Twar pratas det oxå på.
Twar och den där lunginflammationen med de där ordet är ganska lika tydligt.
Detta kan ju förklara varför jag varit så trött en längre tid.
Nu käkar jag 2 tabletter om dagen och ska göra det i 14 dagar.
Hostan är kvar men febern verkar försvunnit.
När det blir dans nästa gång kan jag inte svara på just nu tyvärr.
Jag bara vilar på dagarna då jag är helt orkeslös.
Håll er friska är ni snälla!
// Per
torsdag 10 april 2014
onsdag 9 april 2014
1000...
I måndags slog gilla räknaren för Pers Fotosida över till 1000 gilla.
Och just nu står den faktiskt på 1028.
Trodde inte det skulle bli så många när jag slängd ihop sidan.
Kul är det iaf.
// Per
Och just nu står den faktiskt på 1028.
Trodde inte det skulle bli så många när jag slängd ihop sidan.
Kul är det iaf.
// Per
tisdag 8 april 2014
Dyrköpt...
I lördags rullade Team Noremalm ner till Munkedal.
Eftersom jag känt mig krasslig under veckan så borde vi vart hemma men vi åkte ner för en anledning.
Som de tyvärr inte vart någe av.
Det va bara 3 minuter dans för oss då vi bara körde semi och final.
Det blev ytterligare en seger.
Eftersom jag känt mig krasslig under veckan så borde vi vart hemma men vi åkte ner för en anledning.
Som de tyvärr inte vart någe av.
Det va bara 3 minuter dans för oss då vi bara körde semi och final.
Det blev ytterligare en seger.
Gladast blev nog Philip som va vaken och väntade på mamma.
"Äntligen" fick vi en pokal och inte någe annat tjafs som Johan och Philip tyckt de andra priserna varit.
De vart kanske en dyrköpt seger som de brukar säga på TV.
Det blir ingen träning denna veckan eftersom jag åkt på feber och hosta om jag pratar för mycket.
Så nu blir det två dagar med vila eftersom jag är ledig.
Godnatt på er!
// Per
tisdag 1 april 2014
Babblarna...
I söndags va det kalas för Forshagas coolaste 3 åring.
Det va tvungen att va en grön tårta.
Och Babblarna skulle va på också.
Tror coolingen vart nöjd med tårtan.
Bröderna skulle även ha coola frissor dagen till ära.
Mina superkompisar börjar bli stora grabbarna.
De är nästan lika coola som sin morbror tror jag.
Eller? ;)
// Per
Det va tvungen att va en grön tårta.
Och Babblarna skulle va på också.
Tror coolingen vart nöjd med tårtan.
Bröderna skulle även ha coola frissor dagen till ära.
Mina superkompisar börjar bli stora grabbarna.
De är nästan lika coola som sin morbror tror jag.
Eller? ;)
// Per
lördag 29 mars 2014
Ops...
Ops. Denna ville tydligen följa med mig hem till Karlstad.
Vi lyckades vinna dagens tävling i Enköping.
Trodde väl inte vi skulle lyckas med det då många av topp paren va med idag.
Men det finns mycket vi måste fixa till.
Så det är bara att kämpa på när vi tränar.
// Per
Vi lyckades vinna dagens tävling i Enköping.
Trodde väl inte vi skulle lyckas med det då många av topp paren va med idag.
Men det finns mycket vi måste fixa till.
Så det är bara att kämpa på när vi tränar.
// Per
fredag 28 mars 2014
Godnatt...
Snart dags att ta natten här.
Klockan ringer alldeles för tidigt.
Imöra rullar vi till Enköping för ännu en tävling.
Och förhoppningsvis lyckas vi tänka mer musik.
Det är nått vi inte lyckats göra så mycket än så länge.
Så det kan va så att vi inte lyckas så bra som vi gjort innan.
Nu sova!
Godnatt...
// Per
Klockan ringer alldeles för tidigt.
Imöra rullar vi till Enköping för ännu en tävling.
Och förhoppningsvis lyckas vi tänka mer musik.
Det är nått vi inte lyckats göra så mycket än så länge.
Så det kan va så att vi inte lyckas så bra som vi gjort innan.
Nu sova!
Godnatt...
// Per
torsdag 27 mars 2014
Ledig...
Då har jag jobbat klart för denna veckan och kommer att vara ledig i 5 dagar.
De kommer förmodligen att springa på i ett rasande tempo.
Det kommer bli en massa dans under dessa dagarna.
Tävling och träningar.
Men imöra drar jag till Kil en sväng och tar av takboxen.
Lite sugen på att få sommardäckena är jag också.
Får se va det blir.
Pappa ska få lite hjälp med att bära lite grejer också.
För en vecka sedan så reade Stadium ut mina favvo skor.
Men jag jobbade heldag så det va bara att glömma att komma till affären.
I fredags så halkade jag in på Stadium på Bergvik...
Och det resulterade i att jag kom hem med två par.
Nån som tror att jag kommer synas i vår?
De gula blir förmodligen gymskor eller nått.
Har ju bara 6 par av denna modell.
Jag vet att jag är tokig.
Men nu fick jag ju 2 par för mindre än vad ett par skulle kostat.
Nu ska token sova iaf.
Godnatt!
// Per
De kommer förmodligen att springa på i ett rasande tempo.
Det kommer bli en massa dans under dessa dagarna.
Tävling och träningar.
Men imöra drar jag till Kil en sväng och tar av takboxen.
Lite sugen på att få sommardäckena är jag också.
Får se va det blir.
Pappa ska få lite hjälp med att bära lite grejer också.
För en vecka sedan så reade Stadium ut mina favvo skor.
Men jag jobbade heldag så det va bara att glömma att komma till affären.
I fredags så halkade jag in på Stadium på Bergvik...
Och det resulterade i att jag kom hem med två par.
Nån som tror att jag kommer synas i vår?
De gula blir förmodligen gymskor eller nått.
Har ju bara 6 par av denna modell.
Jag vet att jag är tokig.
Men nu fick jag ju 2 par för mindre än vad ett par skulle kostat.
Nu ska token sova iaf.
Godnatt!
// Per
onsdag 26 mars 2014
Sista...
Veckans sista dansträning är avklarad.
Till tävlingen i helgen ska vi försöka coola ner oss ännu mer.
Vi har blivit mycket lugnare sen första tävlingen i Sävsjö.
Men nu måste vi börja hitta hur vi vill dansa om 64 dagar.
Dagarna går fruktansvärt fort känns det som.
Vi måste trycka in lite fler parträningar och även stå mer framför spegeln.
Lite synd att vi måste jobba. ;)
Nu ska jag sova några timmar.
Imöra är det heldag på jobbet som gäller för min del.
Sedan väntar några dagar med ledighet.
Godnatt på er!
// Per
Till tävlingen i helgen ska vi försöka coola ner oss ännu mer.
Vi har blivit mycket lugnare sen första tävlingen i Sävsjö.
Men nu måste vi börja hitta hur vi vill dansa om 64 dagar.
Dagarna går fruktansvärt fort känns det som.
Vi måste trycka in lite fler parträningar och även stå mer framför spegeln.
Lite synd att vi måste jobba. ;)
Nu ska jag sova några timmar.
Imöra är det heldag på jobbet som gäller för min del.
Sedan väntar några dagar med ledighet.
Godnatt på er!
// Per
tisdag 25 mars 2014
Silver...
I helgen var det dags för våran 5:e tävling och det slutade med ännu ett silver.
Redan till helgen rullar vi vidare mot Enköping för en tävling och där kommer det va ett gäng nya par med som vi inte mött innan.
// Per
Redan till helgen rullar vi vidare mot Enköping för en tävling och där kommer det va ett gäng nya par med som vi inte mött innan.
// Per
söndag 23 mars 2014
torsdag 20 mars 2014
Pallen...
Jag har nog glömt att skriva det men...
Jag och syrran vann senaste tävlingen i Hamburgsund för nån helg sedan.I helgen drar vi till Skövde för att slåss för en plats på pallen.
// Per
onsdag 19 mars 2014
Kamp...
Just nu pågår en kamp för att hinna bli helt friska tills det är dags att dra på sig tävlingskläderna igen.
På lördag är det dags för tävling i Skövde.
Orken försvann när matförgiftningen tog över min å syrrans kroppar.
Men kvällens träning va inte lika mycket katastrof som den igår.
Alltid något.
Dags stt sova här.
Imöra väntar en heldag på jobbet.
Godnatt!
// Per
På lördag är det dags för tävling i Skövde.
Orken försvann när matförgiftningen tog över min å syrrans kroppar.
Men kvällens träning va inte lika mycket katastrof som den igår.
Alltid något.
Dags stt sova här.
Imöra väntar en heldag på jobbet.
Godnatt!
// Per
måndag 17 mars 2014
Hemma...
Hallå på dig!
Vi är allt hemma från Sälen och tillbaka i vardagen.
Första dagen på jobbet avklarat.
Vi hade några helt underbara dagar när vi var i fjällen.
Solen visade sig också.
Det har tydligen varit dåligt med det i vinter där uppe.
Jag va i backarna mellan 9.00 till de stängde klockan 18.00.
Så man va riktigt härligt trött när man kom tillbaka till lägenheten.
På vägen hem från Sälen lyckades jag och syrran bli matförgiftade.
Vi har vart dåliga sedan i torsdags.
Och vi är inte helt okej än.
Får se hur vi hinner repa oss till helgens tävling i Skövde.
Ska fortsätta försöka bli frisk nu med att lägga huvudet på kudden.
Godnatt!!
// Per
torsdag 6 mars 2014
Sälen 2014...
På söndag rullar jag upp till Sälen.
Hittade en lägenhet i grå byn som va ledig söndag till torsdag.
200 meter från liften.
Blir perfekt de.
Nu håller jag tummarna för att vädret ska bli bättre än det är just nu.
Såhär ser lägenheten ut.
Vardagsrummet.
Vardagsrummet.
Hallen.
Hallen.
Köket.
Köket.
Toaletten.
Sovrum.
Sovrum.
Grå byn ligger i Tandådalen.Så det kommer bli en massa härliga åk där och i Hundfjällets backar.
Medans många gillar att våren kommit så drar jag till snö.
Gillas massor de!
//Per
tisdag 4 mars 2014
900...
Idag så kom den 900 gilla på min fotosida jag har på Facebook.
Kul att så många gillat den.
Har du inte klickat gilla så får du jättegärna göra det.
// Per
Kul att så många gillat den.
Har du inte klickat gilla så får du jättegärna göra det.
// Per
måndag 3 mars 2014
Pallen...
I lördags va det dags igen att åter kliva upp på 2:a platsen.
Denna gång va de riktigt nära men nära skjuter ingen hare sägs de.
De som vann hade 1-3-1 och vi 2-1-2.
De vann pga fler 1:or.
Men som en klok "man" sa.
Det är inte nu ni ska börja vinna utan längre fram.
Veckorna springer verkligen iväg och jag känner att jag knappt hinner med allt.
Det är dans, dans, jobb, dans , jobb och jobb hela tiden.
I söndags hade jag en efterlängtad sovmorgon.
Vi hoppade skidorna pga vädret och vilade istället.
Känner att kroppen börjar bli smått sliten.
Ikväll va det åter dags för dansträning.
Jag har haft ont i nacke och ner vid vänstra skuldran idag på jobbet och va lite osäker på hur det skulle funka.
Men det går över när jag blir varm.
Så nu är det väl bara att vänta in det onda när jag blir kall igen efter träningen.
Ska försöka få lite sömn nu så kroppen får återhämta sig lite.
Godnatt på er!
// Per
Denna gång va de riktigt nära men nära skjuter ingen hare sägs de.
De som vann hade 1-3-1 och vi 2-1-2.
De vann pga fler 1:or.
Men som en klok "man" sa.
Det är inte nu ni ska börja vinna utan längre fram.
Veckorna springer verkligen iväg och jag känner att jag knappt hinner med allt.
Det är dans, dans, jobb, dans , jobb och jobb hela tiden.
I söndags hade jag en efterlängtad sovmorgon.
Vi hoppade skidorna pga vädret och vilade istället.
Känner att kroppen börjar bli smått sliten.
Ikväll va det åter dags för dansträning.
Jag har haft ont i nacke och ner vid vänstra skuldran idag på jobbet och va lite osäker på hur det skulle funka.
Men det går över när jag blir varm.
Så nu är det väl bara att vänta in det onda när jag blir kall igen efter träningen.
Ska försöka få lite sömn nu så kroppen får återhämta sig lite.
Godnatt på er!
// Per
lördag 1 mars 2014
Motala...
Sitter i bilen nu och kör till Motala.
Därför fuskade jag igår eller ikväll beroende på hur man ser de och fixade detta inlägg igår fredag.
Danstävling på G idag iaf.
Och äntligen är det bara A-klass par med.
Syrran och jag är taggade för att ta oss till final och....
Ja ni vet säkert va vi har för mål.
Ha en bra dag!
// Per
Därför fuskade jag igår eller ikväll beroende på hur man ser de och fixade detta inlägg igår fredag.
Danstävling på G idag iaf.
Och äntligen är det bara A-klass par med.
Syrran och jag är taggade för att ta oss till final och....
Ja ni vet säkert va vi har för mål.
Ha en bra dag!
// Per
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


.jpg)

















.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.png)
