fredag 8 mars 2013

Branäs bilder...

Sitter i stugan på Branäsberget mätt i magen och nybastad.
Här kommer lite bilder från dagen...











Det har vart en grym dag i backarna.
Imöra är de full fart igen...
Ha de bäst...
// Per

onsdag 6 mars 2013

Fix...

Morgonträningen avklarad och de va inte fel att börja dagen med ett träningspass.
Jag hade bokat ett spinningpass men det tog jag bort eftersom de va såpass bra pass jag körde.
Känns i tricepsena bl.a.
Nu blir det sista fixet inför Branäs.
Imöra rullar vi uppöver.
Ha en bra dag!
// Per

tisdag 5 mars 2013

Svett...

Jag vill börja med att säga något...
Nu är jag ledig 5 dagar! :)
Efter jobbet va det hem och möta upp Pontus(syrrans hund) och farsan.
Vi åkte iväg och fixade käk och sedan en sväng ner till Mitt i city.
Sedan bar det iväg till KMTI för ett spinning 60 minuter intensiv.
Borde heta Spinning 60 minuter och sen till intensiven!
Shit vilket pass.
Men jag klarade mig och det firade jag med att gå upp en våning och ställa mig på crosstrainern i 30 minuter.
Dagens träning va gött svettigt. :)
Nu ska jag ta och ställa klockan och ta natten.
Blir träning tidigt imöra.
Typ 9.
Ja det är inte min idé så det ska bli spännande hur vaken min kropp är. :)
Men gött att komma igång tidigt så jag hinner fixa de sista inför resan.
Natti!
// Per

måndag 4 mars 2013

Vecka 10...

Då är det vecka 10 och jag bara går och väntar på att det ska bli torsdag eftermiddag.
Men innan dess så har jag ett dagpass kvar på jobbet och ett gäng besök på KMTI.
Tror jag är lite dagvilsen. :)
När jag fick frågan idag om träning på onsdag så fick jag för mig att de va då jag skulle upp till Branäs.
Bara jag går till jobbet imöra så ska det nog bli ordning på allt.
Sedan är de ledigt fram tills måndag morgon. :)
Om jag skulle dyka ner i sängen?
Ha de bäst!
// Per

söndag 3 mars 2013

Kex...

När jag avverkat mitt andra pass idag så lyxade jag till med en kycklingsallad.
Göttigt värre.
Efter spinning och lift it så känns de i kroppen lite här och där.
Jag har inte bara tränat idag.
Har även kollat en del skidor också.
Men pga träningen lyckades jag missa målgångarna i både Vasaloppet och 5 milen.
Men skit i Vasan.
Olsson vann 5 milen och Petter vart bara 21:a.
Rätt åt han. ;)
I fredags så fixade jag de viktigaste till Branäs resan. ;)
Kexchoklad!
Så nu är jag redo.
Godnatt på er!
// Per

lördag 2 mars 2013

7...

Då va det 7:e arbetspasset avklarat.
Ska bli gött med en ledig dag imöra.
Jag blir iaf ledig från jobbet.
Ledigheten från KMTI är dock över imöra.
Jag har bokat in 2 pass.
Spinning och lift it.
Om jag gör dessa 2 så hinner jag med 5 pass denna veckan.
Inte så illa iaf.
Räknar med att hinna med 2 nästa veckan innan jag drar upp till Branäs.
Nu får de bli lite mello, godis och julmust.
Jepp. Hade en julmust som jag öppnat ikväll.
// Per

fredag 1 mars 2013

Mars...

Äntligen är det mars månad!
Denna månad blir det 2 skidresor.
Känns gött att dra iväg och njuta av massa härlig skidåkning.
Ska strax ta natten.
Imöra är det 7:e raka dagen på jobbet.
Det är ett dagpass till 13.30.
Det höll på att bli en heldag men de hittade en vikarie till slut.
Känns som alla är sjuka just nu.
Meningen va att jag skulle ta en ledig träningsdag imöra men lite småsugen är jag nog på att åka dit en sväng efter jobbet om orken finns.
På söndag kl 15.00 blir det ett Lift it iaf.
Hoppas att jag slipper träningsvärk efter dagens pass iaf. :)
Nu sova lite innan klockan ringer.
Godnatt...
// Per
Sälen 2010...

torsdag 28 februari 2013

Torsdag...

Då är det redan torsdag kväll och snart fredag.
Vad har jag pysslat med de senaste dagarna?
Jobbat, tränat, jobbat och tränat lite till.
Imöra är det dags för veckans 3:e pass och det ska bli ett lift it pass.
De andra har varit 2 spinning.
Annars är det en del fix inför kommande skidresa.
Om en vecka sitter jag i en stuga på Branäs berget och njuter efter en dag i backen.
Nu ska jag lägga mig och drömma om vad jag ska bli när jag blir stor.
Känner mig inte riktigt nöjd med framtiden på jobbet. :/
Godnatt...
// Per

tisdag 26 februari 2013

Usch...

Idag va det dags att göra något jag INTE gillar.
Besikta bilen.
Bilen är ju en 04:a så den börjar ju bli lite smågammal så man vet ju aldrig om de är något som är fel.
Men det gick bra även denna gången. :)
Godkänd!
Innan jag åkte för att våndas så hann jag klippa mig och det va mer än nödvändigt.
Snygg i håret inför min skidmånad.
Började handla lite inför min matkväll i Branäs.
Då ska det bli tacos.
Nu ikväll har jag roat mig på jobbet.
Gôrskôj de.
Nu blir det zzzz...
// Per

måndag 25 februari 2013

Philip...

Ikväll blir det 2 bilder på mini superkompisen Philip och voffen Pontus.
 Philip tar en paus...
Philip och Pontus ute på promenad...
// Per

söndag 24 februari 2013

1 av 7...

Då va första arbetspasset avklarat.
Bara 6 dagar kvar.
Denna veckan som kommer bli en massa jobb med inslag av träning på kvällarna.
Med andra ord vet jag vad jag ska göra.
Ska även besikta bilen vilket är något jag inte gillar.
Jag ska bli klippt också.
Och det kan verkligen behövas.
Nu ska jag ta natten. Klockan ringer 6.15.
Godnatt...
// Per

lördag 23 februari 2013

Branäs...

Imorse packade jag bilen med skidutrustningen.
Jag blåste upp till Branäs för en dag på skidorna.
Om några veckor ska jag ju upp till Branäs och då ska vi bo i ett av alla hus på denna bilden. :)
Det finns 3 platser kvar i stugan om du är intresserad.
7-10 mars är datumet.
Min favvobacke som de har gjort bredare inför denna säsongen.
Solen försökte kika fram men det va ytterst lite den lyckades tränga genom molnen.
Nytt bygge i Branäsbyn.
Jag hann med lite kvällsåkning innan jag rullade hemöver.
 Jag posar i nya hjälmen. :)
Jag hade nog lite tråkigt i liften ett tag tror jag. ;)
Det fick bli lite bilar på hemresan.
Nu ska jag ta natten.
Tror jag kommer somna rätt snabbt.
Massa frisk luft som gjort mig trött.
Godnatt på er...
// Per

fredag 22 februari 2013

Helg...

Då va det helg då.
En helg som varar en hel dag.
För på söndag så vart det extrajobb på kvällen och sedan jobbar 6 dagar tills jag blir ledig igen.
Imöra ska jag åka upp till Branäs och åka skidor.
Efter en massa funderingar så blev valet Branäs.
Hoppas på hyfsat väder.
Ska bli skönt att komma iväg och åka och glömma vardagen för en stund.
Nu blir det natten.
Godnatt...
// Per

torsdag 21 februari 2013

SurPer...

Ja vad ska man säga om denna dagen.
Körde ett Body sculpt pass och efter det ställde jag mig 45 minuter på crosstrainern.
Sedan va det dags för jobb och där vart jag lite små  f*rbannad.
Och de va inte bara jag utan typ alla.
Det får aldrig va bra när det äntligen blivit bra.
Jaja. Så är väl livet.
Godnatt...
// Per

onsdag 20 februari 2013

X 2...

45 minuter spinning och 75 minuter box.
Det va träningen ikväll.
Känns i kroppen nu.
Imöra blir det det ett lunchpass.
Body sculpt.
Och jag vet inte va det är men det är gummiband med och vikter tydligen.
Spännande och se vad det är för något.
Risk för mer träningsvärk säkert. :)
Dags att ta natten nu så jag är utvilad till träningen och kvällsjobbet.
Sen är det bara dagen på fredag kvar sedan blir det ledig helg.
Godnatt...
// Per

tisdag 19 februari 2013

Natti...

Snart dags att dyka isäng efter 12 timmar på jobbet.
Är rätt slut i skallen just nu.
Hoppas jag somnar snabbt och inte kommer ligga vaken och grubbla.
Är ledig imöra så det blir nog lite sovmorgon.
Imorgon kväll blir det 2 pass på gymmet.
Först spinning och efter det box.
Får se hur dö jag är när boxen börjar.
Efter passet lär jag va dö iaf.
Nu försöka sova.
Natti...
// Per

söndag 17 februari 2013

130217...

Det va den helgen de.
Jobbet flöt på utan bekymmer.
Värst va väl att komma upp imorse då jag hade svårt att somna igår.
Imorgon är jag ledig och jag kommer tyvärr inte träna.
Blir faktiskt ingen träning förrens på onsdag.
Då blir det 2 pass är det tänkt.
Det vart 5 pass denna veckan.
Inte så illa va?
Frågan är hur många pass jag hinner med till veckan?
Blir ett nytt pass på torsdag lunch tror jag.
Body sculpt heter det och det är som Lift it med vikter men de kör även med gummiband.
På lördag blir det förmodligen slalom igen.
Bäst att passa på när skidsäsongen är så kort.
Nu blir de soffan en stund innan det blir natten.
Jag hoppas kunna somna bättre inatt.
Godnatt...
// Per

lördag 16 februari 2013

Brons...

Hur lätt är det att jobba när det är VM i slalom på TV?
Jag och tanterna parkerade framför TV:n när det va dags att köra om guldet för tjejerna idag.
Frida Hansdotter körde hem ett brons.
Inte dåligt sugen man blir på att åka slalom!!
MÅSTE nog iväg nästa helg igen.
Frågan är vart det ska bära av denna gång.
Nån som sett på melodifestivalen ikväll?
Jag körde en annan variant ikväll. Jag va på jobbet så jag hörde bara musiken.
Slapp se eländet.
Men de va lika dåligt ändå.
Och när jag kom hem så lyckades jag se finallåtarna och vad säger man??
Ryssarna skickade ett gäng tanter ifjol.
Ska vi skicka gubbarna iår?
Lägg ner skiten och lägg TV licenspengarna på någe annat istället.
Nu blir det natten här.
Jobb och träning på schemat imöra.
Godnatt...
// Per

fredag 15 februari 2013

Fredagsnöje...

Vad kan va trevligare än lite fredagsnöje en fredag som denna?
Men...
Det har vart dåligt med fredagsnöje idag. :)
Om man nu inte kallar ett tandläkarbesök på 15 minuter som kostar 600:- för nöje.
Eller bokat tid för bilen på besiktningen.
Kostade "bara" 300:-.
Det är vad jag har roat mig med idag än så länge.
Ska strax påbörja mitt helgnöje.
Jobbar helgen. :)
Kvällen idag och heldag imöra.
På söndag får jag gå hem kl 13.30.
Sen är den helgen slut.
Efter jobbet på söndag ska jag ta mig till KMTI för lite träning.
Får bli ett Lift It pass tror jag.
Med andra ord blir det ingen dans på söndag.
När nästa dans blir för min del?
Kanske 30:e mars.
Påskafton om jag inte räknat fel.
Ha en bra helg på er!
// Per

torsdag 14 februari 2013

Alla...

Snart dags att åka till gymmet och köra två härliga pass.
Ska bli gött att fokusera på träningen några timmar.
Det är ju en dag som jag inte gillar något vidare idag.
Beror på att mitt liv ser ut som de gör.
Nog om denna dag.
Träning snart och det ska bli härligt att få svettas.
Ha de gött...
// Per